17 Reacties
vorige week
Ik volg .. hier ook afgekeurd verlof zit met de handen in het haar ..
vorige week
Is het een optie om voor ouderschapsverlof te gaan die periode? Denk dat ze dat niet kunnen weigeren?
vorige week
Reactie op SoonTwoUndertwo
Is het een optie om voor ouderschapsverlof te gaan die periode? Denk dat ze ...
Jawel, op zijn minst uitstellen. Ik werk in de zorg en bij ons mag er geen ouderschapsverlof in een schoolvakantie genomen worden, want als iedereen dat begint te doen is er geen personeel meer op de vloer... Heel vervelend is het wel...
vorige week
Reactie op EvaT96
Ik denk niet dat je echt ‘recht’ hebt op verlof in de weken dat de opvang g ...
Hangt er van af waar ze werkt... Het zal soms niet lukken? Bij ons in de zorg mogen maximaal 5 collegas in dezelfde periode verlof nemen...
vorige week
Ik ben bij de vakbond in onze onderneming (ouderenzorg). Waar werk jij? Is er een reden dat ze het weigeren?
vorige week
Reactie op GeïnteresseerdeKikker221136
Ik ben bij de vakbond in onze onderneming (ouderenzorg). Waar werk jij? Is ...
Ik werk in de verkoop , reden is ‘deze periode is er al een maximum aantal collega’s die verlof nemen’
Maar heb deze wel al ingediend in November en duidelijk vermeld dat ik geen opvang heb.
vorige week
Ik vrees dat je werkgever hier wel in z'n recht is. Verlof wordt altijd toegekend.in functie van de continuïteit van het.werk. anders zouden alle ouders van schoolgaande kinderen natuurlijk recht hebben op 2m verlof. Maar asociaal is het wel. Zeler dat ze niet met je in gesprek gaan wat wel mogelijk is, 1 week van die periode bvb...
Mss.toch nog eens.contact opnemen?
6 dagen geleden
Heb nog nooit gehoord dat een werkgever verlof moet toekennen als de opvang gesloten is 🙊 zelfs ouderschapsverlof mogen ze eenmalig opschuiven van periode als er dan te weinig personeel zou zijn.
6 dagen geleden
Reactie op Minatje94
Ik werk in de verkoop , reden is ‘deze periode is er al een maximum aantal ...
Goh ja, er is idd geen regel dat je met kinderen automatisch voorrang krijgt, dat is iets wat al jaren voor discussie zorgt... Is er overleg mogelijk? Want dat is het enige wat kan vrees ik, met de collegas en leidinggevenden samen zitten en bekijken, mss kan je een weekje verlof krijgen of enkele dagen?
5 dagen geleden
Reactie op Liv1217
Ziek melden! Als ze asociaal willen doen en enkel aan hun bedrijf willen de ...
Als elke collega dat zou moeten doen... Hoe asociaal is dat dan... De continuïteit van het werk moet nu eenmaal door gaan... Dan kan ze best een andere job zoeken he... Ik werk in de zorg, bij ons is dat ook zo. Het is niet omdat je opvang dicht is, of omdat je kinderen hebt, dat je het recht hebt om dan verlof te eisen he... Ik wou een maand ouderschapsverlof in juli wegens sluiting van de opvang 3 weken. Bij ons mag niemand in geen enkele schoolvakantie ouderschapsverlof nemen... Met de reden: als iedereen met kinderen dat begint te doen, dan zit het werk in de shit. Spijtig voor ons maar ja, nu hebhen ik en mn partner verlof verdeeld over die periode en het is ook gelukt he... Tussen kerst en nieuw sluit de opvang ook een week en kan ik ook nooit verlof vragen. Dat mag gewoon niet in de sector, niet officieel maar je doet niet asociaal. Iedereen werkt 1 van de feestdagen. Dus dan heeft mijn partner ook verlof moeten nemen.
4 dagen geleden
Ziek melden is inderdaad niet de beste oplossing, maar de baby meenemen naar het werk gaat dan ook weer niet 😆 bij mij is het gewoon moeilijk te begrijpen aangezien ik er 10 jaar werk en ik elk jaar geen verlof nam in de grote vakantie voor collega’s met kinderen dit te gunnen. Mensen met oudere kinderen kunnen nog kampen of speelpleinen inplannen, met een baby gaat dit niet dus een beetje flexibiliteit naar de werknemer toe mag ook wel eens.
4 dagen geleden
Reactie op Minatje94
Ziek melden is inderdaad niet de beste oplossing, maar de baby meenemen naa ...
Ik hoop dat je een oplossing vindt. Het moeten inderdaad niet altijd dezelfden zijn die hun verlof krijgen. Maar rechten ga je niet echt hebben vrees ik 🙈 Overleg met collegas en leidinggevenden. En de papa en grootouders? Om het dit jaar op te vangen? Misschien krijg je het volgend jaar wel dan, of deels op zijn minst.
2 dagen geleden
Reactie op Minatje94
Ik werk in de verkoop , reden is ‘deze periode is er al een maximum aantal ...
Ik werk ook in de verkoop, maar bij ons werken ze met duidelijke voorrangregels zodat er geen onenigheid kan ontstaan. De voorrang van sluiting vd creche staat bij ons op nummer 2.
9 uur geleden
Reactie op GeïnteresseerdeKikker221136
Als elke collega dat zou moeten doen... Hoe asociaal is dat dan... De conti ...
Ja klopt maar wat moet je doen? Kind thuis alleen laten of meenemen? Sorry maar op het einde van de rit denkt iedereen voor zichzelf. En als ik verlof gevraagd heb, ouderschapsverlof, tijdskrediet, of zelfs eventuele wissels omdat het gewoon niet anders kan, en dit allemaal is geweigerd? Ja hallo dan meld ik me mooi ziek. En dan mag iedereen mij asociaal vinden maar als er geen oplossing is en het werk niet een beetje hun best wilt doen dan is het zo. Wij leven niet om ons werk op nummer 1 te zetten maar onze kinderen wel. En als ik in een benarde situatie zit dan kies ik voor mijn gezin en mijn kindjes, anders dan wat jij blijkbaar zou doen 😊