14 Reacties

vorige week
Msn bedoelen ze hiermee dat de test gewoon niet gelukt is? Bij ons in het ziekenhuis bellen ze indien de niptest niet goed is. Best eens naar de geanecoloog bellen om het te bespreken als je ongerust bent.
Hopelijk is de 2de niptest goed en kan je gerust je zwangerschap verderzetten!

vorige week
Wilt zeker niet zeggen dat er iets afwijkend is.
Je had op dat moment waarschijnlijk te weinig DNA in je bloed waardoor het niet gelukt is.

vorige week
Had je de test op 12+0 gedaan? Vaak is er dan nog niet voldoende DNA aanwezig.

vorige week
Bij mij is de nipt 2x niet gelukt niet genoeg dna van de baby gevonden waarschijnlijk omdat ik wat zwaarder ben heeft iemand hier ervaring mee

vorige week
Reactie op yousra1998
Bij mij is de nipt 2x niet gelukt niet genoeg dna van de baby gevonden waar ...
En heb je al een uitslag?

vorige week
Reactie op ZachteMagnolia370450
Had je de test op 12+0 gedaan? Vaak is er dan nog niet voldoende DNA aanwez ...
Ik was toen 12+3

5 dagen geleden
Ik heb volgens echo op 12.1 gedaan en dna was direct voldoende. Maar volgens begin van de cyclus had ik dag of 5 minder. Maar toch is alles gelukt.

5 dagen geleden
Ik heb de test op exact 12 weken gedaan en de gynaecologe gaf aan dat er heeel veel dna van de baby aanwezig was in mijn staal. Hangt dus af van persoon tot persoon.

5 dagen geleden
Waarschijnlijk gewoon te weinig dna van het kindje in je staal:
Foetale fractie meer dan 2,5%: zeer betrouwbaar resultaat (> 99% voor trisomie 21).
Foetale fractie minder dan 2,5%: niet betrouwbaar

5 dagen geleden
Reactie op yousra1998
Bij mij is de nipt 2x niet gelukt niet genoeg dna van de baby gevonden waar ...
Ik had dit voor bij mijn eerste zwangerschap. Heb toen een speciale echo gehad waar dat ze perfect de ruggengraat en botten kunnen zien van de baby. Ze wouden dan ook vruchtwaterpunctie uitvoeren maar dat heb ik geweigerd. En heb uiteindelijk een gezonde jongen

5 dagen geleden
Reactie op Lauraboriau
Waarschijnlijk gewoon te weinig dna van het kindje in je staal:
Foetale fr ...
Wilt dus nog niets zeggen voorlopig?

4 dagen geleden
Reactie op InventieveBij790349
Nee, wil nog niets zeggen 馃槉 bij mij is de eerste NIPT ook mislukt (en wij krijgen een tweeling). Er stond bij ons wel in het bericht dat de DNA-opbrengst te laag was om een betrouwbaar resultaat te bekomen. Ik ben 18 dagen later opnieuw mogen gaan voor een tweede test en hoop vandaag het resultaat te krijgen! Aan jouw tekst te zien gaat het waarschijnlijk niet aan een te lage DNA opbrengst liggen, maar er kunnen altijd andere kwaliteitsparameters een rol spelen bij deze test zoals bij elke test in een labo. Geen zorgen over maken, had de gynaecoloog bij mij ook gezegd en zeker wanneer de echo's altijd goed zijn!

3 dagen geleden
Reactie op InventieveBij790349
Inderdaad. Ze gaan hem gewoon opnieuw doen omdat er te weinig dna van de baby in het staal is.