19 Reacties

vorige maand

Ik heb net even navraag gedaan bij de vroedvrouw omdat ons zoontje ook vaker en vaker last heeft (6 weken vandaag). Ze stelt bij ons gwn medicatie voor (protectis, bactiol).

vorige maand

Hier heeft ze 1 sessie achter de rug niet persee voor krampjes. Ik merk niet echt verandering. Ik weet gewoon dat alles tot 12 weken normaal is en er een piekmoment is aan 6 weken. Hier heeft ze er vroeg in de ochtend last van en 's avonds. Ze is nu 8 weken en ik merk wel dat de krampjes minder intens zijn of de 1ste 6 weken. Einde is in zicht! Nog even tanden bijten. Ik merk ook dat ik haar op een andere manier moet troosten dan mijn zoontje dus ik vrees dat mijn tips bvb niet hetzelfde effect zullen hebben op jouw kindje. Succes!

vorige maand

Ik heb exact dezelfde vraag :) Heb mailtje gestuurd naar osteopathie die hier in de buurt sterk aangeraden wordt. Heb uitleg gegeven over de moeilijke bevalling en start op neonatologie. Ook veel spanning in haar lijfje merk ik op, veel krampjes (ook vooral 's avonds) en ook dyschezie (ze spant bekkenbodemspieren op als ze wilt persen, dus ze doet het verkeerd). Osteopate belde mij op dat ik vroeger mag langsgaan en de bevalling/neo zeker spanning heeft opgebouwd. Dus ik ga volgende week en ben erg benieuwd naar de impact.. Ik versta je moedergevoel, je wilt alles doen want het is zielig hé. Ik ben zelf kinesist en ik geloof zeker in osteopathie bij baby's. Het is het proberen waard volgens mij :)

vorige maand

Reactie op Margauxbb

Ik heb exact dezelfde vraag :) Heb mailtje gestuurd naar osteopathie die hi ...
Hey! De mama van het baby’tje die in dezelfde couveuse lag hier. Welke osteopaat werd je aangeraden? Aangezien we in hetzelfde ziekenhuis waren veronderstel ik dat het niet ver is.
Osteopaat doet wonderen bij ons (wel voornamelijk last van lucht en moeilijk kunnen boeren). Voor krampjes gebruiken wij mama natura druppeltjes en werkt zooo goed! Instant rust 🥰

vorige maand

Reactie op 🤞🍀♥️

Hey! De mama van het baby’tje die in dezelfde couveuse lag hier. Welke ost ...
Hoi :) ik ken 2 osteopathie praktijken in de buurt die aan te raden zijn. Alissa Picchioni in Marke (en haar collega's) en Stephanie Loir. Beide in de buurt van Kortrijk! Veel goede reacties van vrienden en patienten gehoord. Volgende week eerste afspraak. Ben me er van bewust dat veel 'normaal' is bij de ontwikkeling en zij niet alles zullen veranderen, maar het ongemak en de spanning kunnen ze zeker mee aanpakken :) Merk je op dat je kindje het ook zou kunnen nodig heb?
Wij hebben mama natura coli en protectis! Helpt heel goed

vorige maand

Reactie op Margauxbb

Hoi :) ik ken 2 osteopathie praktijken in de buurt die aan te raden zijn. A ...
Ja, soms kan ik haar met niets troosten. Voel me zo machteloos.

Reactie op FlorissanteDroom708264

Osteopaat doet wonderen bij ons (wel voornamelijk last van lucht en moeilij ...
Hoe vaak geef je de druppeltjes?

Reactie op BetoverendeFluistering580973

Hoe vaak geef je de druppeltjes?
Je mag ze 6x per dag drie druppeltjes geven. Ik gaf ze bij een voeding waar er duidelijk een piek van krampjes was. Ze is nu 7-8w en geef ze niet meer want is uit de krampjes periode😊

vorige maand

Gewoon ter info: Mama natura druppels bevatten alcohol (uiteraard een kleine dosis, maar dan nog). Ik wist dit niet bij m'n eerste kindje. Nu geef ik het niet opnieuw.

vorige maand

Reactie op 🤞🍀♥️

Ja, soms kan ik haar met niets troosten. Voel me zo machteloos.
Oh dat voelt pijnlijk hé. Zou osteopathie ook aanraden met jullie pittige start. Als het geen wonderen doet, kan het ook geen kwaad redeneer ik!

vorige maand

Reactie op Margauxbb

Oh dat voelt pijnlijk hé. Zou osteopathie ook aanraden met jullie pittige s ...
Ja, inderdaad. Na 20 dagen neo was het wel lang genoeg geweest. Daar heb je wel een punt! Merci voor de referenties, ik woon namelijk nog niet lang aan deze kant van de provincie. 🙈

vorige maand

Gisteren naar de osteopaat geweest met ook deze vraag. ons zoontje heeft wat last van reflux maar in milde mate, hij huilt ook niet, dus wss geen pijn maar wel wat vervelend voor hem. De krampjes daarentegen doen hem wel pijn. De osteopaat legde de nadruk op hem laten boeren na eten (zowel bij bv als KV) ik geef uitsluitend bv. En baby zo veel mogelijk in beweging houden. Dus dat fietsen doe je al, zo wat wiggelen met poep en rondjes draaien, hem rechtzetten en wat vooroverbuigen en terug recht. Allemaal traag. Maar het is moeilijk te beschrijven want je zou het beter 'zien' Ik vond dat het bezoek zeker hielp, ik raad dit zeker aan! Weet niet van welke regio je bent maar een zeer goede vond ik: Ilse Govaerts van praktijk Facet. Zacht persoon en heeft hij ons zoontje veel 'los' gemaakt en we merken een groot verschil
Wij waren ook opgestart met Infacol toen hij 4 weken was maar ons zoontje kreeg super huilbuien, vermoedelijk reflux. Lang geduurd voordat we het linkten. Sinds week 7 gestopt en zoveel beter. Infacol kan dus reflux geven (door sinaasappelsmaak). We geven nu even liever niets dus 🥴😅

2 dagen geleden

Hoe is het met de baby's hun krampjes? :) Hier is ze bijna 11 weken en wij hebben 4x osteopathie gehad vanaf 7 weken. Gigantisch verschil, echt heel veel geholpen bij ons! Zowel gewerkt op haar bekken en middenrif, ook haar darmpjes zelf, en haar mondje en wangen losgemaakt. En andere probiotica. K heb sinds 10 dagen een ander kindje s avonds :)

Reactie op Margauxbb

Hoe is het met de baby's hun krampjes? :) Hier is ze bijna 11 weken en wij ...
Fijn dit te lezen! Nora-Lie is sins gisteren 3 maandjes en gaat ook echt super goed. Soms nog wel eens maar over algemeen een rustige baby 🥰
Was jullie kindje ook zo onrustig de dag van 1ste maal osteopaat?

gisteren

Reactie op Ovitrelle baby

Was jullie kindje ook zo onrustig de dag van 1ste maal osteopaat?
Ja! Osteopate zei dat 48u huiliger heel normaal was, daarna moet het stabiliseren. Heel herkenbaar :)