8 Reacties
2 weken geleden
Hoi,
Ik sta zelf ook in de zorg.
Vroege / late
Weekends / feesdagen
Omdat ik niks wil missen van mijn zoontje ben ik opzoek gegaan naar ander werk waar ik nu 4/5 ga werken en geen feestdagen en weekends. Mijn vriend gaat wel iets meer uren doen nu.
2 weken geleden
Ik struggle ook een beetje met het deeltje werk in die zin dat ik deeltijds werk maar ze op de opvang wel liever hebben dat de kindjes de hele dag komen. Soms zal ik dus al om 13u thuis zijn en kan ik hem pas om 16u halen. Ik snap de redenering wel, voor alle kindjes zoveel mogelijk dezelfde structuur, maar ben ook bang dat ik het gevoel ga hebben dat ik hem te weinig zie.
2 weken geleden
Hier is ons dochtertje van 4 maanden nu twee weekjes naar de cr猫che gegaan. Ik werk sindsdien 4/5 en dus op woensdag thuis met haar. Dat vind ik zalig! Mijn man is op dinsdag thuis met haar. De cr猫che vindt ze zelf heel leuk en ik zie dat ze er ook veel leert, ze brabbelt al veel meer, misschien door anderen bezig te zien. Dus ik probeer het ook positief te bekijken? In het weekend full time met haar bezig zijn, op woensdag ook (mijn man de dinsdag) en dan de cr猫che als sociale en leerrijke aanvulling. De begeleidsters zijn ook zo lief.
Ik geloof er in dat het hen ook helpt bij het opgroeien 馃槉
2 weken geleden
Hier ook struggle met werk. Maar ik merk dat eigen grenzen bewaken mij goed helpt. Nu heb ik ook een baan waar dat mogelijk is. Maar hetis echt zoeken nog. Onze dochter heeft net de wenweek achter de rug. Ze vond het heel leuk gelukkig! Plan is nu: maandag bij opa en oma, dinsdag tot donderdag creche en vrijdag bij ons. Ik ben ook bang dat ik veel ga missen.voorlopig heb ik geluk dat ik een vroege vogel ben. Meeste dagen om 5 uur op. Dus meeste dagen heb ik twee/drie uur de tijd alleen met haar terwijlde rest slaapt
vorige week
Je werkt halftijds en bent 2 dagen per week vrij? Dan werk je toch al weinig 馃檲 ze moet maar 3 dagen naar de opvang en max 6u. Dat is ideaal toch? Wetende dat veel kindjes daar 5 dagen per week moeten zitten van 8 tot 17u ofzo... Ik kies hier zelf ook niet voor dus werk ook halftijds binnenkort, wisselend schema. Ze zijn bij ons verplicht minstens 2 volle dagen per week naar de opvang te gaan 馃檲
vorige week
Reactie op Ge茂nteresseerdeKikker221136
Je werkt halftijds en bent 2 dagen per week vrij? Dan werk je toch al weini ...
Ja absoluut! Maar toch heb ik het gevoel dat ik ze weinig ga zien. Ik zit ook met veel late uren en wanneer ik dan thuis kom zal ze al moeten slapen en mijn twee vrije dagen zijn helaas ook niet achter elkaar..
Familie van mij raad me aan om 4/5 te gaan werken omdat dit alsnog zwaar gaat aankomen ook voor je bv. Dat word dagelijks afkolven wat ook heel vermoeiend is.
Ik vind het lastig sta er heel dubbel in. Want ja ik werk halftijds en 5 dagen p week maar mijn kleintje is nu elke dag bij mij en krijgt bv op aanvraag dus dit gaat toch wel als een bom inslaan ben ik bang
vorige week
Reactie op Melmellie
Ja absoluut! Maar toch heb ik het gevoel dat ik ze weinig ga zien. Ik zit o ...
Ja, hopelijk heeft ze al geoefend met de fles want als ze dat niet gewoon is al 馃檲 afkolven of kunstvoeding idd... Je krijgt tot 9 maanden borstvoeding pauzes op het werk, als je dit aanvraagt. Hopelijk genoeg productie, dan kan ze de afgekolfde melk via flesje drinken. En ze gaan ook al groentenpap eten, tussen 4-6 maanden beginnen de meesten daar mee.