23 Reacties

5 dagen geleden

Onze baby kan dit ook niet goed. Hij houdt zijn hoofdje heel goed recht als we hem onder zijn armpjes nemen of op schoot maar zodra hij op zijn buik ligt, gaat zijn hoofdje de mat in. Ik maak me er niet meer druk in. Onze ouders hebben nooit tummy time met ons gedaan en we kunnen allemaal ons hoofd rechthouden.

5 dagen geleden

Hier lukt het haar beter met een kussentje onder haar.

5 dagen geleden

Hier donderdag 12 weekjes

5 dagen geleden

Reactie op Cindytj

Wij gebruiken vaak kussentje dat wat omhoog is zoals op foto :) plat op buik kan hij ook maar is zwaarder :) ik leg hem veel op de buik en doe telkens armpjes ter hoogte van de schouders onder hem (nu heeft hij ze zelf verplaatst op de foto)

5 dagen geleden

Reactie op Cindytj

Wij gebruiken vaak kussentje dat wat omhoog is zoals op foto :) plat op bui ...
Zo bedoel ik ik doe zijn armpjes zelf zo, dat kan hij zelf niet :) en na een tijdje wordt het beter en beter , nu verschuift hij die zelf naar opzij zoals vorige foto :)

5 dagen geleden

Heb je al eens geprobeerd om hem te ondersteunen met je arm? Zo gaat het bij ons veel beter dan moeten ze minder kracht zetten en zo kan je rustig aan afbouwen naar dat hij op zijn armpjes steunt .

Reactie op Cindytj

Oooh waauw, dat is echt al stevig opduwen. Zo zijn we hier helemaal nog niet. Met een tummy time kussen kan hij zichzelf ook iets gemakkelijker opduwen.

Reactie op Zoëzoëzoë

Heb je al eens geprobeerd om hem te ondersteunen met je arm? Zo gaat het bi ...
Hoe bedoen je juist? Hem op mijn arm leggen? Ik help hem wel door zijn armpjes onder zijn borst tegen te houden zodat hij zich gemakkelijker kan opduwen.

5 dagen geleden

Reactie op DoortastendeKomeet962691

Oooh waauw, dat is echt al stevig opduwen. Zo zijn we hier helemaal nog nie ...
Tummytime kussen hier geen succes geweest, wel met zo kussen die beetje driehoek is (hij heeft reflux en vaak met wat spuugjes maar ik plan het telkens beetje voor zijn voeding, alhoewel hij ook melkje verliest dan maar wel zoveel niet). Mijn dochter deed dan niet graag tummy time en kon ook niet goed hoofdje rechthouden, ze is ondertussen 9jaar en heeft daar nooit problemen mee gehad, dus niet te veel overs stressen😊..in het begin hield ik zijn armpjes vast zo wat tegenhouden terwijl hij dit deed en zo op men borst leggen ,dan heft hij ook zijn hoofdje goed op :)

5 dagen geleden

Hoe bedoen je juist? Hem op mijn arm leggen? Ik help hem wel door zijn armp ...
Ja hem met zijn borst op je arm leggen en zijn handjes over je arm leggen .

4 dagen geleden

Ik heb deze opmerking ook gekregen vorige week bij kind en gezin op haar 12 weken afspraak. Ze oefent heel goed haar nekje als we ze vast hebben maar liggend is iets anders ook omwille van reflux dat we dit niet teveel doen.

4 dagen geleden

Reactie op Cindytj

Wauw!! Hoe vaak oefen je dit per dag en hoe lang?

4 dagen geleden

Reactie op Anna-vs

Wauw!! Hoe vaak oefen je dit per dag en hoe lang?
Sinds hij weekje of 6 oid is toch dagelijks 1tot 2keer en bleef op buik tot hij aangaf het niet leuk te vinden, nu nog steeds dagelijks toch wel 2 tot 3 keer (ene keer beter of andere keer, vooral met zen reflux wat beperkt hierin)ik leg hem veel op mijn borst ook dan oefent hij ook maar is het minder intensief, hij heeft eel afleiding nodig om op de buik te blijven liggen, dus soms lig ik ook zo bij hem, of voor spiegeltje werkt hier heel goed. Ik doe het vaak juist na de pamperwissel, voor bedjestijd smiddags en savonds meestal tot hij aangeeft het te willen stoppen, ene keer is dit makkelijk 5minuutjes na elkaar, andere keer is dat dan maar een 5tellen, ik forceer hem niet :)

4 dagen geleden

Onze zoon vindt dit tummy time ook allesbehalve leuk (11 weken). Als ik hem op de mat leg, zelfs met steun van armpjes eronder begint hij onwennig te worden en uiteindelijk te huilen. Als ik het op mijn borstkas doe lukt dit vele beter of op mijn borstvoedingskussen.. Het gekke is dat hij een bijna 2 weken geleden bij K&G bij de test zijn hoofd gigantisch omhoog deed, ze zeiden toen dat dat voor een kind van 12 weken was. Dus dan denk ik; ik ga hem niet martelen met hem op die vloer te houden en hem te verplichten waarbij hij zich ongemakkelijk voelt. Borstkas it is en de rest zal wel volgen. Niet teveel zorgen maken.. Zoals anderen hier al zeiden; we lopen allemaal rechtop en vroeger bestonden die oefeningen gewoon niet eens. Heb nog niemand met z´n hoofd naar beneden weten lopen. 🥲😄

4 dagen geleden

Ik denk dat onze ouders het horen donderen in Keulen wanneer we het hebben over 'tummy time'. Hier ook lange voedingen en veel teruggeven. Als ik haar op haar buik leg dan komt er 9 van de 10 keer melk terug, maakt niet uit hoe lang het na de voeding is. Dan besteed ik liever aandacht aan genoeg slaaptijd en het binnenhouden van de melk en interactie met mijn dochter. Af en toe eens op de buik, maar vooral veel op mijn borst en dan houdt ze haar nek perfect en lang omhoog. Laat je niet gek maken door k&g. Ben daar nog nooit met een goed gevoel naar buiten gestapt. Klinkt stereotype, maar het is wel zo 😅

4 dagen geleden

Bij ons is het ook zo. Ons zoontje is 12 weken en kan lichtjes het hoofd heffen als hij zin heeft, maar nog korte tolerantie. Als ik vergelijk met andere baby's zou ik haast schrik krijgen, ook k&g stuurde erop aan goed te oefenen. Ik oefen dagelijks maar kan niks forceren dat er gewoon nog niet is... Heb dit besproken met gynaecoloog en zij denkt er anders over en zegt dat het komt wanneer het komt, als baby er klaar voor is , de hersentjes er klaar voor zijn, is het daar voor je het weet. Vooral niet forceren of te veel oefenen want spelen moet leuk blijven en stress bij baby laag houden. Dus k&g denkt anders dan de dokter bij ons. Ik ga liever mee in het dokterverhaal , naar mijn (moeder)gevoel is dit ook veiliger en helemaal ok om het ritme van kindje te volgen. Dokter zei dan Tummy time zelfs niet hoeft. Indd, vroeger deden ze het ook niet, en wij zijn ook goed ontwikkeld :) Niet stressen, je baby doet het goed en jij ook! Op de foto te zien kan hij het best al goed! 👍

4 dagen geleden

Reactie op Eerstekeermama1995

Bij ons is het ook zo. Ons zoontje is 12 weken en kan lichtjes het hoofd he ...
Bij K&G zeiden ze hier: de helft van zijn wakkertijd op de buik. Hoé dan? Hij is 1.5u wakker. Pamper verschonen, aankleden, eten, eventjes rechtop houden, … dan is er makkelijk een uur om. En dat is dan als we thuis zijn, op verplaatsing kan dat al helemaal niet. Ik heb een heel communicatieve baby die vele brabbelt en ons probeert na te zeggen dus het motorische zal bij hem dan wat langer duren. Helemaal prima.

Reactie op EvaT96

Bij K&G zeiden ze hier: de helft van zijn wakkertijd op de buik. Hoé da ...
De helft van de wakkertijd?? Dat houdt onze baby nooit vol... ik wil het inderdaad ook niet forceren, ik probeer wel elke dag tummy time te geven, maar het is zoals gezegd wordt. Hij zal het wel doen eens hij er klaar voor is.

3 dagen geleden

De helft van de wakkertijd?? Dat houdt onze baby nooit vol... ik wil het in ...
Doet ons zoontje ook nie hoor zo lang :) dagelijks een minuut of 10a 20 hier :)

3 dagen geleden

Hier raadde de kinderarts aan heel lichtjes druk uit te oefenen op hun bekken/heilig been met een vlakke hand. Dit helpt hun. En inderdaad dat werkt wel goed.