8 Reacties
vorige week
Reactie op Abc456
Wij geven 2x 3ml en gaat veeeel beter. Misschien dosis verhogen? Of kijken ...
De dosis is idd redelijk laag bij ons dan, maar ons dochtertje weegt ook niet veel (5,1kg bij opstart van de medicatie). Misschien weegt jouw kindje wel al wat meer? Ik kan nog eens horen bij de kinderarts of we het nog kunnen verhogen maar ergens heb ik dus ook wat schrik dat het alles alleen maar erger maakt. 馃様
vorige week
Wij geven 1ml/kg omeprazole nu. Dus nu weegt ze 5kg dus geven we 2 keer 2,5ml. Bij ons helpt het wel heel goed!
vorige week
Reactie op InspirerendeGlans540365
Wij geven 1ml/kg omeprazole nu. Dus nu weegt ze 5kg dus geven we 2 keer 2,5 ...
Ok, dan is de dosis misschien inderdaad toch nog aan de lage kant. Ik ga het terug eens bespreken met de kinderarts.
Bedankt voor jullie reacties! 馃槉
vorige week
Wij gebruiken 10 mg in pilvorm: we moeten de capsules openen en de bolletjes die er in zitten op de tut doen met een speciale gel. Vanaf dag 1 werkte dit heel goed op het ongemak (niet op het teruggeven zelf), slapen ging beter en we kregen ons vrolijke ventje terug! Ons kindje was 12 weken toen we hiermee begonnen. Volgens onze pediater werkt dat op deze manier veel beter dan de siroop, en is de siroop enkel nog bij heel jonge kindjes (onder 3 maanden zei ze) aangewezen
4 dagen geleden
Wij geven ook al twee maanden omneprazole, en hadden echt een baby鈥檛je dat extreem veel huilde, (we gaven toen ook NAN AR waar ze ook super dikke stoelgang van had!), en is ik 茅茅n ding zou aanraden is het een huildagboek bijhouden. Daaruit bleek dat ze van die NAN AR extreem veel krampen had, maar doordat ze al weken zoveel huilde initieel van haar reflux, hadden we niet door dat het naar krampen pijn was ge毛volueerd door de dikke pap. We geven nu NAN complete comfort.