6 Reacties

vorige week
Wij gaan gewoon voor de erkenning, gezien wij nu een jaar verloofd zijn en sowieso van plan zijn binnen dit en 3 jaar te trouwen. Ik weet ook niet goed wat het verschil is tussen beide.

vorige week
Reactie op FraaieAlbatros711784
Wij gaan gewoon voor de erkenning, gezien wij nu een jaar verloofd zijn en ...
Dankjewel voor je reactie!

vorige week
Wij gaan gewoon de baby in mijn buik gaan erkennen. Wij wonen wettelijk samen maar moest er worst case iets met mij gebeuren en de baby is niet erkent, gaat de wet er niet automatisch van uit dat de baby van mijn wettelijk samenwonende partner is en zal hij dus niet aanzien dorden als papa (in België)

vorige week
Ook belangrijk om bij stil te staan zijn de erfrechten afhankelijk per stelsel. Hieronder een samenvatting per stelsel:
https://www.notaris.be/nieuws-pers/detail/samenwonen-of-trouwen-wat-als-er-kinderen-zijn#

2 dagen geleden
Hier erkenning gedaan... Maar niet-Belg als vader (Noorwegen afkomstig) en wat was mij dat een dramaaaa... Heeft ons veel tijd, geld en energie gekost😵💫 Alle papieren moesten vanuit Noorwegen komen én beëdigd vertaald worden... Op 24 weken begonnen met het in orde te krijgen. 3 maal met een 'niks nada noppes' naar huis gestuurd en 2 weken na bevalling ein-de-lijk gelukt😳 Hier (nog) niet getrouwd wegens redelijk jong samen, maar hebben wel een aanvraag gedaan voor eind juni. Maakt het ook makkelijker om naar Noorwegen te verhuizen volgend jaar voor mij.