8 Reacties

3 dagen geleden

Is het omdat het te moe is denk je dat het niet lukt? Hier helpt het om hem iets vroeger in bed te leggen dan zijn extreme moeheid. Mss kan je dat proberen? Het is zeker niet abnormaal dat babytjes genegenheid en veiligheid willen. Hier zitten we in 4 maanden slaapregressie en sinds vandaan eingelijk iets beter door continu te blijven proberen en te troosten terwijl hij in bedje ligt af en toe terug uithalen tot hij getroost is en dan terugleggen. Zo laten huilen zou ik ook niet doen, maar je kan wel blijven troosten , hier als hij trunt blijven we erbij maar doen niks (hij valt in slaap hier door zo te trunten beetje en onrustig te bewegen met hoofdje)een hij echt weent dan troosten we wel. Hier is het ook elke nacht in slaapzak, beetje vast structuur zodat babytje weet way er volgt helpt ook. Maar theeft wel tijd nodig. Ik lig soms af en toe ook bij hem als hij echt ontroostbaar is tot hij echt in slaap valt en dan verlaat ik kamer en slaapt hij verder. De ene keer is ook beter dan de andere keer. Goed letten op de wakkertijden helpt hier wel zodat hij niet "te" moe is waardoor ze vaak moeilijk slaap vinden. Mss iets bij hem leggen die ruikt naar jou. Maar als dat niet helpt zou ik hem gewoon die genegenheid blijven geven, in een andere omgeving zoals opvang zal hij hem ook anders gedragen mss door andere personen/ geuren/ gewoontes..

3 dagen geleden

Reactie op Cindytj

Is het omdat het te moe is denk je dat het niet lukt? Hier helpt het om hem ...
We doen iedere keer een ritueeltje en ik kijk goed naar zijn wakkertijd en slaap signalen. Hij heeft een doudou waar ik weken mee heb geslapen. Ik denk dat hij er gewoon nog niet klaar voor is

3 dagen geleden

Reactie op HxK2005

We doen iedere keer een ritueeltje en ik kijk goed naar zijn wakkertijd en ...
Dan zou ik het gewoon laten voor wat het is, en je aanpassen aan hem, mss is het nog te vroeg voor hem.. maar begrijp je angst ergens wel voor de opvang馃槓

3 dagen geleden

12 weken is echt nog zooo klein! Lukt het wel als je hem in je armen neemt en dan na 10 minuutjes ofzo weglegt?

3 dagen geleden

Reactie op EvaT96

12 weken is echt nog zooo klein! Lukt het wel als je hem in je armen neemt ...
Voor een 5-tal minuutjes, hij schrikt dan heel snel wakker

3 dagen geleden

Mijn dochtertje is ook bijna 12w en kan dit ook absoluut nog niet. Ze valt altijd in slaap op ons en heel af en toe doet ze nog een goeie dut als we haar wegleggen maar meestal is ze na 20-30min wakker. Dus ik hou ze ook vaak op mij zodat ze toch haar slaap heeft. Ik heb besloten dat ik daar niet actief op ga oefenen in aanloop naar de cr猫che (binnen 2m). Ik lees vaak dat ze dat thuis niet kunnen en in de cr猫che opeens wel. En wie weet leert ze het in de tussentijd ook wel vanzelf 馃. Als je het gevoel hebt dat hij er nog niet klaar voor is, zou ik het gewoon zo laten voorlopig.

3 dagen geleden

Mijn dochtertje heeft tot 15 weken alleen op mij geslapen overdag. Sinds toen proberen we dutjes in haar bedje te laten doen met een ritueeltje. Ze heeft nog steeds heel veel nood aan nabijheid die ik met veel liefde geef. Dit weekend (17 weken) ging het weer moeilijk en viel ze enkel in mijn armen in slaap. Nu net viel ze voor het eerst in slaap zonder dat ik haar ergens vast had. Ze gaan het wel doen wanneer ze er klaar voor zijn. Wil volgens mij echt gewoon zeggen dat jouw kindje jou nog te hard nodig heeft. Veel mensen zeggen me ook dat het in de opvang opeens beter gaat. Hier heb ik geen ervaring mee want ze gaat pas op 7 maanden gaan.
Dochtertje van 16 weken kan overdag ook nog niet zelfstandig in slaap vallen. Enkel in onze armen, draagzak of buggy. Als ze dan al es slaapt is het voor max. 30mn. Binnen een maand gaat ze naar de opvang, maar wil hier niet te veel op stressen. Uiteindelijk lukt het met alle kindjes. En inderdaad zorgt een andere omgeving/begeleidster mss wel voor een ander slaapgedrag. Heb me er thuis ook al bij neergelegd. Wil me niet laten opjagen, want dat voelt ze dan ook en maakt het alleen maar erger. Ik ben al blij als ik avondeten kan fixen momenteel. Komt allemaal wel goed met het nodige geduld.