7 Reacties
vorige week
Ze hebben tot 18 maanden de tijd hoor. Daarna kan je wel eens verder kijken. Als je je echt zorgen maakt, kan je altijd eens bespreken met de kinderarts om te bekijken of pediatrische kine aangewezen is. Eventueel naar de osteopaat om na te gaan of er iets geblokkeerd zit kan ook
Probeer je het stappen te stimuleren? Kan je zoontje stapjes zetten aan de hand of als hij steun heeft?
vorige week
Je hoeft je hierover zeker geen zorgen te maken. Mijn nichtje was pas 20 maanden toen ze begon te stappen. Ze had wat extra kine en motivatie nodig maar voor de rest was alles gewoon.
Mijn zoontje wordt 15maanden over 4 dagen en stapt ook nog niet zelfstandig. Wel met loopkarretje of langs het meubilair. Aan 1 hand begint te lukken. Stappen aan 2handen kan hij al van zijn 11 maand...
Het komt goed.
vorige week
Hier ook eentje die bijna 15 maanden is en nog niet zelfstandig stapt. Ik heb ergens gelezen dat veel kruipen super goed is en dat je stappen daardoor niet per se hoeft te stimuleren. De periode dat ze kruipen is in een mensenleven zo kort maar blijkbaar wel heel voordelig voor veel dingen. Ik maak me zelf dus ook geen zorgen, het zal wel komen wanneer je kind er klaar voor is 😊
vorige week
Reactie op Hvhed91
Hier ook eentje die bijna 15 maanden is en nog niet zelfstandig stapt. Ik h ...
Ja dat heb ik ook al veel gehoord dat kruipen erg goed is voor de ontwikkeling van je kind. En onlangs was er iemand die beweerde dat kindjes die goed kunnen kruipen ook langer wachten met stappen. Maar ik weet niet of dat klopt 😅
vorige week
Reactie op Odal24
Ja dat heb ik ook al veel gehoord dat kruipen erg goed is voor de ontwikkel ...
Ik heb hier voornamelijk het idee dat ze minder behoefte heeft aan het kunnen stappen omdat ze al kruipend overal geraakt 😅. Maar ze is er hier wel bijna mee weg, vandaar dat ik me geen zorgen maak, het zal wel komen.