7 Reacties

2 weken geleden

Hoi, Ons meisje slaapt overdag ook niet heel veel. In de voormiddag 45min en dan s,middags 1u a 1u30min tegen 17u slaapt ze nog een klein dutje van 30min en tegen 19u - 19u30 begint ze aan haar nacht. Ze is daar dan tegen 5u - 5u30 wat ik al heel knap vind. Natuurlijk is niet elke nacht hetzelfde en wordt ze wel eens wakker voor haar tutje maar ze slaapt dan gewoon verder. Ik geef haar wel sowieso elke avond nog een droomvoeding rond 22u maar hier slaapt ze ook gewoon terwijl ze drinkt. Volg je moeder gevoel is altijd juist. 😊

2 weken geleden

Onze dochter is 20 weken. Slaapt overdag enkel in dutjes van 30 minuten dus denk dat de over de hele dag verspreid aan max 2 uurtjes in totaal geraken. Ik probeer ze ‘s avonds rond 19u-19u30 in bed te leggen. Ze wordt ‘s nachts nog minstens om de 3u wakker. Opstaan doen we tussen 7u - 9u, afhankelijk van wanneer ze de laatste voeding gehad heeft. Ik vind dat jullie hem zeker niet te laat slapen leggen hoor! Ze zouden ‘s nachts een 10 à 12u moeten slapen en daar komt jullie zoontje perfect aan als hij rond 19u gaat slapen en rond 7u terug wakker wordt.

vorige week

Hier gaat ons meisje slapen rond 19u 19u30 en geef dan nog een droomvoeding om 22u30 ongeveer ze slaapt door tot 7u zkr soms is ze eens een halfuur vroeger wkkr 🤭

vorige week

Reactie op Melissavl1996

Hier gaat ons meisje slapen rond 19u 19u30 en geef dan nog een droomvoeding ...
En da is heel normaal hoor een uurtje in de voormiddag en namiddag zolang ze vrolijk zijn is da goed de 1ne baby slaapt meer of de ander hier slaapt ze smorgens ook een uurtje middag 2uurtjs en dan nog een halfuur van 16u30 tot 17u meestal dzn naar bed rond 19u 19u30 😊

vorige week

Hi, Ik denk dat je zoon niet meer wakker wordt omdat hij aan zijn nacht begint rond 19 u 30. Mss dat je het dutje dan als nieuw slaap uur kan introduceren met het slaapritueel dat je nu om 22 u doet en dan om 22 u idd nog een droomvoeding kan geven. Hier ook 5,5 maand oud (23 weken), ze doet overdag meestal korte dutjes, soms ineens eens een lang dutje, er zit totaal geen logica in maar ik heb het losgelaten en vertrouw erop dat ze wel zal slapen volgens haar behoefte. Ik geef zelf soms wel en soms geen droomvoeding, afhankelijk van wanneer ze het laatste heeft gegeten voor het slapen gaan en hoeveel ze overdag heeft gegeten. Hier gaat ze rond 19 u naar bed (soms vroeger als ze moe is na de opvang) en slaapt ze tot 7 u 30 a 8 u. Als ik droomvoeding geef, is dat meestal wanneer wij zelf gaan slapen.

vorige week

Reactie op Momlifefrom3

Hoi, Ons meisje slaapt overdag ook niet heel veel. In de voormiddag 45min ...
Hier hetzelfde!

4 dagen geleden

Hier hetzelfde! Onze Phil volgde 3u na de geboorte al alles met z’n grote kijkers en dat is niet gestopt. ‘s Nachts sliep hij snel door, dus ik mag absoluut niet klagen. Maar de dutjes overdag waren een catastroof. Ik heb alle boeken en schema’s aan de kant gelegd en m’n moedergevoel gevolgd: de kamer altijd donker maken en de wakkertijd gewoon optrekken totdat hij tekenen vertoont van vermoeidheid. Hij is veel meer wakker dan hij zou ‘mogen’ maar ik heb een gelukkige baby. Wat ik ook heb veranderd: alle dagen buitenlucht. Z’n slaapjes zijn nog altijd heel kort (30min en als ik chance heb 45) maar door de babyphone met camera zie ik dat hij sneller in slaap valt..