18 Reacties
6 maanden geleden
Hee lieve mama,
Wat een moeilijke situatie, ik snap dat je je radeloos voelt. Het klinkt alsof je er alles aan doet om je dochter bij je te houden, maar dat je steeds tegen muren aanloopt bij je partner en zijn ouders... Het lijkt ook alsof je al geprobeerd hebt met je partner te praten, maar dat hij vooral de kant van zijn ouders kiest. Dat moet enorm eenzaam voelen...
Mag ik voorzichtig vragen: hoe komt het dat jullie bij je schoonouders wonen? En weet je of er een reden is waarom ze zo graag willen dat je dochter zoveel bij hen slaapt? Het kan helpen om te begrijpen waar dat vandaan komt, al blijft het natuurlijk jouw recht als mama om te bepalen wat goed voelt voor jou en je kindje.
Als je merkt dat er steeds geen ruimte komt voor jouw gevoel, kan het heel goed zijn om iemand buiten deze situatie te zoeken om mee te praten. Een maatschappelijk werker of andere vertrouwenspersoon kan helpen om je verhaal te delen en te kijken wat je mogelijkheden zijn.
Je komt op mij over als een heel zorgzame en liefdevolle moeder. Blijf vertrouwen op dat gevoel. Je dochter heeft vooral jou nodig, en dat voel je zelf het beste aan. DIKKE KNUFFEL 💜
6 maanden geleden
Danku voor je reactie🥺ja ik woon bij mijn schoonouders omdat ik en mijn partner hebben vorige jaar een huis gekocht en willen dat renoveren maar door omstandigheden met zijn familie 🙄moesten we ons spaargeld “lenen” aan hun en nu ben ik daar nog steeds het is hun eerste kleinkind waar ze heel veel van houden en ik begrijp dat maar er zijn grenzen er is meer gebeurt dan enkel dit voorval van slapen en telkens als ik aangeef dat ik het niet fijn vindt is hun reactie “wij hebben 5 kinderen grootgebracht” en als ik mijn vriend over spreek zegt hij telkens of ik overdrijf of die bedoelen dat goed of van we gaan binnen 2/3 maanden alleen wonen dus da k nog moet volhouden
6 maanden geleden
Hee lieve mama,
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je verhaal meteen had gelezen en ik kan het maar niet vergeten. Wat ontzettend naar dat zij over je grenzen gaan. En super goed dat je deze wel aangeeft!
Misschien is het een idee om je grenzen op een neutraal moment in “groep” aan te geven? Jij bent namelijk de mama en ik persoonlijk vind dat de mama zicht altijd er het beste bij moet voelen. Misschien ook wel soms egoïstisch van mijzelf maar ik merk dat als er iemand over mijn grenzen gaat wanneer het mijn dochter betreft dat ik mezelf dan zo enorm slecht voel.
Ik kan me dan ook niet inbeelden hoe dit voor jou moet voelen. Dit is voor mij namelijk echt 2948 bruggen te ver. Als je je niet comfortabel voelt om je grenzen nog eens aan te geven dan kan je misschien excuses verzinnen?
- ik wil dat ze leert slapen in haar eigen bedje
- binnenkort wonen we hier niet meer dus misschien is het beter voor ons allemaal om het slapen bij jullie af te bouwen
En moest je inderdaad echt het gevoel hebben dat je geen kant op kan dan zou ik zeker hulp zoeken.
Vertrouw je zijn ouders wel? Ik vind het echt heel raar dat iemand een kind wegneemt bij de mama om daar mee te slapen… Al helemaal wanneer zij dat niet wilt…
Ik hoop dat je het nog 2/3 maanden kan volhouden, heel veel kracht en liefde naar jou ❤️
6 maanden geleden
Heyhey,
Sorry maar ik vind dit echt een zeer rare situatie. Chapeau dat je daar kalm om blijft want bij mij zou dat geen waar zijn. Ik zou als een leeuwin reageren dat ze van mijn kind moeten afblijven. Je bent de mama…jij mag aangeven wat jij wilt… ookal is het hun eerste kleinkind, zij hebben het recht niet!! Heb je hen al eens gevraagd waarom ze met uw dochter willen slapen?
Ik zou zeggen laat je niet doen, en idd mss toch eens hulp gaan zoeken
Veel moed!!!
5 maanden geleden
Reactie op Nonyme
Heel abnormaal…. Alle alarmbellen gaan af. Werkelijk allemaal…..
JIJ bent ...
Ja dat vind ik ook.
5 maanden geleden
Hey Mama @Girlmomm,
Hoe gaat het nu trouwens met jou en je kindje? Ik moet eerlijk zijn dat jou verhaal mij wel is bijgebleven. Ik hoop echt dat je eruit bent
Groetjes
5 maanden geleden
Ik heb trouwens nog een vraagje in dit warme weer hoe vaak wassen jullie jullie baby want mijn schoonmoeder zegt dat het ‘s morgens en ‘s avonds moet of minstens elke dag in de zomer maar dat is toch kei slecht voor hun huid? Ik doe dit zelf voor haar om de dag dus ene dag wel volgende dag niet en dan terug wel en soms 2 dagen niet maar dat is toch niet erg?
5 maanden geleden
Reactie op Girlmomm
Ik heb trouwens nog een vraagje in dit warme weer hoe vaak wassen jullie ju ...
Een baby zou maar 1x per week in bad moeten zei onze pediater.
Met het warme weer durf ik om de andere dag (voor verfrissing), maar wassen doen we maar 1x.
Wij verfrissen haar welke dag met een nat washandje en dat is zeker voldoende.
2 maanden geleden
Hey Girlmomm!
Het is al een tijdje dat ik je wil schrijven…. Jouw verhaal liet me niet los. Maar ad andere kant ben ik dan ook weer geen type dat gewoonlijk een wildvreemde gaan schrijven, dus deed ik het toch maar niet.. 😅
Maar ik vraag me echt af hoe het nu met je gaat. Of de situatie nog altijd zo vreemd is, of hebben jullie misschien toch een evenwicht gevonden?
Ik hoop het van harte!!
♥️
4 weken geleden
Reactie op Nonyme
Hey Girlmomm!
Het is al een tijdje dat ik je wil schrijven…. Jouw verhaal l ...
Hey ik zie je bericht nu pas ik vind het super lief dat je met mij inzit ja het is al verbeterd met de situatie met mijn schooonouders ze houden meer rekening met mij en nu zijn ze minder “bemoeierig’ maar ik heb hun nodig want als ik werk letten zij op mijn dochter op want mijn partner doet niets voor ons kind…als ik kom van werk wordt hij net wakker en zijn ouders letten de hele tijd op haar op dan nadien ga jij weg met vrienden dus of het zo blijft duren voor mij weet ik niet ik doe alles alleen werken/ons dochter / huishouden want ik woon bij mijn schoonouders en in hun cultuur moet je dan alles doen
4 weken geleden
Reactie op Nonyme
Hey Girlmomm!
Het is al een tijdje dat ik je wil schrijven…. Jouw verhaal l ...
Ook mijn dochter is nu 13 maanden en kan nog steeds niet zelfstandig in slaap enkel aan de borst of wiegen omdat van mijn schoonouders mag hun kleinkind niet huilen dus kan ik haar niet leren in de bed want dan schreeuwt ze telkens want normaal is in het beging maar dan heb ik weer schrik van ja als ze te luid is gaan ze weer komen en zeggen van geef haar bij ons dus dan hou ik haar naast mij maar hierdoor wordt zij wel minimum 6 keer wakker per nacht en ik ga werken volgende dag en ik wordt stilaan kapot