7 Reacties

vorige maand
Hier soms ook overdag moeite. Leg je haar er ´op tijd´ in? Voor ze te moe is? Is er overdag iets anders dan ´s avonds? Wij leggen haar sinds kort als ze tss 11 en 13u moe wordt, in haar bedje boven. We doen dan hetzelfde slaapritueel als ´s avonds (melk, slaapzakje, verhaaltje, tutje, white noise, donkere kamer) Dan slaapt ze soms langer (moeten wel vaak tutje terug geven). Ik merk ook een groot verschil als ik id vm met haar ben gaan wandelen. Daglicht id vm zou ook goed zijn om melatonine aan te maken. Voor de rest hou ik de wakkertijden heel goed ih oog en helpt me ook om het juiste moment te vinden.

vorige maand
Reactie op Marieke_VD
Hier soms ook overdag moeite. Leg je haar er ´op tijd´ in? Voor ze te moe i ...
Ja, al verschillende momenten volgens wakkertijd uitgeprobeerd. Als we iets vroeger gaan om haar de tijd te geven dan weent ze gewon langer….
Het enige verschil in ritueel is ‘‘s avonds een sterretjeslamp waar ze ‘s avonds even naar kijkt omdat ze zo rustig is. Overdag ook al geprobeerd maar maakt geen verschil

vorige maand
Oh ik herken dit helemaal! Bij onze dochter is dit ook zo. Wakkertijden hanteren maakt ook weinig verschil. Zoals jij zegt: dan huilt ze gewoon langer.
Het enige dat hier werkt is haar in de draagzak laten slapen, maar ook dan is het eerst huilen, wat dan overgaat in jammeren om uiteindelijk in te dommelen. Ze slaapt dan ook heel kort, soms maar 20 minuutjes. Tenzij we met de draagzak gaan wandelen, dan slaapt ze langer. Ze is 18 weken oud nu. Ze sliep altijd overdag 'slecht', als in enkel contactdutjes doen, maar sinds kort ook korter.
's Avonds slaapt ze meestal wel gewoon goed in. Bij ons werkt het ook niet om haar overdag in slaap te krijgen door exact hetzelfde te doen als ' s avonds, helaas. Want die tip krijg je dan dikwijls
Ik probeer gewoon voor mezelf te herhalen dat het met de tijd wel vanzelf betert en ze wellicht nog in een sprongetje of in de eerste slaapregressie zit

vorige maand
Ik zou zeggen, prijs jezelf gelukkig. Als mama van een moeilijke slaper word ik moedeloos als ik dit lees. Wij zijn ‘s avonds en ‘s nachts soms uren aan het vechten om ze (terug) in slaap te krijgen en ze wordt nog steeds om de 2u wakker. Overdag ben ik blij met een half uurtje en ‘s nachts is het elke avond weer hopen op het beste.

vorige maand
Reactie op Rskn
Ik zou zeggen, prijs jezelf gelukkig. Als mama van een moeilijke slaper wor ...
Sliep ze voordien 's nachts langer? Waarom wordt ze wakker? Wil ze dan drinken?
Als je borstvoeding zou geven, dat is na 1,5u verteerd dus zou dat een verklaring kunnen zijn. Als ze dan in een sprongetje zit, heeft ze misschien meer nood aan voeding? Sowieso worden baby's in de nacht meermaals wakker. In theorie hebben ze slaapcycli van 30 tot 45 min. Dus wellicht lukt het haar nog niet goed om die te koppelen, wat normaal is. Of ervaart ze tussendoor iets wat haar tegenhoudt om dit te doen, bv honger of een onveilig gevoel
Neemt de zwaarte niet weg hé, maar maakt het wel begrijpbaar. Dat heeft voor ons veel gedaan toen er lastige nachten waren (en die er soms ook nog zijn).
Vorige week stond ik nog om 5u beneden met haar in de draagzak omdat dat de enige manier was waarop ze sliep 🙈
Ik geloof echt dat het vanzelf beter wordt met de nodige tijd en liefde, maar het is zeker niet gemakkelijk!

4 dagen geleden
Helemaal van ‘t zelfde hier. Het gaat wel beter sinds ik alles donker maak in de kamer (ook overdag).
En ook: ik heb alle schema’s/artikels/boeken opzij gelegd en helemaal niks meer gevolgd buiten mijn gevoel. In de praktijk betekent dit dat zijn wakkertijden veel langer zijn dan dat zou mogen, maar hij is er goed mee 🤷🏻♀️.
We doen dit nu zo’n dikke maand en hij zeurt minder. Sommige mama’s hebben gewoon een wakkere baby denk ik….
Wanneer begint haar nacht? Is ze echt moe en mist ze soms haar laatste flesje/voeding?