19 Reacties

2 maanden geleden

Wij zijn aan het tweede begonnen als onze dochter 10 maanden was. Nu zwanger voor begin april. Ons meisje zal dan 18 maanden zijn. :)

2 maanden geleden

Ik heb 11 maanden verschil tussen mijn twee dochters. 1ste dochter is geboren 26 september 2024 en mijn tweede is 26 augustus 2025 😅. Was een cadeautje want was eigenlijk niet de bedoeling. Uiteindelijk wel blij, paar pittige jaren. Maar we zijn er dan wel vanaf 🤣

2 maanden geleden

Wij zijn bezig voor 2de dan schelen onze kinderen 2 jaar. Onze zoon is nu 1jaar 1 maand. ( Wss zwanger )

2 maanden geleden

Ik heb ook kriebels voor een 2de maar nog niet gestopt met de pil. 😅 zoontje is bijna 14 maanden.

2 maanden geleden

Wij wachten nog heel eventjes 🥰

2 maanden geleden

Onze dochter is nu 1 jaar en 2 maanden en wij zijn bezig voor een 2de :)

vorige maand

Wij hebben deze maand besloten om voor een tweede kindje te gaan. Ons eerste kindje is over een paar dagen 13 maanden

vorige maand

Wij wachten nog even af. Ik wil niet bevallen zolang hij nog in de crèche zit. Dus tegen dat hij naar school mag op zijn 2,5jaar wil ik terug bevallen.

vorige maand

Reactie op HS8894

Wij wachten nog even af. Ik wil niet bevallen zolang hij nog in de crèche z ...
Hier ook ongeveer die plannen. We zien wel of dat lukt maar vroeger komt er in ieder geval geen 2de kindje. De kraamtijd was hier iets te pittig en ik ben daar mentaal precies nog niet klaar voor 🫠

vorige maand

Wij twijfelen nu of we wel een tweede willen (ondanks dat dit altijd wel het plan was). We vonden het eerste jaar enorm pittig (non-stop ziek zijn, zorgen en relatie onder druk). Als er een tweede komt, moet er toch wel 3 jaar tussen zitten. Ben wel benieuwd naar de anderen hun reacties hier. Hoe weten jullie of je klaar bent voor het tweede? Hebben jullie dan echt ‘droombaby’s’ waardoor jullie al een tweede willen? 🙈

vorige maand

Ons zoontje is nu 13 maand en ik ben bijna 34 weken zwanger 😊

vorige maand

Reactie op Celibb

Wij twijfelen nu of we wel een tweede willen (ondanks dat dit altijd wel he ...
Voordat we een zoontje hadden, zeiden we dat we toch wel 2 kindjes wilden, met zo'n 2,5-3j tussen. Vooral het idee van samen spelen was de reden. Nu denken we voorlopig om het bij 1 kindje te houden, ook al in ons zoontje op zich een makkelijke baby, ondanks dat hij wel wat ziek is geweest en de nachten niet constant zijn qua doorslapen. Veel vrienden van ons hebben hun 2e zwangerschap bekend gemaakt rond de 1e verjaardag van hun eerste kind, maar dat zou ik me nu niet kunnen inbeelden.

vorige maand

Reactie op Celibb

Wij twijfelen nu of we wel een tweede willen (ondanks dat dit altijd wel he ...
Oh dat vind ik een moeilijke vraag. Momenteel ben ik 5 weken zwanger van een tweede kindje. Wij hebben zeker geen droombaby ofzo. Wel vinden we haar heel tof 😅 De nachten zijn nog steeds onderbroken en de eerste maanden serieus wat moeilijkheden gehad rond de borstvoeding. Ik durf zelfs zeggen dat de kraamperiode in het ziekenhuis en de eerste twee maanden thuis traumatisch waren (de bevalling zelf niet) Ik herinner me dat onze dochter enkele weken oud was toen we naar elkaar toe uitspraken sowieso een tweede kindje te willen. Die wens is gebleven en werd enkel groter, ondanks de pittige start bij onze dochter. We besloten toen om die wens te herevalueren als ze een jaar oud zou zijn. Bleek dat we wel echt liever vroeger dan later voor een tweede wilden proberen. Oorspronkelijk had ik het idee om nog tot een paar maanden na haar verjaardag te wachten, zodat het leeftijdsverschil zo dicht mogelijk bij 2 jaar zou liggen. Uiteindelijk begonnen we met proberen na haar verjaardag. Het zal dus een leeftijdsverschil van 21 maanden zijn

3 weken geleden

🥰

3 weken geleden

Reactie op jolien15

🥰
Proficiat!

3 weken geleden

Tussen 1 en 2 zit 1 jaar en 11 maanden Tussen 2 en 3 zit 2 jaar en 8 maanden Nu bezig voor een 4e. Als ik nu zwanger zou raken zou er 3 jaar en 11 maanden of 4 jaar tussen zitten.

2 weken geleden

Ons zoontje is 15 maanden en ik ben 12 weken zwanger nu. Ze zullen 1,9 jaar schelen 😊

2 weken geleden

onze dochter is 14m en ik ben bijna 20w zwanger 💗 Ze zullen een grote 18 maand schelen 🩵

2 weken geleden

Onze dochter is net 16 maanden gepasseerd en heb vandaag mijn positieve test gehad 😍😍 zal net 2 jaar tussenzitten