11 Reacties
17 uur geleden
Ik zit hiervoor ook erg in twijfel!
Mijn zoontje is prematuur geboren aan 34 weken en ik geef exclusief borstvoeding. Momenteel is hij ongecorrigeerd 13 weken. Ik zou liefst ook 6 maanden exclusief borstvoeding willen geven, en al minstens tot zijn 6 maanden ongecorrigeerde leeftijd.
Kind en gezin was hier volledig mee akkoord. Zij zaten op hetzelfde spoor als mij en vonden starten op 4 maanden (ongecorrigeerd) met vaste voeding niet zo ideaal want misschien is hij er dan motorisch nog niet klaar voor. Alsook vonden ze borstvoeding het beste dat er is.
Enkele dagen later toevallig bij de pediater; geen voorstander van 6 maanden exclusief borstvoeding... Die gaf dan weer aan om op 4 maanden (ongecorrigeerd) al te starten met proefhapjes. Zou beter zijn voor de darmen en allergie毛n om zo vroeg mogelijk te starten... Alsook om ijzer uit de voeding te halen, want dat zit onvoldoende in moedermelk...
Ik ben nu helemaal in de war en weet niet meer wat het beste is voor mijn eigen kind. Zelf zou ik liefst gewoon tot 6 maanden (ongecorrigerend) minstens wachten. Echter volgde mijn partner het spoor van de pediater die zei om op 4 maanden al te starten...
17 uur geleden
Reactie op AanzienlijkeFeniks745805
Mijn zoontje is prematuur geboren aan 3 ...
Door hier en daar een proefhapje te starten als ze het aannemen zie ik niks verkeerd in. De hoofdmaaltijd blijft nog altijd melk. Hier en daar een hapje lijkt mij gewoon een goede oefening. Ik zou ook eerder naar de pediater luisteren dan naar k&g, maar dat is natuurlijk volkomen jouw eigen keuze. Ik zou wachten tot uw baby'tje teken geeft er klaar voor te zijn en dan hier en daar een proefhapje te doen. Veel succes en ik hoop dat je er uit geraakt en met goede moed kan starten aan het vast voedsel avontuur
17 uur geleden
Reactie op AanzienlijkeFeniks745805
Mijn zoontje is prematuur geboren aan 3 ...
Ik weet het zelf ook niet haha, hij geeft niet aan dat hij het wil dus ik wacht nog even af. Ik zie vrijdag de vroedvrouw dus ga daar eens wat aan vragen en binnen 2 weken zien wij de kinderarts. Alles even navragen!
17 uur geleden
Hier gaan we ook pas starten op 6maanden. Ook borstvoeding.
In het begin eten ze zodanig weinig vaste voeding dat ze er niet veel ijeer uithalen hoor. En is tot 1 jaar ook niet nodig dacht ik.
Snap niet dat een pediater net zegt om op 4 maanden te starten 馃槄 zeker met borstvoeding is het echt wel geweten dat starten op 6 maanden beter is voor de darmen.
Ook moet je kindje al rechtop kunnen zitten
11 uur geleden
Reactie op 馃馃崁鈾ワ笍
Hier ook bv. Wij starten ook pas op 6 maanden. Ivm de darmrijping.
Ik zou z ...
Waar vind je de groentjes kalender? Ik wil ook graag starten met hapjes maar ik weet niet zo goed hoe te beginnen