4 Reacties

5 dagen geleden

Baker je in als hij slaapt? Dat heeft bij ons enorm geholpen toen ons zoontje slechter sliep in de eerste week en nu (hij is nu ook 4w) doen we dat nog steeds ‘s nachts, anders slaapt niemand 😅. Overdag doe ik dat ook als hij echt eens zijn keel openzet en niet te sussen is, in combi met witte ruis, op en neer wiegen op de yogabal, sussende geluiden en mijn gezicht tegen het zijne aan. Al die dingen samen krijgen hem dan wel redelijk snel terug rustig.

5 dagen geleden

Inbakeren is hier ookeen echt hulpmiddel om hem rustig in slaap te wiegen

5 dagen geleden

Hier is in slaap geraken ook een echte opgave. ‘s avonds lukt het vaak beter dan overdag doordat er wat meer routine in zit. Vaak een combinatie van een donkere kamer, borstvoeding, slaapzak, inbakeren, tutje, wiegen, playlist met sussende geluiden, ritmisch tikken op de buik en over het voorhoofdje strelen tot de oogjes dichtvallen. De hele trucjesdoos dus, maar dan nog duurt het soms echt lang voor ze volledig weg is… Overdag doe ik dit allemaal niet en is het dus vaker op goed geluk. Maar inbakeren, wiegen, zingen, sussen en een tutje, helpen wel om haar dan toch gewoon al wat meer tot rust te laten komen. En anders een contactdutje overdag om hem toch wat slaap te proberen bieden? Andere tips zijn ook hier steeds welkom. 😊

5 dagen geleden

Kan ook het begin van het eerste sprongetje zijn. 😊 Inbakeren of draagzak werkt hier wel. Op of tegen me laten in slaap vallen vindt onze dochter wel het fijnst.