9 Reacties

6 dagen geleden

Ieder lichaam is anders. De kans is even groot/klein, als ik mij niet vergis. En volgens mij mag je na 1 normale cyclus na je miskraam terug proberen. Wat mij toen hard geholpen heeft, is een nieuwe afspraak maken bij mijn gynaecoloog eens alles mentaal wat gezakt was. Toen heeft ze nog eens alles heel goed uitgelegd, wat er gebeurd was, wat de (kleine) kansen zijn dat het opnieuw gebeurt, antwoorden op alle vragen die ik had... Ik had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dus een beetje anders, maar ik begrijp het onzekere gevoel wel. Dan heeft ze me fysiek ook nog eens helemaal nagekeken en me gerustgesteld dat alles lichamelijk in orde was. Dit heeft toen voor mentale rust gezorgd, want online lees je zoveel... Veel sterkte!! Ik weet wat je doormaakt en dat is allesbehalve gemakkelijk. Je wil er liefst zo snel mogelijk terug aan beginnen en dat begrijp ik helemaal. Ik moest verplicht 3 maanden wachten voor we terug mochten beginnen en dat was heel dubbel. Het lang wachten was een hel, maar ik heb toen wel voldoende tijd gehad om het allemaal een plek te geven.

6 dagen geleden

Reactie op Lou210

Ieder lichaam is anders. De kans is even groot/klein, als ik mij niet vergi ...
Bedankt voor je reactie! 🙏 Moet nog wachten tot volgende week maandag 😔

6 dagen geleden

Reactie op Kimber_🌸

Bedankt voor je reactie! 🙏 Moet nog wachten tot volgende week maandag 😔
Zoiets meemaken is inderdaad lang wachten. Sowieso zal je moeten wachten tot de HCG uit je lichaam is en je niet meer bloedt. Veel succes!

6 dagen geleden

Ik ken iemand die na 2 maanden wee zwanger is geworden.

5 dagen geleden

Verschrikkelijk dat je een miskraam hebt gehad. Ik heb zelf ook een miskraam gehad in november2024 met bloedverlies rond 7-8 weken. Ik had enkele afspreken daarna bij de gynaecoloog die dan ook heeft gekeken wanneer mijn eisprong terug op hang kwam. Normaal kan je tussen het miskraam en je eerst volgende menstruatie al terug vruchtbaar zijn. Ik had twee weken na het miskraam terug mijn regels. De cyclus daarna was wat meer onregelmatig dan daarvoor. Daarvoor had ik een normale cyclus. Daar ging ik toch van uit. Maar ik was wel zwanger twee maanden na het stoppen van de pil dus zoveel zicht had ik niet op mijn cyclus. Ikzelf was terug zwanger in Januari wat dus erg snel was. Ik heb gebruik gemaakt na mijn miskaar van ovulatietesten al moet ik eerlijk toegeven dat ze bij mij nooit niet echt duidelijk waren. Maar ik denk dat het wel een hulp kan zijn als je terug snel wil zwanger worden. Het nadeel daarvan is dat je de focus op zwanger worden dan wel erg hoog is. Je moet dat voor jezelf wat uitmaken. Heel veel sterkte met het verlies. Het is een intense periode waar je nu door moet. Ik hoop dat je iemand hebt waar je er goed mee kan over praten en zoveel als je wil. Dat heeft voor mij echt geholpen ✨

5 dagen geleden

Dankjewel voor je bericht heel lief van je!💛

5 dagen geleden

Ik heb van juni 2024 tot december 2024 3 miskramen gehad. Nu opnieuw zwanger en zijn bijna de 3 maanden gepasseerd 🙏 de eerste keer heeft het lang geduurd voor mijn regels terug op gang kwamrn. De andere 2 keer 2 weken later telkens. Ik word nu ook heel goed opgevolgd. Ik zal ook niet ten volle volle kunnen genieten omdat ik ergens me toch altijd een beetje zorgen maak. Helemaal anders dan bij mijn eerste zwangerschap 🙂

5 dagen geleden

Reactie op plientje08

Ik heb van juni 2024 tot december 2024 3 miskramen gehad. Nu opnieuw zwange ...
Dat begrijp ik heel goed, proficiat met je zwangerschap!🩷

4 dagen geleden

Ik heb een miskraam gehad vorig jaar, de 3de maand na het miskraam was ik opnieuw zwanger en ik had nochtans wat complicaties dus het kan zeker snel gaan. Ik hoop dat het jou ook weer snel gegund is. Veel sterke met jullie verlies!