9 Reacties

2 maanden geleden
Ik heb iemand die zelf een krachttraining PT is en vorige jaar zwanger is geweest. Ze zijn redelijk open hierover en hebben misschien nog wat zaken op hun Instagram stories uitgelicht of dergelijke staan. Let wel, ze zijn genderneutraal en queer dus als je daar moeite mee hebt raad ik wel af om hen te contacteren 😅
Hun PT zaak heet Zacht Beton

2 maanden geleden
Ik heb sinds ik weet dat ik zwanger ben eig niet meer gaan durven gymmen 🙈

2 maanden geleden
Reactie op Babymomma2025
Ik heb sinds ik weet dat ik zwanger ben eig niet meer gaan durven gymmen 🙈 ...
Oooh het is zo'n aanrader! Ik voel me veel beter na een workout. Minder moe en minder misselijk.Ik volg het plan "plus one" van Meg squats. Ik begrijp wel dat je niet durft, de info online is echt schrikwekkend en verwarrend.

2 maanden geleden
Ik doe momenteel vooral cardio. Fietsen en wandelen op helling.
Omdat ik verder ook niet veel durf..

vorige maand
Hi, ik zit met hetzelfde probleem! Ik heb na veel research gevonden dat sporten, zowel cardio als kracht, best oké is. Het is vooral afgeraden om tot een falen te gaan. Zolang je dus dezelfde oefeningen doet als voordien maar misschien met wat gewicht minder, schijnt het veilig te zijn. Hetzelfde met cardio, je mag vermoeid zijn, maar je hartslag mag eigenlijk niet te lang, te hoog zijn.
(Online wordt wel afgeraden om te veel buikspieren te trainen en eerder te focussen op bv. Chest, benen, etc).
Denk dat zolang je luister naar je lijf en je grenzen, dat het wel oké zal zijn. Dat hoop ik toch 😅

vorige week
Ik ken een pt die momenteel zelf 28w zwanger is en zelf ook nog kracht doet en aanbeveelt tijdens de zwangerschap. Uiteraard aangepaste oefeningen (geen buik, opletten met te plat liggen etc). Ze zei dat je je lichaam zo sterker maakt en houdt voor de bevalling en een vlot herstel erna. Heeeel positief dus!!!!

vorige week
Ik ben 13w en train nog altijd 3 tot 4 keer per week. Wel een stuk minder zwaar dan voor mijn zwangerschap. Mijn gynaecoloog zei ook dat het helemaal oké was. :)