16 Reacties
2 weken geleden
Wij hebben hier net zelfde probleem, ook koemelkallergie + reflux, na de fles heeeel veel wenen. We hebben omeprazole gekregen in siroop versie en novalac allernova ar gekregen (hiervoor gebruikten we nan complete comfort)
2 weken geleden
Reactie op UitbundigeIjsbeer764884
Wij hebben hier net zelfde probleem, ook koemelkallergie + reflux, na de fl ...
En merken jullie nu beterschap ?
2 weken geleden
Ons kindje heeft ook koemelkallergie en reflux. Bij ons is het al vanaf dag 3 in het ziekenhuis dat ze veel begon te huilen. Eerste drie weken op nutrilon gestaan en om de 2u moeten voeden (woog ook maar 2,5kg) was huilen tijdens de fles tot de volgende… dan nutragimen en nu huilt ze nog 1-2u na en tijdens de fles. Nu vastgesteld dat ze reflux heeft, ze geeft ook over en we geven omniprazole en babycalmine omdat ze helemaal over haar toeren gaat. Voorlopig nog geen beterschap, ze is nu iets meer dan 5 weken…
Pas op met de maxicosi… ik hoorde op de neonatalogie waar we ook paar dagen hebben verbleven voor nader onderzoek dat ze daar plat achterhoofdje van krijgen (weet niet of het klopt) die van ons slaapt ook in maxicosi maar ik wil ze daar om die reden daar niet insteken. Babycalmine kan je halen in apotheek en helpt wel, geef wel niet teveel, je kan een beetje op de speen doen druppelsgewijs. Inbakeren doet haar ook heel goed met haar speentje met beetje babycalmine en dan nog haar vertrouwde doodoo’tje, best om haar dan stevig vast te houden in ons geval, tegen ons aan te drukken en stil te houden, haar voetjes tegen ons bekken en maken dat haar beentjes gebogen zijn, tegen het overstrekken door de reflux.
Wij hebben er ook al veel door gezeten… 8 weken bij jullie, dat is normaal wel de piek van de krampjes, ze krijgt bij ons nu ook weer meer krampjes, immutis doet echt wonderen, immutis geven we 2x en per fles 20 druppels, we geven die snachts, ik ben van plan die door te geven tot ze zelfs misschien aan groentepapjes begint want het is echt niet te doen, je zou eraan onderdoorgaan
2 weken geleden
Reactie op Dipsy25
Ons kindje heeft ook koemelkallergie en reflux. Bij ons is het al vanaf dag ...
Ze krijgt ook al van in het begin bactiol en vitamine d, vitamine d sinds drie weken in de vorm van protectis… en we zijn al 2 keer naar een osteopaat geweest, volgende week wordt de 3de keer… moet zeggen dat ik geen verbetering zie, maar misschien zou het nog erger worden anders… echt geen idee, we proberen echt ook maar van alles hier.
Soms wanneer ze ingebakerd tot rust is gekomen, steken we haar in de buggy en rijden ermee rond in huis (met het vries en regenweer). Soms helpt het ook en dan moet je ze eens niet dragen, kan mij voorstellen dat jullie ook echt gigantisch veel rugpijn hebben van ermee rond te lopen.
2 weken geleden
Reactie op UniekeGletsjer044133
En merken jullie nu beterschap ?
Ja echt was even zoeken maar het heeft echt geholpen,
2 weken geleden
Ja echt was even zoeken maar het heeft echt geholpen,
Geen extra krampen v omneprazole? Wij sinds dan precies nog meer krampen en lees hier en daar dat ze er meer v kunnen krijgen…
2 weken geleden
Hier ook een zoontje met koemelkallergie en reflux. We hebben ook al een hele zoektocht achter de rug. De eerste 4 weken zaten wij op NAN hydrolysed proteïn, maar hij dronk toen al 120cc aan zijn 3,5 weken, dit was heel lichte melk. Hij had toen nog geen klachten, rustige baby, sliep veel, enkel dus veel honger…Op aanraden van de kinderarts overschakeld naar novalac AR Digest, na 2 dagen zat er bloed in de stoelgang, dus sindsdien zitten we op de piste van koemelkallergie, sinds die melk heel veel krampen s’avonds, niet troostbaar (1u-1,5), veel scheetjes,…
Daarna novalac allernova AR, maar hier had hij ook geen verbetering mee. Sindsdien zitten wij op novalac aminova, werd reflux ook gediagnosticeerd en kregen hiervoor omeprazole, we zijn nu een week verder en merken echt wel al verschil, onze avonden zijn aangenamer, kunnen hem al vroeger te slaap leggen,…
2 weken geleden
Reactie op Chels98
Hier ook een zoontje met koemelkallergie en reflux. We hebben ook al een he ...
Blij dat de combinatie aanslaat.
Ik hoop dat wij jullie positieve ervaring binnenkort mogen delen! Dank u om deze te delen 🙏🏼
2 weken geleden
Reactie op HelderdenkendeZee915806
Geen extra krampen v omneprazole? Wij sinds dan precies nog meer krampen en ...
Nee wij gelukkig niet
2 weken geleden
Nee wij gelukkig niet
Sinds we Novalac Allernova AR gebruiken hebben we die omeprazole niet meer nodig gehad
2 weken geleden
Reactie op UniekeGletsjer044133
Blij dat de combinatie aanslaat.
Ik hoop dat wij jullie positieve ervaring ...
Vergeten noteren dat voor zijn aangepaste voeding en medicatie, hij overdag zijn rust ook niet vond. Hij bleef lang wakker, je zag ook zijn ongemakkelijkheid, maar weende wel zelden buiten s’avonds zijn huiluurtje. Heel veel met zijn tong “smekken”. Dit alles is ook al veel beter nu.
Ik hoop met jullie mee dat je de juiste oplossing vind ❤️
gisteren
Reactie op Loccas
Hoe hebben jullie de alergie laten checken
Meerdere consulten bij de pediater met de verschillende klachten. Er wordt meestal gestart met een voeding waar eiwitten geknipt zijn, om te bekijken of de klachten hiermee al helpen. Indien geen verbetering wordt er overgeschakeld naar voeding met aminozuren (volledig koemelkvrij). Blijven je moederhart volgen en hopen op een goede pediater die klachten serieus neemt!
18 uur geleden
Pfff heftig seg!!!
Hier geen KMA maar wel verborgen reflux. Hij huilde ook uren aan een stuk, had duidelijk pijn, was misselijk, … Vreselijk. Wij zaten er ook helemaal door. Sinds vorige week zijn we gestart met Gaviscon baby en sinds enkele dagen ook met ingedikte melk (zowel ingedikte borstvoeding als Nutrilon AR).
De gaviscon helpt duidelijk. Hij vindt het niet lekker dus het is steeds een beetje een strijd, maar hij vindt eindelijk zijn rust eens het binnen is.
Als we Nutrilon AR geven, merken we dat hij precies helemaal geen last heeft van zijn reflux. Zijn darmen moeten er precies wel wat aan gewoon worden.