6 Reacties
gisteren
Onze dochter (vandaag 15 weken) had dit anderhalve week geleden ook. Ik ben begonnen met haar eerst wat meer in de gaten te houden en niet onmiddellijk over te gaan tot een voeding. Meestal valt zij binnen enkele minuten (tot max. 15 minuten) weer in slaap zonder dat ik moet tussenkomen. Is inderdaad het proberen linken van de slaapcycli volgens mij
gisteren
Reactie op WelwillendeMuzieknoot714548
Onze dochter (vandaag 15 weken) had dit anderhalve week geleden ook. Ik ben ...
Dit vind ik wel een hele belangrijke opmerking inderdaad. Wij zeggen ook dat ons dochtertje, nu 12 weken, slaapt ´als een roosje´ (´s nachts 10-12u aan één stuk en overdag een middagdut van 2 à 3,5 uur). Als er mensen bij ons thuis zijn, horen we vaak ´aha ze is wakker geworden, zullen we haar gaan halen´, maar als we haar laten liggen valt ze 9 op de 10 inderdaad weer in slaap. Pas als we horen dat ze van streek geraakt of ze heeft al heeeeel lang geslapen, halen we haar uit bedje. Nu moet ik wel zeggen dat zij eerder babbelt, zeurt of kreunt in de tussen-episodes. Als ze krijst, werkt dat niet natuurlijk en halen we haar eruit.
gisteren
Reactie op WelwillendeMist444936
Dit vind ik wel een hele belangrijke opmerking inderdaad. Wij zeggen ook da ...
Bij ons net hetzelfde. Sinds vorige week begint ze tijdens haar dutjes ook de slaapcycli aan elkaar te linken. Ik kan er bijna mijn klok opzetten dat ik ze rond 35 minuten op de monitor zie friemelen, sabbelen op haar handjes of oogjes even opendoen. Soms is er zelfs een kleintje of een kort huiltje bij. Ik tel in mijn hoofd tot 100 (vroeger liep ik direct naar boven, waardoor ik haar de kans niet gaf om het te proberen) en bijna altijd valt ze opnieuw in slaap. 's nachts is dit ook zo en laat ik ze even doen. Ze ligt naast mij in de cosleeper dus ik kan haar goed in de gaten houden.
20 uur geleden
Reactie op WelwillendeMuzieknoot714548
Onze dochter (vandaag 15 weken) had dit anderhalve week geleden ook. Ik ben ...
Weende ze dan bij jullie ook elke keer of is ze rustig wakker? Want de reden dat ik er ook van wakker word, is omdat ze nu telkens begint te wenen. Ik probeer nu al af en toe een tut te geven ipv te voeden, maar als ze een paar keer kort na elkaar wakker wordt, doe ik het toch, omdat ik dan denk dat ze honger heeft. Maar soms merk ik inderdaad dat ze dan maar een beetje drinkt en al snel weer in slaap valt.
20 uur geleden
Reactie op CompetentePauw543605
Weende ze dan bij jullie ook elke keer of is ze rustig wakker? Want de rede ...
Ze weende niet elke keer, maar was wel onrustig, volgens mij omdat ze moe was en niet in haar 'volgende cyclus' kon starten. Soms was het enkel voor een vuile pamper. Ik probeer ook goed te letten of ik hongersignalen zie. Zie ik deze niet, dan bied ik geen voeding aan maar enkel haar tutje