7 Reacties

3 dagen geleden

Als hij zo hard aangeeft dat hij er nog niet klaar voor is, zou ik het loslaten. Vier weken is nog lang, er kan nog veel gebeuren. En de opvang kan niet eisen van een kindje om al in een bed te slapen voor ze starten, heel veel kindjes kunnen dat nog niet op die leeftijd. Hier ook, overdag maximum één dutje in een bed en duurt nooooit langer dan 20 min. Alle andere dutjes op en bij mij. Komt goed, ze zijn nog zo klein en moeten gewoon nog leren slapen.
Zoals hierboven aangegeven: op 4 weken tijd kan er enorm veel veranderen. Onze Jules sliep NOOIT overdag… dit door verborgen reflux. Ik had dus ook enorm veel stress voor de opvang die binnen een week start. Maar in 1 week tijd doet hij nu dutjes van bijna een uur. Ik heb Jules ook nooit laten huilen, ondanks iedereen zei dat dit geen kwaad kon. Krijg dit absoluut niet over mijn hart… k zou nog genieten van de komende weken en hem dicht bij u houden… die tijd krijg je anders jammer genoeg niet meer terug 🥰

3 dagen geleden

Hier ook een baby’tje van 13 weken die nog maar sinds vandaag alle dutjes in bed heeft gedaan. Voor 12 weken wou ze nog geen enkel dutje in bed doen. Het kan soms snel gaan en op 4 weken kan er inderdaad nog zo veel veranderen, dus ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Doe vooral waar jij je goed bij voelt. 🥰

3 dagen geleden

Mijn oudste dochter sliep heeeel lang niet zelfstandig in thuis. In de opvang ging dit vanaf dag 1 direct goed. Ze hebben snel door dat dit niet thuis is en thuis zoeken ze gewoon je geborgenheid. Ik zou het loslaten en nog even genieten van de knuffelmomentjes samen, ze blijven echt niet lang zo klein 😊

3 dagen geleden

Wij oefenen al een paar weken met ons zoontje van 12w om zelfstandig dutjes te doen maar dit lukt zeer zelden. Hij slaapt of niet in of hij is wakker binnen het halfuur. Ik probeer het dan nog eens max 10 minuten en lukt het dan nog niet, steek ik hem of in de draagzak of ik leg hem op mij voor een contactdut. Ook ‘s nachts slaapt hii nog altiid beter bij mij in bed dan in zijn cosleeper…. Hij moet binnenkort ook naar de creche. Heb hier enorme stress voor want daar kunnen ze niet zo met hem bezig zijn zoals ik dat hier doe 😞
Hier zoontje van 13 weken en slaapt terug op mij.. co sleeper geprobeerd maar ik geraakte helemaal uitgeput omdat ik hem heel de tijd moest sussen en zo amper aan slaap toekwam aangezien hij om de 2u-2u30 borstvoeding wil 's nachts... Probeer het ook los te laten en door op mij te slapen komen we allebei tenminste aan slaap en ben ik niet gefrustreerd... Ik heb een kussen met borstvoedingskussen errond want hij begint natuurlijk wel te wegen op mij. Zo lig ik niet helemaal plat. Ik probeer hem ook soms naast mij te leggen maar merk dat hij niet graag op de rug ligt ook door verborgen reflux. Nog tips voor samen in bed te slapen?

3 dagen geleden

Reactie op FraaieVuurwerk767861

Wij oefenen al een paar weken met ons zoontje van 12w om zelfstandig dutjes ...
Hier exact hetzelfde behalve de avonden/nachten - die kan hij meestal zelfstandig en die slaapt hij ook goed door