11 Reacties

4 weken geleden

Wij ook even gezocht maar gebruiken nu de creme en badolie van dexeryl en dat lukt prima voorlopig 🤞

4 weken geleden

Heb je de Yuka app al? Daarmee scan je elk product en kan je de schadelijke / reactieve stoffen zien. Ik koop niets onder de 90/100 , heel veel babyproducten zijn écht schadelijk. Eczema komt van binnenuit, ik heb dit jarenlang als kind gehad en ligt puur aan wat je hem te eten geeft. Wat geef je van pap?

4 weken geleden

Reactie op GemoedelijkeZee217054

Heb je de Yuka app al? Daarmee scan je elk product en kan je de schadelijke ...
Mijn zoontje heeft een zware koemelkallergie en krijgt dus volledig koemelkvrije voeding op basis van Aminozuren.. Dus aan de voeding kan het niet meer liggen.. De dermatoloog zei dat eczeem vaak voorkomt bij kindjes met KMA, maar de KMA niet de oorzaak is. Het probleem is vooral dat hij dus ook op de ‘veilige’ verzorgingsproducten van de dermatoloog nog gereageerd..:/

4 weken geleden

Reactie op julie1998

Mijn zoontje heeft een zware koemelkallergie en krijgt dus volledig koemelk ...
Super lastig om te horen, dat is echt een fase waar hij uit moet groeien , dit gaat zoizo al beteren als hij hapjes mag starten. Wat bij mij heel hard hielp (nu op latere leeftijd nog) is zuivel en gluten echt proberen te beperken. Is pure trial en error, vroeger waren aardbeien voor mij een eczema trigger maar nu niet meer , heel hard zoeken jammergenoeg… maar dat komt 100% zeker goed ☺️ wasmiddel, douchegel, je eigen parfum dat op hem terecht komt,… speelt allemaal een rol ook. Heel veel succes! 🙏🏻

4 weken geleden

Hier ook een zoontje met kma en lichte eczeem. Helaas mee van de papa. Hier gebruiken we bodycrème van Dexeryl voor atopische huid. Om te wassen badolie van Balneum voor zeer droge en schilferige huid. Papa is daar heel goed mee en zoontje ook :)

4 weken geleden

Zeker ook een aanrader als crème: cerave hydraterende balsem (donkerblauwe Gamma) en de badolie xeracalm van Avène. Sommige kindjes met eczeem reageren met irritatie op wol en synthetische stoffen… eventueel jij wollen truien vermijden?

4 weken geleden

Wij wassen onze kleren ook met Le chat bébé. En hem wassen we met la roche posay lipikar wasolie En La Roche-Posay Lipikar Balsem AP+M om hem in te smeren. Lijkt hier wel te helpen. Ik weet niet of je borstvoeding geeft maar dit doe ik ook regelmatig in zijn badje

4 weken geleden

Reactie op julie1998

Mijn zoontje heeft een zware koemelkallergie en krijgt dus volledig koemelk ...
Hier ook een zoontje met koemelkallergie, geven als voeding novalac aminova, dus daar ligt het niet aan. Maar ze zijn sowieso gevoeliger voor eczeem dan.. ons zoontje staat telkens rood van warmte dus kan ook dat zijn aan zn kaak van te lang bv er op te liggen dat door warmte en klein beetje wrijving is.. wij moesten van de kinderarts producten van Avene gebruiken de olie in zn badje en creme op de eczeem.. van het gamma Avene Xeracalm AD, goeie producten

3 weken geleden

Wij wassen haar met producten van obaby. We smeren haar in met de bodylotion van avène Xeracalm Nutrition en gebruiken waterwipes als doekjes. Al haar kleding, lakens, slaapzakken,.. wassen we met le chat baby.

9 uur geleden

Hier goede ervaringen met Naïf