5 Reacties

2 weken geleden

Onze dochter van 20w slaapt overdag nooit langer dan 30 minuten tijdens een dutje. Wij hebben ons erbij neer gelegd. Houden rekening met wakkertijden, behouden hetzelfde bedritueel en toch is het ook krijsen zodra ze de slaapzak in gaat. Eens ze toegeeft aan de vermoeidheid, slaapt ze gelukkig wel maar nooit meer dan 30 minuten. ‘s nachts wordt ze minstens om de 3u nog wakker voor een voeding. Nachten waarbij ik maar 3x moet wakker worden en telkens terug vlot in slaap valt, reken ik bij de goede nachten. Slaapregressie hebben wij wel al grotendeels achter de rug. Toen werd ze letterlijk élk uur van de nacht wakker.

2 weken geleden

Hier is het ook hoor dat ze soms hazeslaapjes maakt , ik kijk niet echt naar die 2u wakker , eer naar de slaapsignalen , het is soms dat ze 3h wakker is en soms na 1,5h al terug slaapt , ik volg haar ritme

2 weken geleden

Onze dochter slaapt ook moeilijk overdag, zeker als we haar neer willen leggen. Het is vaak ook hullen (ze lijkt niet te willen slapen) of met jammeren/babbelen Ze toont ook moeilijk signalen. Al worden we er wel beter in ze te herkennen (ze is 21 weken). Bij haar begint het met voor zich uit staren, dan geeuwen en in de ogen wrijven en zeuren. Ook aan haar ogen kunnen we het zien (die worden dan wat roden aan de oogleden). Wachten we tot na het zeuren, gaat ze huilen en drukker worden. Op dat punt is het dan heel moeilijk om haar in te laten slapen Een dutje van 30 a 45 min is één slaapcyclus, dus is op zich normaal dat ze na zo'n tijd wakker worden Wij hebben veel aan het boek zachte nachten. Onze dochter slaapt af en toe langer als ze in de draagzak zit. Het is dan ook minder een strijd om haar in slaap te krijgen. Dus vaak kiezen we gewoon voor deze optie. Liever dat ze een half uur slaapt na een kwartiertje in de draagzak dan dat ze een half uur slaapt na een uur te proberen wegleggen... Wat je ook kan proberen is eventueel een voedingskussen gebruiken? Bij ons vindt ze dat wel fijn. Slaapt je zoontje bv langer tijdens het wandelen? Dat kan ook wel werken

vorige week

Bij mij werd overdag slapen ook moeilijk tot ik hem voor alle dutjes boven legde. Nu krijgt hij wel voldoende slaap. Soms maar 30 minuten of 45 minuten maar dan weet ik dat hij ongestoord heeft kunnen slapen. Vooral in de voormiddag heeft hij hier nood aan. Ik verduister ook de kamer zodat het licht hem niet verstoort. Ik hou hem ook nooit langer wakker dan 2u. En ook hier soms een keerzijde, er zijn dagen waarop hij niet wil slapen en dat is prima. Volgens de ka is het gewoon zijn ritme volgen.

vorige week

Hier hetzelfde, ik stak het op de slaapregressie maar het blijft maar duren terwijl de dutjes vroeger makkelijk een uurtje duurden.. (dan kreef ik tenminste wat huishoudelijke taken gedaan 😅) we hebben ons er ook bij neergelegd. Ik denk persoonlijk dat alles wat gaat veranderen een keer ze naar de crèche gaan, mss meer moe enz..