4 Reacties
vorige maand
Oei, dat klinkt niet goed. Misschien toch te snel geweest? Ik zou oppassen dat het geen borstontsteking wordt, want dat is echt de hel. Je vraagt het best eens na bij je vroedvrouw of lactatiekundige! Wat hierover op het internet staat klopt meestal niet en masseren of kolven kan alles juist erger maken.
Bij mij ging het afbouwen heel natuurlijk omdat ik opnieuw zwanger ben. Er kwam nauwelijks nog melk. Dus heb nooit zo bewust moeten afbouwen en die problemen dan niet gehad. Wel heb ik in de borstvoedingsperiode zeker 30 keer opgezette klieren gehad en meestal werd dat dan een borstontsteking 🙁 Dan moest je gewoon met dezelfde frequentie doorvoeden, maar in jouw geval heeft dat misschien juist niet het gewenste effect.. Dus zou echt even overleggen met je vroedvrouw/lactatiekundige!
vorige maand
Ik had na afbouwen juist hetzelfde. Ik heb wel afgebouwd over enkele weken (tweeling). Daarna zo'n opgezette melkklieren af en toe zoals je beschrijft. Ik heb dan nog enkele keren gekolfd, korte tijd zodat de druk eraf was. Na een tijdje was dit oke en is de melkproductie vanzelf gestopt.
vorige maand
Reactie op Erica1996
Oei, dat klinkt niet goed. Misschien toch te snel geweest? Ik zou oppassen ...
In de 13 maand bv heb ik nog nooit een ontsteking gehad. Dit gevoel is dus echt nieuw voor mij. Ik zal eens contact opnemen met de vroedvrouw!
vorige maand
Reactie op TinyB
Ik had na afbouwen juist hetzelfde. Ik heb wel afgebouwd over enkele weken ...
Hoelang heeft het dan geduurd voordat je volledig ´opgedroogd’ was?