18 Reacties

2 weken geleden

Mijn dochtertje heeft er ook enorm last van soms echt met wondjes. Wij gebruiken dan de eerst paar keren honingzalf van SoriaBel daarmee zien we echt al heel snel verbetering en als de wondjes weg zijn gebruiken we daktozin dat werkt hier ook heel goed.

2 weken geleden

Ons zoontje had dit ook door buikgriep. De huisarts had Daktarin crème voorgeschreven en zei om dit na elke verschoonbeurt te smeren + er een gaasje over te leggen. Na een paar dagen was het genezen!

2 weken geleden

Inotyol helpt hier goed tegen. En eventueel met een neutrale waslotion (zonder parfum)en tisseus zijn poep schoonmaken bij stoelgang.

2 weken geleden

Altijd droog deppen na elke verschoning. Inotyol werkt hier het beste

2 weken geleden

Inotyol ook hier! Wij zien na 2-3 pampers echt al het verschil en is ook niet pijnlijk als we het erop doen. Wij smeren het wel niet uit. Gewoon recht spuiten vanuit de tube op zijn billetjes en dan pamper dicht

2 weken geleden

Dank je wel voor de tips allemaal! Ik zal inotyol in huis halen. De billetjes staan vanochtend al minder rood en opgezwollen dus de Cicaplast heeft al wat geholpen.

2 weken geleden

Reactie op Imi’s_mama

Dank je wel voor de tips allemaal! Ik zal inotyol in huis halen. De billetj ...
Beter geen Inotyiol smeren. Hier zitten stofjes in waar ze allergisch op kunnen reageren. De huidbarrière is al beschadigd, dus de kans is groter dat hij dan een allergie ontwikkeld en de roodheid blijft...

2 weken geleden

Reactie op HarigeEekhoorn

Beter geen Inotyiol smeren. Hier zitten stofjes in waar ze allergisch op ku ...
Heb je dan een ander voorstel? Momenteel gebruik ik cicaplast in combinatie met daktozin. Het helpt maar ik wil wel heel graag proberen voorkomen dat dit in de toekomst opnieuw zo erg wordt.

2 weken geleden

Reactie op Imi’s_mama

Heb je dan een ander voorstel? Momenteel gebruik ik cicaplast in combinatie ...
Wij gebruiken Avène Cicalfate+ als het echt heel rood ziet. Werkt zeer goed. Verder gebruiken we gewone zinkzalf bij lichte irritatie

2 weken geleden

Wij gebruiken Avène Cicalfate+ als het echt heel rood ziet. Werkt zeer goed ...
Ik zie dat Daktozin ook allergenen bevat. Je kiest best voor producten zonder parfums. Ik zou even die Daktozin dan achterwege laten en zien wat die Cicaplast op zichzelf doet

2 weken geleden

Hier al heel vaak gehad. Tot bloedens toe…:/ Ook heel vrel allergien & gevoelige huid en eczeem. (speciale was olie, body creme ed). Maar daktozin & inotyol werken hier toch echt het beste voor de billetjes 😁is ook voorgeschreven door onze dermatoloog. Dus denk dat het wel ok is ivm mogelijke allergie! Als de wonde ‘open’ is, moesten wij daktozin smeren en dan een gaasje er over leggen. Heel vaak pamper verversen. Nadien nog een tijdje de inotyol bij roodheid.

2 weken geleden

Ik heb ook altijd inotyol gebruikt. Maar sinds ze op het potje gaat nooit meer rode billetjes gehad. Dus dat helpt ook wel. En veel in blote billetjes laten.

2 weken geleden

Reactie op Erica1996

Ik heb ook altijd inotyol gebruikt. Maar sinds ze op het potje gaat nooit m ...
Die blote billetjes leiden een maar te vaak naar pipi op de vloer 😂

2 weken geleden

Ik zie dat Daktozin ook allergenen bevat. Je kiest best voor producten zond ...
Van welk merk is de zinkzalf die je gebruikt? Is dat die van Dermocrem? Ik bekijk Avène eens!

2 weken geleden

Reactie op Imi’s_mama

Van welk merk is de zinkzalf die je gebruikt? Is dat die van Dermocrem? Ik ...
Gewoon eender welke zalf waar niet te veel tralala in zit 😅 De zinkzalf van Tena zou goed zijn. Er zullen er nog wel zijn hoor. Wij zoeken bewust naar producten zonder parfums of stofjes die gekend zijn om een allergische reactie uit te lokken Dermocrem zou ook parfums en banzylbenzoaat (waar ze op kunnen reageren) bevatten. Dat zijn zo van die middeltjes waar bij gezworen wordt, maar wat het in stand kan houden. Wellicht zijn er kindjes waarbij dit totaal geen probleem is of net goed werkt he. Ikzelf let er liever wat meer op, zeker bij zo'n gevoelige plaats als de luierzone

2 weken geleden

Als verpleegkundige gebruiken we bij onze patiënten avene cicalfate. Heb ik ook al gebruikt bij mijn dochter. Als hij enorm veel pijn heeft kan het helpen van een compressje tussen zijn billetjes te steken en regelmatig te verversen zodat de billetjes droog blijven en de zalf in de huid kan absorberen

vorige week

Hoe gaat het ondertussen?

vorige week

Hoe gaat het ondertussen?
De roodheid is weg, de billetjes zijn zo goed als genezen!