3 Reacties

2 dagen geleden
Die van mij 20 weken is sinds afgelopen week ook heel erg veranderd in zijn routine. Hij is wel nog niet gevaccineed. Hij heeft sinds een week beetje last van diarree maar voor de rest geen andere symptomen.. drinkt overdag minder en vooral bezig met andere dingen tijdens het eten, nu geef ik hem kleinere porties verspreid omdat hij anders veel te weing drinkt. Hij wordt ook veel wakker snacht maar dan wel om te drinken en ook door de krampjes van de diarree.. hij drinkt normaal altijd rond de 800ml per dag nu tegen 900ml dus vindt 850 precies niet weinig maar elk baby is anders en heeft andere behoeftes.. die van mij is ook nog niet begonnen met vaste voeding. Hij slaapt overdag (vooral voormiddag) ook meer nu. Denk dat het allemaal wel normaal is, zou hem vaker wegen om te zien dat hij niet afvalt en anders zeker contact opnemen met een pediater

2 dagen geleden
Hey hey, hier hetzelfde ! Vorige week donderdag Bexero en geraken maar niet af van zijn koorts. Ook drinken is wat moeizamer.
Ik ben vandaag naar de kinderarts geweest en mijn zoontje heeft virale infectie.
Hij stelde me wel gerust dat oudere babys vaak periodes hebben van meer eten en minder eten. Ik mocht me niet meer blind staren op die 150ml per kilo. Dat is voornamelijk in het begin belangrijk.
Sinds we gestart zijn met vaste voeding (nog geen vervanging bij ons ), drinkt hij wat minder. Maar dat zou geen kwaad kunnen omdat maag en darmpjes leren omgaan met die vaste voeding.
Ons zoontje slaapt dus ook wat meer, maar dat is door die infectie waarschijnlijk bij ons. Sowieso maakt koortsig zijn je wat vermoeid..
Als je u zorgen maakt zou ik ook eens bij kinderarts langsgaan.
Ik g/ moest het proberen wat los te laten want ik maak me zo snel zorgen over het eten 🙈

gisteren
Ik denk dat onze dochter nu rond de 600 à 700 ml op een dag drinkt. Ze drinkt borstvoeding, meestal rechtstreeks. Ze lijkt ook kleinere porties te drinken. Niet veel dus. Ben er soms ook ongerust over, maar zij is daar precies tevreden mee. Maar onze dochter is ook echt een mini (5,3 kg nu), maar qua lengte-gewicht verhouding wel gemiddeld. Elk kindje is daar anders in. Als hij mooi zijn groeicurve volgt, zou ik er niet teveel mee inzitten.