9 Reacties
vorige maand
Reactie op Erica1996
Waarom zou je afbouwen? Klinkt alsof hij er nog niet klaar voor is?
Mijn do ...
Ja ik hoor van iedereen dat rond deze leeftijd maar rond de 300ml melk gegeven wordt en de rest water of sap. Ook kind & gezin zei dat het teveel melk is voor zijn leeftijd. Hij heeft wel vaak last van constipatie en teveel melk kan een reden zijn. Weet gewoon niet hoe ik moet afbouwen 😅
vorige maand
Reactie op rabichan
Ja ik hoor van iedereen dat rond deze leeftijd maar rond de 300ml melk gege ...
Als je kindje die melk 's nachts wil inhalen, lijkt het me inderdaad dat hij dit nog nodig heeft? Ze halen hier nog steeds veel energie uit hoor. Ik geef borstvoeding, dus dat loopt natuurlijk wel wat anders, maar kom met gemak nog aan 6 a 7 melkvoedingen per dag. In de crèche krijgt mijn dochter 200 ml aangeboden doorheen de dag daar. Dus ze zou sowieso boven die 300 ml van Kind en Gezin komen. Waar is dat trouwens op gebaseerd? Ik neem hun informatie sowieso met een korreltje zout, maar volgens hun eigen brochure zou de melkbehoefte vanaf 1 jaar tussen de 350 en 500 ml liggen. Ook daar zal mijn dochter vast en zeker nog boven zitten...
vorige maand
Reactie op rabichan
Oh in dat geval snap ik wel dat je wil afbouwen.
Maar helaas zou ik ook niet weten hoe. Bij ons leek dat vanzelf te gaan omdat mijn melkproductie geleidelijk naar 0 zakte omdat ik opnieuw in verwachting ben. En daarna begon ik de flesjesmelk juist op te bouwen van 100 naar 150 nu omdat ze niet gewend was om veel in 1 keer te drinken.
Je kan proberen om die constipatie op andere manieren aan te pakken door laxerende voeding aan te bieden. Zoals kiwi’s, pruimen, misschien havermout of eens een lepeltje olijfolie..
En nog eens vragen bij Kind en Gezin hoe je dat afbouwen best zou aanpakken..
vorige maand
Reactie op Erica1996
Oh in dat geval snap ik wel dat je wil afbouwen.
Maar helaas zou ik ook ni ...
Ga eens horen! Ik denk dat ik meer vaste voeding moet aanbieden. Maar zoveel dingen zorgen voor verstopping dat ik niet veel keuze meer heb 😅 ik geef bijna elke dag hetzelfde 🤷🏻♀️ ik ga me eens meer verdiepen in de mogelijkheden van vaste voeding! Dankjewel voor de tips en proficiat met je zwangerschap! Ik ben ook zwanger momenteel 🫢❤️
vorige maand
Smorgens 210ml met 7 schepjes.
Dubbele boterham kort hierna met confituur of pindakaas.
Soms havermoutpannekoekjes, soms een ontbijtzakje van Ella s kitchen.
Rond 11.30u 270 gram groentepap. ( grovere stukken)
Soms aansluitend nog een korstje als wij eten.
Rond 15.30u fruitpap (appel, banaan en kiwi) en soms een koekje of yoghurtje als hij nog wilt.
Rond 17.30u met ons mee van tafel eten. Soms veel, soms niet veel.
Soms geef ik een boterham als het iets is wat nog moeilijk is.
Rond 19.15u opnieuw 210ml.
Ons zoontje is telkens er verandering is in zijn voedin geconstipeerd. Dat gebeurt wel vaker. Dus als wij vroeger een melkvoeding schrapte, standaard constipatie. Maar dat is wel normaal. Darmen moeten leren werken. Wij geven nu bijvoorbeeld, sinds hij mee van tafel eet, terug elke ochtend forlax.
Kinderarts zegt beter te veel of wat vaker dan te weinig. Nu moeten de darmen leren werken 😊
vorige maand
Hier krijgt hij ook nog steeds veel meer melk dan aanbevolen. ‘‘s ochtends krijgt hij 240ml borstvoeding. ‘‘s middags 150 ml kv en bedtijd 210-240 bv afhankelijk van zijn nood. Hij eet een boterham, een warme maaltijd, yogolino en een stuk fruit uit het vuistje. Hij proeft ook mee aan tafel als we avondeten. Ik volg nog steeds zijn ritme, hij zal zelf wel aangeven wanneer de melk moet minderen.
vorige maand
Reactie op rabichan
Onze dochter is nu 1 jaar en een maand en ze dronk nog steeds 3 flesjes van 210 dus 630 in totaal, daarnaast groentepap-fruitpap en een yoghurtje. Ik maakte me ook zorgen dat ze 1 fles teveel dronk maar ze heeft t gwn nog nodig. Dus dan laat ik haar maar, kan geen kwaad. Plots van de ene dag op de andere wou ze geen middagflesje meer en nu eet ze er maar 2, je kan proberen wat water te geven, of wat minder melk elke dag 10ml minder en zo afbouwen maar mijn advies is als de kleine t nodig heeft gwn geven