4 Reacties
2 weken geleden
Ok nieuwe angst erbij: stikken in braaksel. Amai, wat hebben jullie meegemaakt!
Geen ervaring met een ademhalingsmonitor van het ziekenhuis maar wij gebruiken wel al heel lang een Owlet-sokje. Op 18 maanden gaan wij stoppen hiermee. Je hebt nog sokjes die je tot 3 jaar kan gebruiken, maar ik denk dat we anders nooit meer gerust gaan slapen zonder dat hij zoiets draagt. Hij heeft het niet nodig in ieder geval.
Hier wel nooit echt iets voorgehad. Ook al ‘s nachts overgegeven maar we hebben een bewegelijke buikslaper dus hij legt zich gewoon ergens anders of begint te huilen.
2 weken geleden
Reactie op Laura0212
Ok nieuwe angst erbij: stikken in braaksel. Amai, wat hebben jullie meegema ...
Hi! Wel, om je gerust te stellen: hij was toen bijna 5 maand oud en kon niet draaien, dus eigenlijk hoef je nu zeker niet bang te zijn, omdat ze hun gerust kunnen draaien in een situatie als dit aan oudere leeftijd. Ons zoontje lag op dat moment in een aparte ruimte zonder toezicht. De situatie kon dus zeker vermeden worden!
Enfin, om verder te antwoorden op je antwoorden, is de owlet sock het geld dan nog waard om nu aan te kopen? De monitor die wij hebben is een bewegingssensor die plakt op zijn buikje en met een kabeltje in het toestel zit, die neemt dan continu de beweging op als zijn buikje op en neer gaat bij het in en uitademen.
Is die sok als eens in alarm gegaan?
Is dat een vast moment dat jullie daarmee zullen stoppen op 18m?
Groetjes!
2 weken geleden
Reactie op ManonDeb
Hi! Wel, om je gerust te stellen: hij was toen bijna 5 maand oud en kon nie ...
Wij stoppen op 18m omdat de grootte van de sok die we nu hebben maar accuraat is tot die leeftijd.
Nog nooit rood alarm gehad. Je kan de hartslag en saturatie ook live volgen via je gsm en ook na de nacht zien hoe het was.
Ik heb bv wel al eens gezien helemaal in het begin dat zijn saturatie in de 80 was. Ben toen meteen gaan kijken en hij lag met z’n gezichtje tegen de zijkant van z’n bedje. Meteen anders gelegd en saturatie meteen omhoog. Hij lag zo een uurtje. Heb dit nadien aan de huisarts gevraagd of dat kwaad kon (want de owlet geeft pas alarm onder de 80) maar dat was niet het geval als het van zo’n korte duur was.
Als hij verkouden is zie ik ook dat het op z’n longetjes zit of dat z’n neusje echt verstopt zit als de saturatie naar 95 of iets lager gaat. Als hij ziek gaat worden, dan is zijn hartslag ‘s nachts ook duidelijk hoger.
Ik wil sowieso stoppen op 18 maanden omdat er fysiek niets mis is met ons kindje. En dat langer blijven gebruiken schept volgens mij soms meer angst.
Nu probeer ik er ook enkel naar te kijken om te zien of hij goed aan het slapen is en als hij in een rare houding ligt kan ik zien of hij goed kan ademen en hoef ik hem niet wakker te maken.
Owlet is gewoon een soort sokje (bandje) dat je rond het voetje doet en is draadloos. Het connecteert met een base station dat ook een groen licht schijnt als alles in orde is, of rood met een luid alarm als er echt iets mis is.
2 weken geleden
Oh zo schrikken voor jullie seg! Ik begrijp dan dat jullie het alarm gebruiken van het ziekenhuis.
Wij hadden het owlet sokje sinds de geboorte. Heel tevreden van. Maar sinds vorige week zijn we ermee gestopt. Ons zoontje is van 12/11 (kledingmaat 80- 9,3 kg- schoenmaat 19) maar het sokje was niet accuraat meer de laatste weken. De saturatie was vaak lager op de app dan in werkelijkheid.. (rond de 85-90). Ook al lag hij vrij in bed en was hij niet ziek. Ook laten nakijken bij de pediater.
Dit is omdat hij ‘groter’ wordt en meer beweegt waardoor de sensor niet meer goed aansluit aan hun voetje.. Dus daarom beslist om ermee te stoppen, aangezien ik nu telkens angst had als de saturatie zolaag stond..
Tot een jaar was dit zeker een aanrader!
Ons zoontje was licht prematuur (36w) en heeeeel veel ziek met verschillende ziekenhuisopnames de eerste maanden.. Dus dit was wel echt een geruststelling voor ons. De waarde van het sokje waren ook dezelfde dan die van de monitor in het ziekenhuis tijdens de opnames.