15 Reacties

2 weken geleden
Vliegen is geen probleem. Maar kleine tip als je in je eerste trimester op vakantie gaat: vraag Navalit aan je gynaecoloog of huisarts. Dit werkt zeer goed tegen zwangerschapsmisselijkheid. Misschien heb je het niet nodig maar je wilt natuurlijk niet na 3 dagen vakantie zo slecht zijn dat je je bed niet meer uit kunt.

2 weken geleden
Geen probleem voor vliegen, ik had mijn vruchtbare week de week voor ik ging vliegen en ik was bang dat door de druk of hoogte de bevruchting niet zou lukken of stopzetten. Mijn osteopaat heeft mij gerustgesteld.we hadden ruime zitplaatsen genomen op vliegtuig maar daar heb je geen verlengstuk voor de buik, bij mij kon die nog net dicht omdat ik in de bevruchting week zat, nu zijn we 12 dagen verder en mijn buik is opgeblazen en zwangerschap symptomen, die gordel zal niet meer lukken 😊 ze geven dan een extra stukje.
Wat je wel kan doen, is praten met de baby zeg hem, haar dat je gaat vliegen dat alles veilig is. Baby heeft al zintuigen dus stel de baby en jezelf gerust, er kan niets gebeuren 🥰

6 dagen geleden
Ik ben zelf recent terug van een reis naar New York (7w3d ver). Doordat de reis al gepland stond en mijn zwangerschap ook een verassing is, heb ik het laten doorgaan. Gezien de lange afstandsvlucht, heb ik compressiekousen gedragen door het verhoogd risico op trombose en voldoende water gedronken en af en toe wat bewogen/ rondgewandeld in het vliegtuig. Gisteren de eerste controle bij de gynaecoloog gehad en alles is in orde dus het kan zeker mits je wat voorzorgsmaatregelen neemt!

2 dagen geleden
Reactie op Noarkiara
Was je ook door de veiligheidsscan? Of had je gezegd dat je zwanger bent
Ik ben er wel door geweest gezien het niet diep doordringt door de interne weefsels en het als veilig wordt beschouwd bij zwangerschap. Indien je je er niet prettig bij voelt, mag je altijd voor een manuele controle vragen. Daar heeft iedereen recht op.