9 Reacties

vorige week

Heeft hij al gele stoelgang?

6 dagen geleden

Reactie op Sielvl

Heeft hij al gele stoelgang?
Nee nog groen.
Ons hadden ze in het ziekenhuis een tutje afgeraden en aangeraden van onze vinger te geven als troost, wat hebben we hier al spijt van gehad.. we krijgen hem nu bijna nooit rustig zonder onze pink, onze vingers deden er op de duur zeer van en we sliepen ook amper. Hij is morgen 14 dagen, vanaf dat we uit het ziekenhuis kwamen hebben we toch een tutje aangeboden.. soms wil hij deze en soms niet, sinds 2 dagen zuigt hij hier echt goed op en hij houdt ze zelf ook tegen zodat hij niet te snel uit zijn mond valt. Hij drinkt nog steeds goed borstvoeding, dus voor hem is een tutje een goede oplossing want hij heeft graag iets in zijn mond om op te zuigen, dan komt hij tot rust. Hij spuwt deze vanzelf terug uit als hij inslaap gevallen is, dus hij heeft deze niet heel de tijd nodig enkel om rustig te worden. Wij slapen hierdoor ook beter en hij slaapt langere blokjes door. Een andere tip heb ik zelf nog niet gevonden 😉 het is wat zoeken in het begin en zien wat helpt bij jou kindje. Veel succes!

6 dagen geleden

Reactie op PrachtigeKaketoe465591

Nee nog groen.
Dan kan het zijn dat je melk aan het veranderen is en zijn stoelgang in de overgang naar geel zit. Dan hebben ze wat krampen en drinken ze extra. Heeft hier 2 daagjes geduurd. Effe pittug maar komt goed!

6 dagen geleden

Bij ons werd door de vroedvrouw gezegd dat een tutje mocht. Dit omdat ons zoontje al heel goed weg is met de borstvoeding. We letten er wel op dat we het tutje enkel geven als we zeker zijn dat hij geen honger heeft en dus enkel troost zoekt. Maar idem hier, soms spuwt hij het tutje zelf uit of valt hij in slaap en heeft hij het niet de hele tijd nodig. Veel succes!
Ik zou, als hij er echt behoefte aan heeft, een tutje geven. Maar enkel wanneer hij goed aan de borst kan drinken, als hij de techniek van drinken aan de borst kent, kan een tutje minder kwaad. Drinkt hij nog niet goed aan de borst, dan kan hij in de war geraken van de tut en lukt de borstvoeding mogelijks minder goed. Dat is wat ze mij altijd hebben verteld

6 dagen geleden

Ik geef ook borstvoeding en geef soms een tutje aan mijn baby om in slaap te vallen bijvoorbeeld wanneer hij een half uurtje ervoor nog heeft gedronken en zichtbaar moe wordt maar dus geen echte honger heeft. Ik laat hem dan eventjes tutten maar haal het tutje wel uit zijn mond van zodra hij een vijftal minuutjes in slaap is. Op die manier kan hij wel gewoon nog hongersignalen geven, anders zou hij misschien gewoon beginnen tutten en wordt de voeding uitgesteld... Ik wil ook absoluut vermijden dat hij afhankelijk wordt dus ik probeer er wel echt alert op te zijn dat ik het niet te vaak of te snel geef.

5 dagen geleden

Wilden in het begin ook zonder tut proberen. Maar zowel vroedvrouw als pediater zeiden dat baby's nu eenmaal zuigbehoefte hebben, dat is normaal. Bij zuigbehoefte gaven we dan ook onze pink maar dan krijg je echt niks gedaan en moet je je arm soms in de meest onmogelijke posities houden. Dus we geven nu toch een tutje als ze we zien dat ze wil zuigen zonder honger te hebben. Bij onze dochter zie je dit verschil echt goed dus ik heb geen schrik dat dit hongersignalen maskeert ofzo. De tut is niet zaligmakend want ze kan deze zelf niet goed inhouden dus soms is het tut in uit in uit in uit... Maar ik vind het toch makkelijker dan de vinger en ze wordt er vaak instant rustig van of ze valt in slaap. Een teken dat ze het dus wel nodig heeft. Vaak wordt ze er niet rustig van of spuwt ze hem meteen uit dus dan laten we het ook zo.

5 dagen geleden

Reactie op Jolly2847

Wilden in het begin ook zonder tut proberen. Maar zowel vroedvrouw als pedi ...
Wij hebben deze vanaf 14d gegeven als de BV goed op gang was en ze goed dronk. Geen problemen mee gehad.