3 Reacties
2 dagen geleden
Goeiemorgen!
Hier identiek hetzelfde! Ik heb deze nacht een warmtekruikje naast haar gelegd en het was stukken beter dan de vorige twee nachten!
2 dagen geleden
Hier ook 10 weken oud en van gisteren zijn nestje weg genomen. Wij hebben 2 slaapkamers met 2persoonbed en laten hem nu naast ons slapen om de overgang makkelijker te maken naar zijn eigen bedje die ook in onze kamer staat. Wij ervaren ook dat hij kouder heeft en doen nu ook kousjes aan en soms een muts ( als zijn kaken lauw-koud) worden. Ik heb kersenpit kussen besteld en warmte kruik om zijn eigen bed dan op te warmen en dan gaan we hem daarin laten slapen. Het bed is nu te groot om alleen op te warmen... Co-sleeper verwarmen kan al veel oplossen 🙂
2 dagen geleden
16-18graden is de ideale kamertemperatuur voor baby’s om in te slapen. Het is ‘normaal’ dat de extremiteiten (handjes, voetjes) wat kouder aanvoelen en dit is geen referentie voor hun effectieve lichaamstemperatuur. Die kan je best checken in hun nekplooi in het verlengde van de achterzijde van hun hoofdje of als je echt twijfelt bij een nachtvoeding of pamperwissel even met de thermometer meten. Te warm is niet goed in het kader van wiegendood, dus bv een muts opdoen of donsdeken gebruiken wordt ook afgeraden omdat ze hierdoor moeilijker hun lichaamswarmte kunnen reguleren als ze het te warm hebben. Je kan inderdaad het bedje even voorverwarmen met een kersenpitkussen om de overgang wat makkelijker te maken.
Dit is het advies wat ik zelf heb meegekregen vanuit het ziekenhuis, waar mijn dochtertjes ook een slaaponderzoek hebben gehad omdat ze prematuur geboren zijn. Mijn dochtertjes hebben zelf ook regelmatig koude handjes, ondanks pyjama en slaapzak en hun lichaamstemperatuur is helemaal oké. Veel succes! 🍀