9 Reacties

4 weken geleden

Hallo! Ik ben vroedvrouw en zelf nu bijna 5 weken zwanger. Ik neem ook utrogestan (2 pilletjes). Er zit progesteron in, dat is een hormoon dat je lichaam ook zelf maakt en het onderdrukt de aanmaak van oxytocine (wat baarmoedersamentrekkingen veroorzaakt) en zorgt ervoor dat innesteling goed gebeurd en in stand wordt gehouden. Ik zou het aanraden om te nemen tot 12 weken om zeker te zijn dat de zwangerschap goed evolueert. Je kan er wel slaperig van worden dus neem het in voor je gaat slapen, en je neemt het best vaginaal in.

4 weken geleden

Reactie op Laradclrcq

Hallo! Ik ben vroedvrouw en zelf nu bijna 5 weken zwanger. Ik neem ook utro ...
Oh dankjewelll! Zal ik zeker doen maar hoe weet je zeker da je da goe hebt ingestoken, ik twijfel er van soms.. vandaag 2 de dag.. Kmoet maar 1 keer steken van de Gyneacoloog.. want heb al 2 miskramen gehad nog recent in september..

4 weken geleden

Reactie op Laradclrcq

Hallo! Ik ben vroedvrouw en zelf nu bijna 5 weken zwanger. Ik neem ook utro ...
Proficiaat.. Ike ook rond de 5weken.. Mijn laaste regels was 06/02

4 weken geleden

Oh dankjewelll! Zal ik zeker doen maar hoe weet je zeker da je da goe hebt ...
Probeer eens in je bed te liggen op je rug en trek je knieën naar je buik toe zodat je een bolletje maakt, dan lukt het vaak om het iets dieper te steken, maar eigenlijk kan je er niets verkeerd mee doen. Ik duim met je mee !

4 weken geleden

Reactie op Laradclrcq

Probeer eens in je bed te liggen op je rug en trek je knieën naar je buik t ...
Dankjewelll! Ik zal het zo doen..🙏🏼 Kben vergeten te vragen aan men gynaecoloog, als je die pilletje doe elke dag mag je dan ook gemeenschap hebben meu partner of mag het ni ?

4 weken geleden

Ik ook een hele week genomen en mocht dit nu stoppen van de gynaecoloog.

4 weken geleden

Ik heb dit aan het einde van mijn zwangerschap weken moeten nemen. Gewoon zo diep mogelijk steken en klaar ☺️

4 weken geleden

Oke dankjee

6 dagen geleden

Mijn gouden tip: op je hurk zitten en inbrengen met de vinger. Als je er 2 moet opsteken eentje links en eentje rechts. Veel succes! 🍀