9 Reacties

4 dagen geleden

Ik volg even mee want zit in exact dezelfde situatie. Ons zoontje is 2 weken oud, slaapt overdag als een roos, maar tegen de (late) avond keert het en wordt hij erg onrustig. Ik geef borstvoeding en soms valt hij aan de borst in slaap, maar van zodra ik hem in zijn cosleeper wil leggen, wordt hij terug spartelend en kreunend wakker 🙁 hij lijkt dan erg ongemakkelijk, nochtans probeer ik hem na de voedingen al te laten boeren en doe oefeningentjes voor zijn darmpjes, maar het maakt geen verschil... vannacht zo ook elk uur gezien helaas. Op aanraden van de apotheker start ik met Protectis druppels en ik ga ook een afspraak maken bij een kinder osteopaat. Dat heeft bij mijn eerste kindje goed geholpen om spanning van tijdens de bevalling nog los te laten. Misschien helpt het voor jou ook!

4 dagen geleden

Reactie op BrusjevrO

Ik volg even mee want zit in exact dezelfde situatie. Ons zoontje is 2 weke ...
Hier exact hetzelfde verhaal! Ook 2 weken oud, overdag gaat alles goed met de slaap. Maar 's nachts is het echt moeilijk. Zeker in de co-sleeper doet ze geen oog dicht...
De love to dream inbakerslaapzakjes en een klein kersenpitkussen op de buik zijn hier een redmiddel ☺️
Ik had net hetzelfde voor, en liet daarop ons meisje in bed of op mijn borst in slaap vallen en na een half uur of een uur leg ik ze in de cosleeper… ze wilt gewoon heel de tijd nabij zijn in de nacht. Overdag is het idd ook geen probleem maar in de avond en nacht clustert ze. De vroedvrouw zei dat je een baby van 1 maand echt niet kan verwennen door ze te veel bij je te houden dus doen we het gewoon zo… ze valt in slaap op mij of naast mij (met een borstvodingskussen om haar veilig te houden) en ik laat ze in slaap vallen op haar topponchino omdat ik gemerkt heb dat wanneer ik ze in de cosleeper leg, ze wakker wordt van de koude. Dus nu leg ik ze met ondermatrasje en al in de cosleeper na een half uurtje en slaapt ze gewoon door. In de cosleeper slaapt ze wel korter dan wanneer ze overdag op mijn borst slaapt.

4 dagen geleden

Ja, bij mij hetzelfde alleen weet ik dat die groeisprongetje is. Dus veel kan je er ook niet aan doen. Kan Max een week duren. Dus even op je tanden bijten.
Hier is er ook eentje die steeds zijn handjes wist los te wringen. De inbakerslaapzak van love to dream doet voor ons wonderen! Hadden een hele slechte slaper maar nu met die slaapzak + witte ruis zijn de nachten toch wat aangenamer!
Hier ook hetzelfde met ons dochter (3w). Overdag is ze een droom, ‘s avonds keert het om en ‘s nachts is ze geambeteerd als ze op haar rug ligt. Reflux zonder overgeven, zure oprispingen, slechte houding, temperatuur van de kamer, etc. hebben we al gedacht, maar niets gaf duidelijkheid. Wat voor ons meestal helpt, is haar na de laatste voeding in slaap laten vallen op de borst, en dan verhuizen naar het nestje dat tussen ons in ligt. Het nestje verwarmen we voor met een kersenpitkussentje en voor de zekerheid leggen we ook eentje (afgekoeld) op haar buik voor het gewicht. Soms werkt het, soms ook niet. Daarom hebben we morgen een afspraak bij de kinderosteopaat, in de hoop dat dit iets positief zal geven. To be continued…

Reactie op BlijdeDolfijn679786

Hier ook hetzelfde met ons dochter (3w). Overdag is ze een droom, ‘s avonds ...
Misschien even verduidelijken: we zorgen er ook wel voor dat ze het niet té warm heeft . En gelukkig heeft ze ook haar goeie nachten waarbij ze soms 4u slaapt waarbij ze onze nachtrust ook gunt tot ze weer honger heeft, maar die zijn bij uitzondering.
Wij hadden dit ook met ons meisje. De vroedvrouw heeft dan de volgende tips gegeven. - bedje voorverwarmen voor je ze legt te slapen. Wij doen dit door een kersenpitkussentje er in te leggen en dan nadien leggen we die aan haar voetjes. - overdag drie uur tussen de voeding te laten ipv vier uur waardoor ze ‘s nachts meer verzadigd zijn en daar laten de dan vier uur tussen. We geven wel flesjesvoeding. - moonie beer. Deze doet echt wonderen. Daar word ze super rustig van. Dit zijn de tips die wij toepassen en die werken voor ons dochtertje. Veel succes!