8 Reacties

3 dagen geleden

Ik volg. Net hetzelfde hier. 😕

3 dagen geleden

Dat herken ik helemaal ❤️ Ik ervaar hier exact hetzelfde met mijn dochter. Zelfstandig inslapen lukt hier helemaal niet echt enkel in onze armpjes. Zij start begin februari in de opvang en deze week heeft ze haar wendagen. Wat mij daar echt wat rust geeft: er is mij gezegd dat baby’s zich bij andere mensen – in dit geval de zorgverleners van de crèche – vaak anders gedragen dan bij mama of papa. Ze passen zich vaak sneller aan dan wij denken, ook al voelt dat voor ons bijna onmogelijk om te geloven. Je volgt echt je mama-gevoel. Als het voor je zoontje zo angstig voelt, dan mag je hem gerust nabijheid blijven geven. Dat betekent absoluut niet dat hij het later niet zal kunnen of dat jij iets verkeerd doet ❤️. Succes nog

3 dagen geleden

Reactie op Hafsa.

Dat herken ik helemaal ❤️ Ik ervaar hier exact hetzelfde met mijn dochter. ...
De dutjes lukken enkel in mijn armen, heel af en toe eens een dutje van 30 minuutjes alleen in zijn eigen bedje. 'S avonds slaapt hij wel gewoon door (van +- 19u tot 7u)
Hoi mama, de vroedvrouw raadde me het boek ‘zachte nachten’ aan voor een holistische kijk op slapen, moest je daar voor open staan ☺️ ons kleintje van 10 weken slaapt absoluut nog niet zelfstandig maar gaat wel halve dagen naar de crèche sinds een week en daar werd ook gezegd dat ze wel zal leren van anders te slapen daar. Nu slaapt ze nog amper omdat afleggen er niet lukt, de slaap haalt ze dan na de crèche in met lange dutjes. Maar stap voor stap zal dat beteren zeiden de begeleiders mij ☺️💪

3 dagen geleden

Hey, Ik kan geen tips geven maar misschien wel een beetje goede moed. Mijn zoontje kan ook niet zelfstandig in slaap vallen. Overdag leg ik hem dikwijls in de wandelwagen en zodra ik buiten 2 huizen verder ben is hij meestal vertrokken. Dinsdag lukte het ook weer niet om hem in slaap te krijgen dus was ik mij weer aan het klaarmaken om te gaan wandelen en toen ik mijn zoontje zijn jas wou aandoen was hij in zijn park in slaap gevallen. Hierna is hij nog 2x in zijn park in slaap gevallen zonder dat ik iets speciaals gedaan had. Geen idee dus hoe het komt maar het lijkt erop dat er hier een klik gemaakt is. Ik hoop dat het bij jou ook snel mag beteren!

3 dagen geleden

Ik heb de slaapcursus van snuggles&dreams gekocht, mij verdiept en pas deze technieken toe. Ons baby is 8 weken (gecorrigeerd) en kan zelfstandig dutjes in bed doen en naar de avond toe leg ik hem tussen 19-20u ook in bed. Het is wel wat doorbijten, de ene moment is de andere niet maar het doet hem enorm goed om soms boven prikkeloos te slapen - vooraleer hij oververmoeid is en dan is tussendoor een blije baby. Voordien was hij hier altijd boos 🙈

3 dagen geleden

Reactie op Alice555

Ik heb de slaapcursus van snuggles&dreams gekocht, mij verdiept en pas ...
Ik pas de dream-methode hier ook toe maar werkt niet, net na herl veel hulp is hij in slaap gevallen in zijn bedje en nu 20 minuutjes krijsend wakker geworden - heb geprobeerd van de dut te verlengen maar na 10 minuten blijven krijsen ben ik overgegaan naar een contactdutje

3 dagen geleden

Reactie op HxK2005

Ik pas de dream-methode hier ook toe maar werkt niet, net na herl veel hulp ...
Wat vervelend! Ik probeer ze nu in de ochtend. De namiddag lukt zoals de cursus aangeeft inderdaad moeilijker. Ik ben ook blij iedere keer dat het lukt, want misschien lukt het binnenkort misschien ook net iets minder. Ik merk dat die van ons echt veel nood heeft aan slaap wel. Veel courage, want dat is echt vermoeiend