7 Reacties

vorige week

Goh, ik vind dat eigenlijk echt een persoonlijke keuze. Als jullie dat al willen zeggen, doe het dan gerust. Hier gaan we het dit weekend aan onze beide ouders vertellen, ik ben morgen 10 weken
Ik vind dat een beetje onnozel want het kan altijd mislopen, ook na die 12 weken. En als het zou mislopen heb je tenminste mensen waarmee je je verdriet kan delen. Ik spreek uit ervaring, miskraam gehad in januari (was toen 5 weken) en we hoefden niet alle zwaarte bij elkaar te leggen maar konden ook ons verdriet kwijt bij onze dichte vrienden. Ik ben ook gewoon iemand die heel open is en niet zo goed kan zwijgen. Nu weten ook al heel veel mensen van m’n zwangerschap en ik ben “maar” 7 weken.
Ik heb het deze week verteld op mijn werk, ik ben bijna 8 weken. Ook ik zie het nut niet in wachten. Ik kan niet zwijgen en wil mijn vreugde delen met de rest van de babyboom op het werk. Ook mocht het fout gaan zou ik graag mijn verdriet kunnen delen. Mijn ouders en broer weten het ook. Langs mijn partner zijn kant weet nog niemand het omdat dat zijn keuze is en die respecteer ik dan ook. Vrienden en vriendinnen weten het ook nog niet omdat we het persoonlijk willen vertellen en we ze nog niet gezien hebben.

vorige week

Ik ben geen fan van die 12 weken wachttijd. Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap tegen naaste vrienden en familie gezegd na een goede eerste echo. Helaas is dit op 11 weken een miskraam geworden maar ik was toen heel blij dat de mensen in mijn omgeving het wisten. Mijn vriend en ik gingen anders om met het verlies en ik was blij dat ik bij mijn vrienden en familie wel terecht kon. Bij mijn tweede zwangerschap hebben we wel tot 12 weken gewacht omdat dat voor mij toen beter voelde maar ik vond dit wel heel moeilijk omdat ik ook constant doodmoe en misselijk was maar ik dit niet kon zeggen uit schrik dat iemand de link zou leggen dat ik al terug zwanger was. En nu gaan we het op 10 weken tegen onze familie zeggen. Ons zoontje wordt dan net 1 jaar en het lijkt ons heel leuk om het te vertellen als iedereen samen is.

vorige week

Je hoeft echt niet te wachten! 12 weken is niet een magisch getal gewoon de cijfers die dan procentueel heel erg laag zijn ivm mislopen van de zwangerschap. Is echt iets van vroeger, tegenwoordig zijn we veel opener en kunnen we wel zaken delen met onze naasten. Ik ben van mening dat iedere zwangerschap iets bijzonders is en gedeeld mag worden 🥰 Wij hebben van zowel onze dochter als ons miskraam het vroeger verteld, de uitkomst veranderd hierbij niet maar wel de steun en begrip van mensen🥰 nu zijn we ongeveer 6 weken en mijn ouders zijn al op de hoogte, mijn werk ook en we gaan een leuk moment uitzoeken voor de rest van de familie :). Maar heel zelden heb je ook net aan 12 weken toch de familie allemaal samen of zo 😅

vorige week

Reactie op Antje01

Ik ben geen fan van die 12 weken wachttijd. Ik heb het bij mijn eerste zwa ...
Oh wij gaan misschien ook wachten tot ons dochter haar 1e verjaardag 🥰komt mooi uit dan hebben we iedereen samen en ben dan ook 10 weken ongeveer. Moest zij nu al 3 weken eerder verjaren zou ik het ook zeggen 😅
Wij gingen ook wachten tot na de nipt test Maar rond week 9 was mijn buik al niet meer te verstoppen Dus vertellen we het iedereen (van de familie) die we tegen komen. Dus het is echt persoonlijk en van situatie tot situatie