14 Reacties
2 weken geleden
Welk nummer van speentje zit er op je fles van Avent? Ik gebruik 4 zo moeten ze niet teveel moeite doen… in begin had ik 2 en3 en verliep ook moeizaam… mocht dat werken zal je kindje mss makkelijker drinken ‘s avonds en ook langer slapen. Ik kolf ook af en geef sowieso voor het slapen een flesje ipv bv… hopelijk lukt alles snel!
2 weken geleden
Reactie op AdembenemendeSequoia630863
Welk nummer van speentje zit er op je fles van Avent? Ik gebruik 4 zo moete ...
Ik had eerst de S (2) en nu de XS (1)
2 weken geleden
Reactie op Hanne1195
Mijn vroedvrouw raadde Lansinoh flessen aan, hierbij heeft zij de beste erv ...
Heb ik ook geprobeerd S en XS, zonder succes..
2 weken geleden
Reactie op WonderlijkeMaretak328828
Ik had eerst de S (2) en nu de XS (1)
Probeer mss de vier eens? Dan moeten ze minder moeite doen
2 weken geleden
Bij avent zijn enkele jaren geleden de speentjes veranderd. Mijn vroedvrouw zei om al direct te beginnen met maatje 2 want zij haddden nog geen kindjes gehad die uit maatje 1 iets kregen.
Dus je kunt beter als maatje 2 niet lukt maatje 3 proberen.
Bij mijn zoontje heb ik in het begin een paar keer gehad dat hij de fles niet wou en toen heb ik eerst enkele seconden aangelegd aan de borst zodat hij daar al een goede zuigreflex had en dan verwisseld naar de fles.
2 weken geleden
Ik geef geen borstvoeding, maar zowel mijn zelfstandige vroedvrouw als de vroedvrouwen in het ziekenhuis waren geen fan van het nieuwe gamma van Avent (omwille van reeds aangehaalde redenen hierboven). Wij zijn onmiddellijk gestart met de flesjes van Difrax en dit lukt tot nu toe heel erg goed.
2 weken geleden
Reactie op AdembenemendeSequoia630863
Welk nummer van speentje zit er op je fles van Avent? Ik gebruik 4 zo moete ...
Maar als mijn baby zich verslikt bij maat 1 dan wil dat toch zeggen dat de melk te snel komt en dat ik niet nog een grotere maat moet proberen? Of heb ik het fout?
2 weken geleden
Hier hetzelfde verhaal als je dat wat gerust kan stellen. Je bent dus zeker niet alleen. Wij hebben ook al flesjes van Mam geprobeerd en nu hebben we 'Momfeel' van Diffrax. We geven het nog een week met deze fles en anders stappen we over op Bibs, die hebben rubberen speentjes en dat zouden sommige baby's aangenamer vinden. Ons kindje drinkt ook meestal nog om de twee à drie uur aan de borst, fijn dat de borstvoeding goed gaat maar natuurlijk best vermoeiend. :) elke dag oefenen, we komen er wel!
2 weken geleden
Hier ook aan het oefenen (baby van 7 weken). Voorlopig is het nog geen denderend succes, maar we blijven proberen.
Wij gebruikten eerst flesje Avent maatje 1, maar daar verslikte ze zich ook mee. Wij hadden wel nog een maatje 0 liggen van het vorig gamma, dat ging al beter maar ze blijft af en toe kokhalzen.
Onze vroedvrouw gaf de tip om eerst borstvoeding te geven, en halverwege te stoppen en flesje te geven. Dan is ze nog hongerig genoeg. Ze was ook geen fan van het nieuwe gamma van Avent, en raadde zoals hierboven ook Lansinoh flesjes aan. Dan zouden we ook de XS proberen, om zo dicht mogelijk bij borstvoeding aan te leunen.
2 weken geleden
Reactie op GenereuzeOrkaan548796
Hier ook aan het oefenen (baby van 7 weken). Voorlopig is het nog geen dend ...
Ik heb net het gevoel als ik eerst de borst geef en dan flesje dat hij gefrustreerd is omdat dan niet lukt met flesje en is ook wisselen dan van borst naar flesje...
2 weken geleden
Reactie op WonderlijkeMaretak328828
Ik heb net het gevoel als ik eerst de borst geef en dan flesje dat hij gefr ...
Ja, heb het gisteren geprobeerd en ga dit ook niet opnieuw doen. Ze dronk al wat beter, maar nog steeds niet veel en met kokhalzen. Maar de volgende borstvoeding was precies lastiger, met slecht aanhappen en ongeduldig zijn 🤷♀️ dus niet haar beste advies. Er zat wel een kwartier tussen, zoals hierboven vermeld, dus daar lag het niet aan.