14 Reacties

4 weken geleden
Ik had exact dezelfde reactie toen ik het net wist dat ik zwanger was.... Nu een week verder en ik voel me al iets minder paniekerig. Maar ik denk door de hormonen dat dit allemaal heel normale reacties zijn.

4 weken geleden
Heyla..
Ik heb juist het zelfde ben nu 5 weken en weet het van vorige week maandag.. heb buikkrampen,, regelspijn, rugpijn, en ik maak me direct zorgen.. ik zoek ook vanalles op maar dat kan je best niet doen.. maar ik begrijp je heb ook die onzekerheid, bang dat er iets mis loopt omdat ik vanalles voel aan mijn lichaam.. en ik niet weet of het normaal is.

4 weken geleden
Ik denk dat het zeer normaal is dat we ons zo angstig voelen. Echter hebben we ook nog geen kloppend hartje gehoord. Hopelijk eenmaal zover, worden we iets rustiger ?

4 weken geleden
Ik heb een miskraam gehad op 31 januari 2025 (6-7 weken zwanger). Ik ben nu opnieuw zwanger (bijna 5 weken) en heb ook zoveel angst… Heb zo schrik om opnieuw slecht nieuws te krijgen, weet niet of ik dat nog eens ga aankunnen… Heb ook veel krampen en heb telkens als ik naar het toilet ga, schrik om bloed te zien. Omdat ik de vorige keer een miskraam heb gehad, krijg ik nu al een echo op 6 weken (volgende week donderdag). Hoop zo hard op goed nieuws ❤️🩹

4 weken geleden
Reactie op Hasli
Ik heb een miskraam gehad op 31 januari 2025 (6-7 weken zwanger). Ik ben nu ...
Zo herkenbaar om te lezen! Hier een miskraam gehad in oktober op 6weken en nu terug zwanger (6 weken), volgende week ook een eerste vroege echo, zo spannend! Ik heb wel in de tussentijd wekelijks mijn HCG laten prikken bij de huisarts voor wat gemoedsrust omdat ik me constant angstig en onzeker voel. Ik duim alvast voor je dat je een mooie goede echo te zien krijgt volgende week 🤞

4 weken geleden
Ik weet niet of ik na een miskraam snel terug zou willen proberen. Ik vind het echt wel al heavy en ben nog maar 4 weken! Heel erg bang voor de rest van de zwangerschap 😖. Ik zoek naar iets natuurlijk om me te kalmeren maar vind niets dat ik eigenlijk mag nemen. Mijn huisarts zei Sedirelax als het écht niet anders kan. Normaal is dat mijn go-to bij zulke stress 😖. Had ik niet verwacht. Ook meteen bang voor perinatale en postnatale depressie 😮💨

3 weken geleden
Reactie op Benzine
Neem je die AD nog steeds? Zo ja, welke?
Ja, maar ik heb dit wel goed besproken met de gynaecoloog en ben dan ook veranderd naar een versie waarop meer onderzoek is gebeurd.
Intussen ook besproken met de gynaecoloog dat ik Sedinal ook mag nemen. Dan heb ik toch iéts. Op mijn 1ste echo ga ik toch dit nog eens bespreken want ik heb al 4 dagen panische angst en paniekaanvallen, ik slaap niet en kan niet eten…

2 weken geleden
In tegenstelling tot de vorige zwangerschap welke eindigde in een miskraam heb ik nu heel erg het gevoel van HELP!. Kan ik dit wel, wil ik dit wel (lijkt me wel anders laat je je spiraal niet verwijderen), komt het wel goed, is het leven niet gewoon oké met z’n 2’en. De vorige keer had ik hier totaal geen last van en nu twijfel ik aan alles.

vorige week
Het is normaal, het is angst voor het onbekende. Is ook mijn eerste kindje en ik heb Da vooral tijdens mijn vorige pogingen gevoeld en ervaren. Onze grote patronen komen naar boven en alles staat op zijn kop. Je krijgt geen kind maar ontvangt een kindje. Dat is het goddelijke plan. Het kindje heeft jou en je partner uitgekozen. Het kindje wil heel veel van je leren en jullie gaan veel van je kindje leren. Ga naar vertrouwen, angsten zijn ilussies in onze gedachten dat is niet echt. Als je straks je kindje in je armen zal leggen zal je 1 en al liefde ervaren. Ik had vroeger ook angst en paniekaanvallen. Sinds ik aan bewustzijn en persoonlijke groei werk heb ik dit niet meer en kan ik die angst gedachten snel laten gaan. Je kindje voeltt ook die angst,je geeft dit patroon al mee naar je kind en dat is niet nodig. Heb vertrouwen, je bent krachtig en alles komt goed. 🥰