3 Reacties

vorige week

Hallo, Je kan zeker nog wat afwachten met antibiotica. Als hij deze nacht koorts maakt zou ik wel opstarten. Hij maakt dan namelijk al meer dan 48u koorts. Ikzelf heb met dochtertje al meerdere oorontstekingen achter de rug en het is inderdaad kijken hoe ze zijn. Ik gaf vaak na 48u ab als de koorts aan bleef houden. Hopelijk helpt deze info wat? Groetjes en beterschap!

vorige week

Antibiotica afwachten kan zeker, tenzij er echt al sprake is van een oorontsteking. Gezien de symptomen die je beschrijft, kan het idd wachten, maar sluimert het nog. Ik zou wel nog dit weekend 's ochtends en 's avonds nurofen geven. Dat is ontstekingsremmend en zal dus ook op die beginnende oorontsteking werken. Indien dan nog koorts overdag, perdolan geven. Indien nog koorts na het weekend of onder deze behandeling dat het erger wordt (vaak slechter slapen, omdat het neerliggen voor zoveel druk en pijn zorgt), dan is het wel nodig van antibiotica op te starten.

vorige week

Hier mama van 6 en 3 van mijn dochters hadden vreselijke oorontstekingen en heel vaak Ze zijn later ook wel behandeld aan poliepen en amandelen, 2 maal buisjes… maar eens hun oor beetje rood zag kwam het niet goed zonder antibiotica helaas Nu zoontje zie ik zelfde en Vandaag bij de huisarts was er zelfs sprake van tegen de zomer voor buisjes te gaan, alleen heb ik nog geen antibiotica hoeven te geven deze keer en ging het zelf voorbij, wat ik dus niet had bij mijn meisjes. Ik probeer neusje goed te spoelen altijd zodat er zeker geen snot is Geef voor het slapen Siroop om neus enzo te ontzwellen En dit helpt tot nu toe wel goed Veel beterschap alvast💕