6 Reacties

gisteren
Wij starten morgen. We beginnen met een week wortel, dan een week courgette, dan zoete aardappel, broccoli, raapjes. Wij testen gewoon alles van de kalender van K&G.
Wij geven gewoon hapjes tot we zien dat hij het beu is. Dat kunnen 3 lepels zijn of 10 lepels. Gewoon kijken naar je kindje denk ik.
Wij gaan (zeker in het begin) altijd nog een fles aanbieden daarna. Ze zullen zelf wel aangeven als ze genoeg hebben en geen melk meer extra nodig hebben

gisteren
Ik ben nu bijna 2 weken bezig eerste week had ik broccoli nu ben ik bezig met wortel ik geef hem ook hapjes tot ik zie dat hij niet meer wilt en daarna bied ik ook altijd zijn fles melk aan en daar drinkt hij van van tot hij genoeg heeft hij vind het heerlijk vaste voeding volgende week ga ik denk ik erwtjes proberen en waneer ik echt een fles ga vervangen. Dat ga ik nu zeker nog niet doen wand ik merk aan hem hij heeft exht wel zijn melk nodig na het eten wand als ik dan na het eten zijn tut in doe zuigt hij daar super hard op dus hij heeft het zeker nog nodig het is wat je zegt gewoon naar je kindje kijken en zien wat voor hem of haar fijn is

gisteren
Ik meng 2 soorten
Wortel aardappel
Bloemkool wortel
…
Middag groenten namiddag fruitje
Mijn vent eet nu ongeveer zo die kleine potje van winkel waar puretjes inzitten
Awel die hoevelheid
Ik koop die potjes altijd voor als we niet thuis zijn, dan heb ik liever dat die zo een potje eet dan wat andere hebben gekookt.
Erna drinkt die nog aan borst maar heel efkes, denk echt voor die voldaan gevoel beetje 6 maandjes zal ik water inschakelen en zien of die dan nog direct aan borst wil of niet maar keuze blijft aan hem😂

19 uur geleden
Wij gaan dit weekend starten. En dachten ook de kalender van kind en gezin wat te volgen met de soorten groentjes, zodat ze zeker van alles eens geproefd heeft. Onze vroedvrouw was uitleg komen geven over vaste voeding. Ze zei in het begin soms maar 2 a 3 hapjes is oke. Zeker niet pushen want ze moetnmen echt leren van een lepel te eten en andere methode dan drinken aan de fles. In het begin is een volwaardige maaltijd 150 gram zei ze. De rest aanvullen met melk. Stel baby drinkt normaal flesjes van 210ml en heeft 75 gram groentjes binnen, dan na de maaltijd nog half flesje bij geven. Ze zei ook dat ze rond 1 jaar aan 250-300 gral groentjes moeten zitten.

17 uur geleden
Hier begonnen met pure wortel & dan brocoli! Ze at zo goed dat ik er patat aan ben beginnen toevoegen en ondertussen vervangt haar maaltijd al 1 flesje (ze eet een 180 gram) 1/3 aardappel & 2/3 groentjes. Ik heb deze al klaargemaakt
- rode biet
- venkel (heel goed voor krampjes)
- knolselder
- wortel
- brocoli
- butternut
- zoete aardappel
- aubergine
- courgette
Hopelijk wat inspiratie! Ik meng groentjes of met gewone patat of zoete aardappel.

14 uur geleden
Reactie op ninakest
Hier begonnen met pure wortel & dan brocoli! Ze at zo goed dat ik er pa ...
Ja hier 120gr ongeveer per keer