18 Reacties

2 weken geleden

De ene keer 2 dutjes, de andere keer 1 dutje. Als hij nog een ochtenddutje doet is dit meestal maar voor maximum 1 uur nog. We volgen hem. En we proberen hem eens in bed te leggen, wil hij niet halen we hem er terug uit. Slaapt dan wel na de middag 4 uur thuis 😅 in de opvang als hij ‘s ochtends niet wil slapen, slaapt hij na de middag slechts 2,5 u

2 weken geleden

Ons dochtertje begon rond 10 maanden haar ochtenddutje te weigeren. Ik probeerde erin mee te gaan en soms deed ze dan 1 dutje, andere dagen toch 2 dutjes. Maar ik vond dat persoonlijk heel onhandig want heel haar dag zag er altijd anders uit omdat de eetmomenten dan ook moesten opschuiven met de dutjes. Uiteindelijk rond 11 maanden besloot ik om altijd maar 1 dutje aan te bieden na haar middageten en dat werkte eigenlijk direct supergoed. Dan sliep ze 2u/2,5u. Nu is ze bijna 13 maanden en slaapt ze 1,5u. Ik dacht rond 10 maanden ook dat het veel te vroeg was om naar 1 dutje over te gaan, maar had dat eigenlijk meteen moeten doen toen ze haar ochtenddutje begon te weigeren. 1 dutje werkte gewoon veel beter voor haar. Dus hou niet te veel vast aan de adviezen dat het nog te vroeg zou zijn voor 1 dutje. Elk kind is anders en probeer gewoon het ritme van jouw peuter te volgen 😊

2 weken geleden

Reactie op Laurah5

De ene keer 2 dutjes, de andere keer 1 dutje. Als hij nog een ochtenddutje ...
Amai zo lang dat hij slaapt overdag! Mijn dochtertje heeft zelfs nooit zo lang geslapen overdag 🤣 Daaraan zie je dat elk kindje zo anders is.

2 weken geleden

Hier slaapt hij VM dik half uur en NM maken we hem na 2u wakker. Als hij maar 1,5u sliep, is het ook prima maar de ochtenddut heeft hij echt nog nodig

2 weken geleden

Hier ochtenddutje 30 minuutjes en in de middag 1 tot 2 uurtjes. Als hij moeilijk in slaapt begint te vallen gaan we de ochtend weg laten denk ik. Zo lang ze beide dutjes makkelijk doen en in de nacht goed slapen zou ik niks veranderen ☺️ Pakt nu dat we een dagje weg zijn valt het eerste dutje meestal wel weg en dat lukt dan ook wel

2 weken geleden

Thuis slaapt onze dochter (12 maanden) in de voormiddag 2u en in de namiddag 1 tot 1,5 uur. In de opvang wil ze blijkbaar niet slapen in de voormiddag en leggen ze haar om 12u in bed. Maar als we haar dan gaan halen is ze oververmoeid.. Moeilijk vind ik.. Want ze heeft het blijkbaar wel nodig.

2 weken geleden

Momenteel doet hij nog 2 (korte) dutjes per dag. In de voormiddag zo’n 20-30 minuten en dan in de namiddag slaapt hij ongeveer 1u (soms iets langer als hij in de voormiddag niet heeft geslapen), al is het ook vaak maar zo’n 45 minuten of zelfs korter 😅

2 weken geleden

hier al 3weken 1 dutje van 11u tt 13:30 ze is 5/11 1 jaar geworden

2 weken geleden

Reactie op Erica1996

Amai zo lang dat hij slaapt overdag! Mijn dochtertje heeft zelfs nooit zo l ...
Ja, hij slaapt graag thuis 🤣 deed dutjes van 8-10:30/11 en 12/12:30-14:30/15u. Denk dat het ook wat slaap inhalen is van de opvang. Daar slaapt hij een heel stuk minder lang.

2 weken geleden

2dutjes. Eentje in de voormiddag van ongv een uurtje. Smiddags 1,5 a 2u. Maandag is hij 1jaar geworden

2 weken geleden

Hier vooral eentje in de voormiddag (vaak van 10u - 11u30) maar namiddag dut lukt tegenwoordig enkel als ik ermee ga wandelen. Dat gaat dus vaak niet en dan wordt het geen dutje. Dan is hij wel echt laaaang wakker en vaak rond 17u echt lastig 😂

2 weken geleden

Ik merk dat als ik ochtend dut weglaat hij veel meer interesse toont in dutje middag En soms powernap 16u ongeveer als die middag echt slecht slaapt Als die wakker is om 5u doe ik hem wel weer in slaap tot 8u

2 weken geleden

In de opvang 2 dutjes: VM 1 uur en NM +- 2 uur Thuis is vaak 1 over de middag van 3 uur.

2 weken geleden

Reactie op FrisseHorizon644548

Hier vooral eentje in de voormiddag (vaak van 10u - 11u30) maar namiddag du ...
Oh dat is inderdaad wel een lange periode om te overbruggen. Misschien lukt het om het ochtenddutje te verlaten naar 11u30/12u zodat het een middagdutje wordt? Zo heb ik het toch aangepakt en werkte meteen supergoed.

2 weken geleden

13 maanden en slaapt 1 dut, van 12h tot 15h🙂

2 weken geleden

Mijn zoontje doet 1 dutje sinds hij 10,5 maanden was hij is altijd een moeilijke slaper geweest

2 weken geleden

Reactie op ayyuser

Mijn zoontje doet 1 dutje sinds hij 10,5 maanden was hij is altijd een moei ...
Hier ook moeilijke slaper maar dan paar korte dutjes altijd Nu net pas 1 dutje en soms powernap ‘s avonds

2 weken geleden

Hier slaapt dochter (13maanden) ochtend tussen 45-1u en middag 2u heel soms in de ochtend 1u30 maar namiddag dan ook 1u30