5 Reacties

15 uur geleden

Ik kan natuurlijk enkel vanuit mijn eigen ervaring spreken, maar ik zou mijn dochtertje voor geen geld van de wereld meer willen missen en vind het echt een grote meerwaarde in mijn leven! Uiteraard vergt alles wat meer planning en heb je een pak minder tijd voor jezelf, maar je krijgt er zoooooveel moois voor in de plaats 🥰

15 uur geleden

Klinkt heel heftig, maar weet dat veel toekomstige ouders wel door zo'n fase gaan tijdens de zwangerschap. Het is uiteraard ook een beetje eng, sowieso komt je kind vanaf nu altijd op de eerste plaats. Dat wil niet zeggen dat je geen tijd meer hebt voor jezelf, je relatie of je honden. Je moet het echter wel vaker plannen. Zomaar efkes last minute beslissen om vanalles te gaan doen, is nu eenmaal moeilijk met een kind. Maar als je af en toe een babysit zoekt en leuke dingen plant met je partner of voor jezelf, komt dat zeker goed Ik heb alvast het gevoel dat mijn leven met een kind veel voller is geworden.

15 uur geleden

Reactie op Eskimooo

Klinkt heel heftig, maar weet dat veel toekomstige ouders wel door zo'n fas ...
"voller" als in zinvoller, meer betekenis en niet per se enkel als in "meer werk"

15 uur geleden

Nu ik een eerste ervaring gehad heb kan ik je vertellen dat het 2 zijden heeft. Ik zat hetzelfde in het leven als jou. Kinderen was niet iets waar ik van droomde of in mijn toekomst zag. Mijn man heeft hier een grote rol in gespeeld waardoor ik van gedachten ben veranderd. De eerste was ook niet gepland maar zeker heel welkom. Het is zo een mooie en speciale ervaring. Het is zeker niet makkelijk maar wat is makkelijk in het leven? Toen ik nog kindloos was was ik zeker gelukkig maar ook vaak genoeg ongelukkig. Het was nooit 1 constante gevoel en ik denk dat dat een beetje bij het leven hoort. Er zijn ups & downs die maakt iedereen mee. Met kinderen is dit precies hetzelfde. Je hebt periodes van intense geluk en dan weer periodes dat je het even niet meer aankan of doorheen zit. Je geeft aan dat je wel op veel hulp kan rekenen maak daar zoveel je kan gebruik van. Ik zit met een man die veel werkt ( hij helpt zoveel hij kan en elk moment dat hij thuis is de held ❤️) zodat ik thuis kan blijven en mijn familie woont spijtig genoeg niet om de hoek, mijn schoonfamilie is allemaal werkende en helpen waar het kan. Ik denk dat ik het veel makkelijker gehad zou hebben als er nog meer ondersteuning zou geweest zijn. Ik ga nu met de 2de bij mijn moeder inwonen zodat ik meer kan genieten van het moeder zijn. Wat ik wel een groot verschil vindt is dat met kinderen het leven zoveel meer betekenis heeft. Ik was enorm egoïstisch ingesteld voor mijn kinderen en zag ook niet dat ik ooit iets zou 'opgeven' voor kinderen. Maar nu ik moeder ben zou ik tot de laatste kruimel alles opgeven, dat 'selfless' gevoel is echt niet te beschrijven. Ook geef ik echt geen fuck meer om dingen waar ik eerst heel veel mee bezig was. Wat ook een ding is is dat ik geluk heel anders ervaar, het voelt veel intenser en beter als toen ik kindloos was. (ik moet ook wel zeggen dat iedereen in mijn omgeving zonder kinderen vaker ongelukkig zijn en vaker in depressies zitten en ook minder enthousiast in het leven staan) Het is nog steeds iets heel persoonlijk. En iedereen ervaart moederschap op een andere manier. Optijd hulp inschakelen wanneer het nodig is is zo belangrijk. Er zullen tranen van verdriet en geluk zijn dat is nu eenmaal hoe het is ❤️

12 uur geleden

Ik ben wss het andere uiterste.. altijd kindjes gewild en ook altijd gezegd “als er 1 ding is waar ik goed in ga zijn is het mama zijn.” Maar het is met momenten pittig. De spontaniteit is weg maar ik zou het niet anders willen. De liefde, het geluk, die kleine stemmetjes in huis.. je kan echt niet meer zonder! En vergeet niet, ze blijven niet zo klein. Het wordt echt gemakkelijker! Ik heb vrienden zonder kinderen en ik snap hen niet 😂 die moeten hun toch vervelen 🤣 geen spijt hebben, komt helemaal goed!! Plannen, netwerk opbouwen, en creatief zijn met je weekends. Een heel ander leven, maar zeker niet slechter! ❤️