2 Reacties

gisteren

Ik heb nu een geplande keizersnede half mei na een spoedkeizersnede anderhalf jaar geleden. Ondanks je niets voelt is het nu niet het meest aangename. De eerste dagen uit bed komen waren heel pijnlijk, wandelen gaan zeer traag. Maar anderzijds kan herstel ook super snel gaan, 7 weken later ging ik alweer twee maal per week sporten.

gisteren

Anderhalf jaar geleden bevallen met een geplande keizersnede. Bevalling zelf gaat heel snel en is inderdaad niet pijnlijk, wel wat vreemd/vies gevoel. Blaassonde de eerste 24u vond ik zeer vervelend en daarna uit bed komen, was lastig. De eerste weken waren plotse bewegingen geen goed idee. Maar ik ben direct als ik uit het ziekenhuis kwam terug beginnen wandelen, elke dag, telkens wat langer. Ik vond het nog het lastigste dat ik de eerste weken niet uit de zetel kon met mijn baby (rechtstaan met dat gewicht was geen optie en ik had een zware baby), maar ook dat duurt maar een paar weken. Herstel is uiteindelijk zeer vlot gegaan. Is een buikoperatie, dus daar hangt wel wat herstel aan vast, maar vanonder blijf je tenminste heel (alles heeft ook een positieve kant). Niks om bang voor te zijn eigenlijk.