16 Reacties

4 dagen geleden

Ik ga het niet doen :)

4 dagen geleden

Ik neem 鈥榤 ook niet

4 dagen geleden

Moest je het wel willen doen, raden ze aan er dit jaar niet te lang mee te wachten omdat het griepseizoen al wat vroeger gestart is dan vorige jaren.

4 dagen geleden

De huisarts zij dat dit tot een miskraam kan lijden als ik het niet doe en nu heb ik megaveel schrik. Want ik ging het ook niet doen.

4 dagen geleden

Ik heb het wel genomen, maar eerder omdat mijn partner met kinderen werkt en dus meer kans loopt op een besmetting. En als hij het krijgt, krijg ik het ook. En ik heb daar gewoon totaal geen zin in haha. Maak je niet druk als je het niet doet. Vroeger deden vrouwen het ook niet, en werden er een heleboel gezonde kinderen geboren. Een baby鈥檛je is echt heel sterk. Je lichaam zal er alles aan doen om het te beschermen, ook al gaat dat ten koste van jouw eigen gezondheid. Komt goed. Laat je niet bang maken! 鉂わ笍

4 dagen geleden

Dankjewel!

4 dagen geleden

Ik neem het ook niet. Laat je zeker niet bang maken door zo鈥檔 verhalen. Momenteel 15 weken zwanger en alles verloopt prima, zonder vaccin 馃槈

4 dagen geleden

Ik heb het vaccin genomen een maand geleden en alles gaat ok! :-)

4 dagen geleden

Zoals eerder gezegd, laat je niet bang maken. Bekijk het positief: al de ziektes die je krijgt gedurende de zwangerschap, daar krijgt je kindje antistoffen voor. Je moet doen waar jij je goed bij voelt maar zeker het vaccin niet doen louter omdat je bang bent. Doe alles met overtuiging

4 dagen geleden

Ik laat er geen zetten, kans dat je ziek word van vaccin is ook re毛l. Dus ik laat niets zetten en we zien wel!

4 dagen geleden

Mijn papa is huisarts en raadde het absolute aan. Ik krijg hem straks 鈽猴笍

3 dagen geleden

Ik ook niet. Momenteel lig ik wel in het ziekenhuis tot morgen met een virale maag infectie. Maar echo toonde dat baby helemaal ok茅 is. Ik krijg baxter toegediend en effe goede zorgen om op krachten te komen. Ik ben nog altijd niet van plan het hierna te zetten. Natuurlijke weerstand is goed genoeg. Baby merkt er blijkbaar niets van. Mama wel 馃槄

3 dagen geleden

Ik liet het vorige week zetten bij de apotheek, niet ziek van geweest. Ik had enkele weken geleden een witte angine, en zonder medicatie is dat geen pretje dus liever geen griep hier 馃槉

3 dagen geleden

Ik raad je aan om dit te bespreken met een gynaecoloog of een kinderarts. Als je zwanger bent, heb je sowieso een lager immuunsysteem, dus moet je lichaam harder vechten tegen ziektes en je kunt niet alle medicatie krijgen doordat dit negatieve gevolgen kan hebben voor je baby of de zwangerschap. Daarnaast zijn vaccins niet enkel om jezelf te beschermen tegen heftigere symptomen, maar ook anderen die geen immuunsysteem (meer) hebben en ook geen vaccins kunnen krijgen op dit moment (bv. mensen met kanker). Een gynaecoloog/kinderarts kan je vragen beantwoorden vanuit een medisch standpunt over welke bijwerkingen/inhoud een vaccin kan hebben, wat de gevolgen kunnen zijn als je toch bv. de griep zou krijgen tijdens zwangerschap, wat de kans is op hevigere symptomen als je zwanger bent, enzovoort.
Gisteren gehad :) donderdag covid

2 dagen geleden

Reactie op Ikkkk

Ik laat er geen zetten, kans dat je ziek word van vaccin is ook re毛l. Dus i ...
Enkele weken geleden laten zetten en niks van gemerkt. Vorige week erg verkouden geweest en dat was meer afzien dan andere jaren.. ik ben toch blij dat ik het vaccin nu heb, liever geen griep nu ik zwanger ben