11 Reacties

2 dagen geleden

Echt volledig hetzelfde gevoel. Ik heb nog niet alles, wel het bedje en het park. Wij zijn de eerste langs beide kanten van de families om een baby te verwachten en bij gevolg geen doorgeef- of leenmeubels (niemand van onze ouders hield er bij). We kochten dus een park en bedje tweedehands om kosten te drukken (matrassen kopen we nieuw). Een co-sleeper mag ik lenen via een vriendin en de buggy en maxicosy moeten we nog kopen, maar gaan bekostigd worden via onze ouders. Ik lig echter echt al nachten wakker van de luiertafel voor beneden. Ik kreeg al zoveel adviezen (wel of geen luiertafel, wat voor een) en ik weet intussen echt wat ik wil, maar vond het juiste meubel nog niet. Ik heb daar vannacht echt uren door wakker gelegen. Enerzijds denk ik zeer nuchter ‘ik heb nog super veel tijd’, maar ik voel dat mijn zwangerschapsbrein steeds meer overneemt en denkt ‘fuck, we hebben nog zoveel werk!’ Wij willen ook nog schilderen, moeten de kamer nog leegmaken (nu een bureau), moeten nog kiezen waar we onze babylijst willen, wat we er op willen, … Ik denk echt dat het mentaal/hormonaal is door de zwangerschap, maar het is zeer moeilijk op die momenten mijn anxiety te onderdrukken.

2 dagen geleden

Wij gaan pas starten met de aankoop van grote spullen vanaf 6 maanden zwangerschap! 😅 Kleding ook nog niet echt, op drie rompertjes na. Vaak krijg je ook zo veel spullen. Ik heb een ‘we zien wel’ mentaliteit haha. Doe liefst dingen op het laatste moment, dan gaat het sneller en heb ik minder keuzestress omdat er wat tijdsdruk achter zit. 😋

2 dagen geleden

Reactie op Charlotte C.

Echt volledig hetzelfde gevoel. Ik heb nog niet alles, wel het bedje en het ...
Echt helemaal hetzelfde gevoel hier! Idem voor het bedje & parkje hebben we tweedehands gekocht, maar kopen wel nog een nieuw matrasje. Wij hebben beslist om beneden geen verzorgingstafel te zetten, maar dat is ieder zijn eigen keuze. Momenteel is het dilemma echt van; ‘Ik ben nog maar 17weken of ik ben al 17weken’ en dat maakt me nerveus 😅

2 dagen geleden

Ik ben nu 16,5weken. En eerlijk gezegd ben ik begonnen aan de kamer maar ik heb nog niets.. ik was van plan dit tijdens het kerstverlof allemaal in orde te brengen maar aangezien jullie allemaal al veel verder zitten, schiet ik nu in paniek 😂😂

2 dagen geleden

Oei, bij mijn eerste had ik niks voor 26 weken. En dat is ook ruim op tijd allemaal in orde gekomen. De slaapkamer moest ook helemaal nog niet klaar zijn, want de baby sliep toch eerst bij ons op de kamer. Wij kochten ook zo goed als niks nieuw. Kleertjes tot maat 56 is de eerste paar weken normaal voldoende. Als je al groter koopt en je baby wordt te vroeg geboren of is een kleine baby, zit je snel met veel kleren voor het foute seizoen, die je nooit kan gebruiken.

2 dagen geleden

Goeiemorgen! Ik kreeg de tip om elke week 1 iets te fixen. Dan word je niet overspoeld en blijf je toch bezig met alles te verzamelen. Ben nu 15 weken en heb de buggy kunnen verkrijgen bij mijn broer, daarnaast ga ik langs bij vriendinnen om een inventaris op te maken van wat ik daar mag gebruiken en beslis elke week over 1 iets 😅 ik zit anders ook hopeloos de tweedehandssites af te schuimen voor de grote dingen. Bedje Enzo nog niet en kamer ben ik aan bezig, maar door druk op het werk gaat het allemaal wat trager. Ik probeer te zeggen tegen mezelf, zolang het kindje liefde, eten, pampers en een bedje heeft kan ik de rest nog kopen naar gelang wat ik nog nodig heb 😅

2 dagen geleden

Wij hadden bij ons eerste kindje pas vanaf maand 7 spullen. En nog tijd zat want eerste 6 maanden heeft zij bij ons geslapen.. rompertjes en pyjama’s, verzorgingskussen en wiegje. Park, Babynestje, tutjes en knuffel. En veeeeeeeel Tetradoeken. Meer heb je in het begin echt niet nodig! Oh en een draagzak!! Baby wil constant bij jou zijn ❤️

2 dagen geleden

Inderdaad. Wij hadden een park, bedje, wipper en wat kledij. Voor pyjama's met voetjes en wantjes. Al doende zul je wel zien wat je nog wel kan gebruiken. No stress! Tijdens de nachtelijke voedingen zal je toch heel het internet afgaan om nog dingetjes te kopen 🤭. Vanaf 6 maanden kan een verduisteringsdoek of gordijnen wel superhandig zijn.

2 dagen geleden

Reactie op Van de veire

Inderdaad. Wij hadden een park, bedje, wipper en wat kledij. Voor pyjama's ...
Oh de nachtvoedingen.. online shopping dat ik gedaan heb! 😂 geen woorden voor 🙈🙈

gisteren

Reactie op Van de veire

Inderdaad. Wij hadden een park, bedje, wipper en wat kledij. Voor pyjama's ...
100% waar. De voedingen in het algemeen zorgen voor flink wat uitgaven 😂