19 Reacties

2 dagen geleden

Oh hier ook… mijn zoontje is 6 maanden en 2 weken en heeft zonet 18 gram groentenpap gegeten 😳😳

2 dagen geleden

Reactie op Laura Welkenhuysen

Oh hier ook… mijn zoontje is 6 maanden en 2 weken en heeft zonet 18 gram gr ...
Hier ook nu 2 dagen broccoli geprobeerd en het hangt meer op hem dan in allemaal😭 ik doe al zoete aardappel erin voor wat zoete smaak maar helpt precies ook niet..

2 dagen geleden

Ja hier ook gene vetten. Eet max 80g, maar meestal 40. Fruit gaat iets vlotter dan groentjes. Heb denk ik ook te snel gaan combineren ipv herhaaldelijk hetzelfde te geven haha

2 dagen geleden

Hier gaat groentenpap ook niet zo denderend fruitpap wel al 150gr. Ik geef wel maar 1 groente met een keer. Vind het ook zo erg niet dat ze ng melk krijgt.

2 dagen geleden

Reactie op Selinavdd

Hier gaat groentenpap ook niet zo denderend fruitpap wel al 150gr. Ik geef ...
Ik vind het ook niet erg.. maar heb schrik dat hij altijd zo een moeilijke eter zal blijven😅 hij drinkt voor de vaste voeding melk en erna wilt hij ook ik denk om da smaak weg te krijgen 😅

2 dagen geleden

Ik heb als tip gekregen om een fruit te mengen bij de groentjes en dat het dan wel lukt.

2 dagen geleden

Da’s oké, eten tot 1j is vooral ontdekken, dus blijven aanbieden, laten proeven en je er niet te druk over maken. En niet vergelijken met baby’s die 250g 2x per dag en nog maar 2 flesjes melk drinken. Geef zelf ook bv, en hier drinkt ze ook gewoon nog veel melk. Hebben ook gemerkt dat onze baby liever stukjes heeft ipv puree. En dan zelf in de mond steken en erop sabbelen en knabbelen. Misschien kan je dit eens testen?

2 dagen geleden

Ons zoontje is 7 maanden en hij doet ook weinig moeite bij de groente pap. Hij doet niet moeilijk maar heeft er weinig interesse in. in ons eten toont hij wel interesse. Ik geef nu altijd zo een dutje met fruit in als wij eten en dat gaan wel goed. Eens hij goed zelfstandig kan zitten ga ik met stukjes proberen en kijken of dat lukt. Ik geef ook nog borstvoeding dus maak mij er niet te druk in.

2 dagen geleden

Reactie op DromerigeMarmer925852

Da’s oké, eten tot 1j is vooral ontdekken, dus blijven aanbieden, laten pro ...
Hoe geef je die stukjes? Hoelang mag het stomen enal vind ik zo moeilijk vind het nog te eng..

2 dagen geleden

Hier ook, max 50 gr.. ik maak me er nu niet druk in, melkje is toch nog zoooo belangrijk dus heb liever dat ze meer melkje wilt dan vaste voeding. Maar soms kan ik me er ook wel onzeker in maken hoor, je leest hier soms dat ze mega veel eten en ik kan me dat zelf niet voorstellen dat dat in mijn baby gaat🤣

2 dagen geleden

Reactie op K.C

Hier ook, max 50 gr.. ik maak me er nu niet druk in, melkje is toch nog zoo ...
Jaa een nichtje van mij eet idd van begin al grote porties maar drinkt minder melk ‘s avonds en ‘s morgens soms een flesje. Hopelijk kunnen we nog lang mogelijk melk blijven geven idd.

2 dagen geleden

Reactie op GaveKlip928372

Jaa een nichtje van mij eet idd van begin al grote porties maar drinkt mind ...
Hier eet ze wel beter als we haar stukjes geven, ze doet het liever zelf dan het te krijgen met een lepel (dan pakt ze letterlijk maar twee hapjes) misschien helpt het ook wel?

2 dagen geleden

Ik vind het ook niet erg.. maar heb schrik dat hij altijd zo een moeilijke ...
Haha hier ook! Kdenk wel dat ga beteren wi 😀

Reactie op K.C

Hier eet ze wel beter als we haar stukjes geven, ze doet het liever zelf da ...
Hoe geef je die stukjes vind het nog zo eng! Mag het dan zo zacht zijn? Of iets vastere stukken?

gisteren

Hoe geef je die stukjes vind het nog zo eng! Mag het dan zo zacht zijn? Of ...
Wij geven altijd reepjes, dat ze het goed kan vasthouden. Tegen mij hebben ze gezegd dat je het tussen twee vingers moet kunnen platduwen, aan die regel hou ik me.😊

gisteren

Hoe geef je die stukjes vind het nog zo eng! Mag het dan zo zacht zijn? Of ...
In de app solidz kan je gratis zien in welke maat je welk voedsel op welke leeftijd kan geven

gisteren

Zoontje is 8 december 7 maand geworden en vindt groentenpap nog steeds niet lekker, max tot nu toe is 70gr... We bieden gewoon aan en stoppen als hij niet meer wilt. Fruitpap daarentegen gaat wel goed, 200gr...

gisteren

Reactie op OnvermoeibareVos972766

Ik heb als tip gekregen om een fruit te mengen bij de groentjes en dat het ...
Ja dat ga ik volgende week eens proberen! Ga morgen eens proberen melk erbij te doen, vandaag was het geen succes maar morgen nog eens opnieuw proberen. En anders volgende werk stukje appel erbij

gisteren

Hoe geef je die stukjes? Hoelang mag het stomen enal vind ik zo moeilijk vi ...
Kijk eens op de website van solid starts, wel Engels, maar daar staat per groente hoe je dat kan klaarmaken voor kindjes, per leeftijd ook!