14 Reacties
2 dagen geleden
Krijgt hij borstvoeding? Ze raden aan dan om kleinste speen te gebruiken. Wij gebruiken ook speen 1 omdat hij enkel afgekolfde melk krijgt wanneer ik werk.
2 dagen geleden
Reactie op GaveKlip928372
Krijgt hij borstvoeding? Ze raden aan dan om kleinste speen te gebruiken. W ...
Neen flesvoeding 馃檪
2 dagen geleden
Wij ook hoor. Blijkbaar zou dat ook wel gewoon wat marketing zijn. Het gaatje van de tepel bij borstvoeding wordt ook niet groter ofzo. Als er dus geen problemen zijn hoef je die niet aan te passen. De baby leert sowieso krachtiger te zuigen.
2 dagen geleden
Wij gebruiken ook die flessen (in combinatie met borstvoeding). Ons meisje is nu bijna 7,5 maand oud, sinds 3 weken gebruiken wij nog maar speentje 2 (dus op net geen 7 maand overgeschakeld). Toen deed ze echt lang over haar afgekolfde fles (en begon ze er om de duur meer mee te spelen). Met speentje 2 gaat het nu vlotter en verslikt ze zich ook niet. Ik zou gewoon naar je kindje kijken hoe hij drinkt. Als het vlot blijft gaan met speentje 1 zie ik daar geen probleem in.
2 dagen geleden
Reactie op RespectvolleVlucht157661
Wij ook hoor. Blijkbaar zou dat ook wel gewoon wat marketing zijn. Het gaat ...
Wij hebben ook een groter speen geprobeerd. Daar dronk hij te snel mee waardoor hij ook niet verzadigd geraakt. Wilt dan meer drinken dan normaal. Maar die hoeveelheid krijg ik dus niet gekolfd. Met een kleiner speen drinkt hij kleinere hoeveelheden vaker net zoals aan de borst.
2 dagen geleden
Reactie op GaveKlip928372
Wij hebben ook een groter speen geprobeerd. Daar dronk hij te snel mee waar ...
Oh ja klinkt wel logisch inderdaad. Het gevoel van verzadiging komt denk ik ook pas na 15-20 minuten.
2 dagen geleden
Zolang het goed gaat zou ik niet wisselen. Mijn zoontje was op 7m de speen 1 van dr Brown wat moe, het duurde eeuwen om hem te laten drinken en altijd veel overschot. Met speen 2 gaat het weer goed. Het leek precies omdat hij meer afgeleid is tijdens het drinken dat hij minder zijn best deed om te drinken :p we hebben een tijdje wel nog speen 1 gebruikt voor zijn ochtendfles omdat hij dan wel altijd zeer gulzig dronk.
2 dagen geleden
Wij gebruiken ook de DR brownflessen maar dan speen 2 omdat hij verdikte pap drinkt maar drinkt dan wel op 10 minuten zijn fles leeg.. Zijn fles om 17u geef ik nu om die reden terug met speen 1. Want meneer heeft nooit genoeg en als het wat langer duurt, lijkt hij toch verzadigder. Ik zou niet overschakelen zolang je niet het idee hebt dat hij gefrustreerd is omdat het te traag gaat of als hij teveel moeite moet doen
2 dagen geleden
Reactie op HCL1991
Wij gebruiken ook de DR brownflessen maar dan speen 2 omdat hij verdikte pa ...
Hebben wij dezelfde baby? 馃槄
2 dagen geleden
Ik had als richtlijn van mijn vroedvrouw gekregen; een voeding hoort 20min te duren. Dus drinkt je kindje langer dan 20min , verander je naar een groter speen. Drinkt je kindje korter dan 10min de fles leeg, verander je naar een kleiner speen. Wij zijn net naar speen 2 Dr. BROWN veranderd toen hij windpokken had en minder dronk, op die manier kreeg hij toch nog genoeg binnen. Hij geeft het ook niet over. Anders waren we nog steeds bij speen 1. Tijd de eerste maanden zelfs speen P (prematuur) moeten gebruiken omwille van reflux en hij dronk een fles op in 5min