8 Reacties

3 weken geleden

Hoe was je indruk anders? Is het iemand met ervaring? Veel andere kindjes? Heeft je kindje geslapen/gegeten? Ik heb opzeg gegeven aan mijn onthaalmoeder na wenmomenteb (was samenwerking van onthaalmoeders). De onthaalmoeder toonde amper interesse in mijn zoontje (niet vastgepakt geen speeltje gegeven precies of hij was lucht) was niet de persoon waarvoor we getekend hadden( die had burn out), had er geen goed gevoel/klik mee, ik had overzicht gemaakt van zijn gewoonten heeft ze niet naar gekeken, ze hadden te weinig kindjes waardoor ze dagen niet konden opendoen( vond ik vreemd gelet op tekort overal) feedback gevraagd aan andere ouders die niet zeer positief waren, geen enkele andere baby...Het was wel absoluut niet evident om een goed alternatief op korte termijn te vinden dus denk er zeker goed over na. Voor mij was het de juiste beslissing en ik ben nu heel tevreden over het warm onthaal dat hij nu krijgt. Maar zelf de beste onthaalmoeder kan eens een foutje maken denk ik - werkdruk is ook hoog.

3 weken geleden

Reactie op Jane1990

Hoe was je indruk anders? Is het iemand met ervaring? Veel andere kindjes? ...
Ik had niet veel keuze omdat meeste onthaalmoeders beginnen na 7/8uur en had echt iemand nodig vanaf 6.30. Op eerste zicht niet echt een slecht gevoel maar ook idd ze heeft niet veel kinderen waar ze voor zorgt wat mij ook extra laat twijfelen door zoveel te korten overal. Hij gaat 1 dag in de week naar mijn moeder maar wou niet te veel druk op haar zetten. Hoe zit het met de opzegtermijn? Als je wilt stoppen?

3 weken geleden

Reactie op GaveKlip928372

Ik had niet veel keuze omdat meeste onthaalmoeders beginnen na 7/8uur en ha ...
Staat normaal in je huishoudelijk reglement. Bij ons was het 1m op voorhand opzeggen - bij laattijdig betaal je 1m + boete van 25 procent. Ik ga die gewoon betalen als ik hem opgestuurd krijg (voorlopig nog niets gehad - ik heb ook gehoord dat ze het soms laten als ze je direct kunnen vervangen)

3 weken geleden

Lieve mama luister altijd naar je gevoel , ik wow dat ik het met mijn vorig zoontje ook gedaan had , wij hebben een overschakeling nu gedaan van cr猫che naar onthaalmoeder met ons 3 zoontje wegens een slechte ervaring en nu zat mijn gevoel vele beter

3 weken geleden

Ik snap je bezorgdheid, maar ik zou het eerst even aankaarten en zien hoe de onthaalmoeder erop reageert alvorens een andere te zoeken. Ik heb ook wel eens de pamper van mijn zoontje fout aangedaan toen ik haast had, dat zegt natuurlijk niets over hoe graag ik hem zie en hoe goed ik voor hem zorg 馃槉 ik vind het zelf geen reden om de samenwerking stop te zetten, tenzij je nog over andere dingen twijfelt natuurlijk
Ik zou ook niet te impulsief reageren en eerst in gesprek gaan 鈽猴笍 zeker omdat een nieuwe cr猫che vinden geen sinecure is, zeker als je er eentje nodig hebt die om 6u30 open is.

2 weken geleden

Ik zit ook met een vreemd gevoel, maar in mijn regio was er geen plaats voor mijn zoontje. Het is niet mijn eerste (of derde) keus. Bij de eerste ontmoetingen (ben drie keer op gesprek geweest voor de wenmomenten) heeft ze een aantal dingen gezegd, waar ik het niet eens mee was. De wenmomenten waren wel oke. Ik kreeg mijn zoon wel regelmatig terug met een te vaste pamper (veel te strak rond buik) of zo nog wat kaka resten op zijn poep en lies. Nu nog steeds. Heb het wel al even aangekaart, maar soms lukt het niet. Mijn zoon is ook super beweeglijk, en ik moet zelf toeren uithalen om die proper te krijgen 馃槄 Ik ververs hem nu snel als ik thuis kom.. Hij heeft het wel naar zijn zin (zover je dat kan zien bij een baby), er zijn drie andere kinderen (ze is aan het afbouwen voor haar pensioen) en ik krijg regelmatig foto updates. Ik zou zeker nog even afwachten of het gevoel blijft. Ik heb die raad ook gekregen. En vooral, hoort deze bij een organisatie, kaart het daar ook zeker aan

Reactie op Annelies_Bam

Ik zit ook met een vreemd gevoel, maar in mijn regio was er geen plaats voo ...
Ik heb toch besloten ondertussen om mijn zoontje niet naar onthaalmoeder/opvang te sturen tot hij 1 jaar is. Nu blijft hij bij mijn moeder en heb ik een veel geruster gevoel..