21 Reacties
gisteren
Ik kook met de babycook van beaba. Ik stoom altijd een heel mandje met 2/3 groente en 1/3 aardappel. Dan heb ik meestal 14x 30 脿 40 ml en die vries ik in.
gisteren
Ik haal promo's van groenten in huis, stoom/kook ze, pletten en dan in ijsblokvormpjes de diepvries in. En als ik het nodig heb, kies en mix ik.
gisteren
Reactie op Annelies_Bam
Ik haal promo's van groenten in huis, stoom/kook ze, pletten en dan in ijsb ...
Ja hetzelfde. Maar ik nu nog enkel puur.
gisteren
Ik heb vormpjes van de zeeman. Precies een bloemetje in silicone. Daar kan 5 of 6 keer 60ml in. Dat vriezen we in en doen we de dag nadien in vershoudzakjes. Ik heb een volledig vak in de diepvries met allerlei groentenpapjes.
gisteren
Reactie op MamavanBoas
Ik heb vormpjes van de zeeman. Precies een bloemetje in silicone. Daar kan ...
En combineer je ze dan of?
gisteren
Reactie op Annelies_Bam
Ik haal promo's van groenten in huis, stoom/kook ze, pletten en dan in ijsb ...
Ja handig! Alleen zijn ijsblokvormpjes hier niet meer te doen gezien de hoeveelheid 馃ゲ
gisteren
Reactie op Kimberly123456789
Ik kook met de babycook van beaba. Ik stoom altijd een heel mandje met 2/3 ...
Slim! Alleen hier nietmeer te doen gezien de hoeveelheid 馃槄
gisteren
Ik heb net gestoomd en gemixt tot papje: courgette, prei, spruitjes, witloof, rode biet, zoete aardappel en ga later peer, appel, mango en blauwe bessen mixen. Ik heb ijsbloktrays gekocht om alles in ijsblokjes te steken en in te vriezen (nog maar 23weken hier). Ik heb ook van Philips Avent potjes met blauw dekseltje om eten in te steken en in te vriezen, is voor grotere hoeveelheden ineens. Daar ga ik vooral aardappelpuree in steken zodat ik met ijsblokjes telkens kan aanvullen voor groentepap. Dan kan ik telkens kiezen.
gisteren
Reactie op Veroniquevml
Ik heb net gestoomd en gemixt tot papje: courgette, prei, spruitjes, witloo ...
Ohh da is idd heel slim!
gisteren
Wij doen dit zoals hierboven vermeld met zo鈥檔 siliconen bloem achtig vormpje waar een 60ml in past. Ik ben alleen nogal extreem en wil altijd heel veel maken zodat we het minder vaak moeten doen 馃槄 om de paar weken is het hier dus gewoon groentepapjes dag. Dan nemen we 鈥榮 ochtends allerlei groenten mee van de markt en gaan we ze in de namiddag schillen, snijden en stomen (we gebruiken hiervoor een stoomkoker van tefal). Dan mixen, de vormpjes in en de vriezer in. Laatst wel 6,5kg groentepap van 7 verschillende soorten groenten gemaakt + zalm en kip om er bij te doen 馃槀
gisteren
Reactie op Dorpsmeisje93
En combineer je ze dan of?
Wij doen alles apart en ik combineer wanneer ik het uithaal maar meestal geven wij gewoon 1 soort. Wij geven wel enkel groenten voorlopig. Nog geen vlees of pasta ofzo
gisteren

gisteren
Ik doe het nu ook puur groente in de babycook stomen en dan in de vormpjes van de zeeman. 2 blokjes groenten, 1 blokje aardappel. Rijst of pasta nog niet vaak gemaakt maar die neem ik dan van onze maaltijd en prep ik niet echt op voorhand. Voor de vis had ik een tip gekregen om bij de colruyt een diepvries wokmix te kopen. De vis is al in blokjes van juiste hoeveelheid verdeeld. Heb het wel ook nog niet ge茂ntroduceerd.
gisteren
Reactie op OnvermoeibareVos972766
Ik doe het nu ook puur groente in de babycook stomen en dan in de vormpjes ...
Ohh van die wokmix is handig idd! Hoeveel kan er in die blokjes van de zeeman? Dat is namelijk ook handig jan..
gisteren
Reactie op OnvermoeibareVos972766
Ik doe het nu ook puur groente in de babycook stomen en dan in de vormpjes ...
Hey die vis wokmix heb je daar toevallig een foto van de verpakking?
gisteren
Reactie op Kruloeloeke
Hey die vis wokmix heb je daar toevallig een foto van de verpakking?
Dit is hem 馃槉

7 uur geleden
Reactie op Kimberly123456789
Ja hetzelfde. Maar ik nu nog enkel puur.
Ja, elke groente en vlees soort doe ik apart. Dan kan je alles later nog samenstellen. Zeer handig!
4 uur geleden
Reactie op Annelies_Bam
Ja, elke groente en vlees soort doe ik apart. Dan kan je alles later nog sa ...
En hoe vries je dit dan in? Ofja in welke bakjes? Hier is het echt niet te doen met ijsblokjesvormen馃槄ons zoontje eet 170gr aan groenten en een 80gr aan aardappel dus met ijsblokjes zou dit echt niet interessant zijn
3 uur geleden
Reactie op Dorpsmeisje93
En hoe vries je dit dan in? Ofja in welke bakjes? Hier is het echt niet te ...
Ik gebruik deze. Telkens 45ml. Bij gourgette/aardappel is dat gelijk met 83gr.
https://www.bol.com/be/nl/p/bangosa-babyvoeding-bewaarbakjes-baby-siliconen-bakjes-baby-diepvriesbakjes-bewaarzakjes-borstvoeding-ijsblokjesvorm-met-deksel/9300000228799792/?referrer=socialshare_pdp_androidapp