22 Reacties
gisteren
Is het een optie om zich in de opvang even af te sluiten?
Heb hier thuis ook een moeilijke eter met zelfs gewoon partner of onze hond in huis
gisteren
Oooh, ik weet niet wat de opties zijn, maar m'n hart breekt mee. Wens jullie heel veel moed toe 😘. Wie weet is het wel een opbouwend gesprek.
gisteren
Ook nog een toevoeging, hij at in t begin ook maar max 80 gram van zowel groente als fruit, maar meestal 50. Dus ja op een dag 50 gram groente en 50 gram fruit binnen krijgen is NIET genoeg. De laatste twee weken lukt het voor 150 gram maar alsnog is dat niet voldoende als hij ernaast geen melk wil drinken 🥲
gisteren
Amaai moeilijke situatie. En is er iemand uit je omgeving die eventueel eens tijd kan maken om hem zijn fles te gaan geven (grootouders, tantes, nonkels)? Zodanig dat hij het leert in een drukkere omgeving maar dat er wel tijd voor wordt genomen en hij niet wordt geforceerd om snel zijn fles leeg te drinken?
gisteren
Oooh zo een moeilijke situatie... Ik zou denk ik zelf uitmaken wat voor jou het beste voelt ofwel oefenen op de porties vaste voedingen groter te maken dat hij daar voelde mee binnen heeft of proberen oefenen op leren drinken in drukke plekken ... Wij kregen van onze kinderarts (dokter Heyeman van Deinze ) de tip als Jules klein was om hem veel flessen op een locatie te geven met veel mensen en lawaai rond dat hij alles leerde... Oke het heeft hier nooit geholpen maar gewoon een slechte melkdrinker maar misschien kanje dat proberen om in het weekend ofzo echt op een plek waar er veel mensen zijn hem eens eten te geven ... En langs de andere kant tja hoe moeilijk het is voor onthaalouders denk ik dan tis ook aan haar om te proberen mee zoeken op een rustige manier en nie te zeggen tis onthoudbaar want das wel echt geen leuk gevoel voor jullie
gisteren
Och wat moeilijk … ik kan me voorstellen dat jullie Otis telkens met een klein hartje afzetten …
Waarschijnlijk hebben jullie al super veel geprobeerd voor zijn melk maar hier hadden we ook een moeilijke drinker en dit hielp bij ons:
- Melk op 45 graden
- Therapeutisch voeden en laten kijken naar een muur
- groter speentje (sneller meer melk)
- zelf (of iemand uit je netwerk) eens een voeding geven in de crèche
Bijkomend:
- flesje geven in zijn slaap? (Geen idee of dit werkt 🤷🏻♀️ beetje idee van Droomvoeding maar dan overdag)
- melk in een beker aanbieden?
Geef je bv? Anders kan je ook altijd vragen om wat melk te mengen onder de groentenpap … zo heeft hij de beide binnen.
gisteren
Reactie op Julie-van-haeren
Oooh zo een moeilijke situatie... Ik zou denk ik zelf uitmaken wat voor jou ...
Ja t ding is dat hij helemaal geen issue heeft met in t openbaar z'n flessen te drinken of zo, we nemen hem ook gewoon overal mee op drukke plekken. Tis echt puur in de opvang...
gisteren
Reactie op Decrolise
Ja t ding is dat hij helemaal geen issue heeft met in t openbaar z'n flesse ...
Hmm dan denk ik al dat hij mss voelt dat de onthaalmoeder gestrest is ofzo alee en dat hij daardoor zo iets heeft van laat maar we onderschatten vaak wat die kleintjes voelen he
gisteren
Reactie op MamavanBoas
Och wat moeilijk … ik kan me voorstellen dat jullie Otis telkens met een kl ...
Temperatuur is sowieso geen issue, hij drinkt het frigo koud, kamer temp, warm... Al sinds t begin, ook nooit last van krampen of reflux of zo dus moesten daar alvast niet op letten.
Speentjes grootte hebben we al geprobeerd. Nr 4 van Philips Avent is echt te groot, de melk stroomt langs z'n mondje naar buiten 😅 Met 3 drinkt hij thuis het beste, en ook dat geven we mee naar de opvang.
Ik geef geen borstvoeding, ben een full-time kolvende mama geweest voor 7.5 maand en ben nu flink aan het afbouwen. Ik gaf de eerste 3 maand dus telkens diepvries melk mee, maar ze gooide op dagelijkse basis zoveel melk weg dat ik er depri van werd. Had toen beslist om enkel in de opvang over te schakelen naar kv, maar dat haalde geen verschil uit. Nog iets wat ze aanhaalde: ja hij drinkt die diepvries melk gewoon niet graag.... Terwijl hij zonder enig probleem diezelfde diepvriesmelk gewoon leegdrinkt bij de (schoon)grootouders 🤡 Ben gewoon echt moedeloos ervan geworden.
gisteren
Reactie op Decrolise
Ja kan prima. Andere kindjes vragen natuurlijk ook aandacht en zij staat er ...
Dat is maar daar zijn jullie wel niet mee geholpen... Misschien is dat gesprek wel een goed idee en ik zou daarop wel ook aangeven dat hij op elke andere plek en bij andere personen geen last heeft om te drinken... Hopelijk komen jullie tot een oplossing die voor jullie goed voelt ! En dat er ook gewoon een blije Otis is !
gisteren
Mijn meisje weigert ook melk uit de papfles op de crèche. Ik heb ook tot nu gekolft en nu terug live aan voeden. Wat in de crèche werkt is melk geven in een open beker.
In het begin af ze ook slecht haar papjes dit gaat nu beter ma ze steken er wel veel tijd in want ze is een trage eter. In de plaats van plek in de ochtend krijgt ze een yogurth omdat ze de melk in de fles weigert. Melk in een beker krijgt ze na de papjes extra. Soms maak ik bv pudding inplaats van yoghurt in de ochtend. S ochtend en in de avond drinkt ze dan bij mij.
Dus miss toch een optie voor een open beker. Of gaan kijken voor een crèche met meer personeel.
Hier zijn ze met 1 begeleider per 4 kindjes tot ze ongeveer 11 maanden zijn.
Dat scheelt wel
gisteren
Rot gevoel! De vraag is of hem niet drinkt omdat hij zich niet goed voelt of dat hij zich niet goed voelt doordat hem niet drinkt...Heb je voor het overige positief gevoel onthaalmoeder? Hoe reageert hij op haar? Mijn zoontje drinkt momenteel moeilijk zijn fles en ik sta echt in bewondering wat ze in de opvang allemaal doen. Toen ik dat uitte zeiden ze me ook dat dit een vaker voorkomend probleem is. Je bent dus echt niet alleen en dit is niet uitzonderlijk maar wel rot. Wij hadden afspraak met opvang dat als hij in middag onvoldoende at dat ze nog eerst fruitpap probeerden na zijn dutje vooraleer mij te bellen om te komen. Reden hiervoor was dat hij wel het moet leren. Dienst zal wel al eerdere ervaringen hebben en hopelijk goed kunnen helpen. Is het een onthaalmoeder met ervaring? Op een bepaald moment hebben ze het in de crèche bij mijn zoon zelf ingespoten met een grote spuit en hij vond dat nog leuk ook. Nu is het vaak beker en gelukkig eet hij al goed vaste voeding. Ik ga hem nu ook om 16h al gaan halen om die reden - niet evident met werk.
gisteren
Reactie op Jane1990
Rot gevoel! De vraag is of hem niet drinkt omdat hij zich niet goed voelt o ...
Ze is pas open gegaan afgelopen juni en staat er dus alleen voor. Ik dacht wel dat ze zei dat ze vroeger in crèches gewerkt heeft vooraleer ze onthaalmoeder werd, maar is natuurlijk wel wat anders...
gisteren
Reactie op Decrolise
Ik heb letterlijk nog geen 3u geslapen afgelopen nacht. Otis die zoals gewo ...
Logisch wel dat je erover piekert ! Ik was ook nog aant nadenken geen idee of Otis het al kan maar om zelf zijn flesje vast te houden ... Dat de onthaalmoeder hem bv ergens in een iets rustiger hoekje zet ofzo in een wipper en hij dan zelf wat kan drinken al is het met een kleiner flesje maar dat hij misschien zo rustig zelf het kan doen ... Tis maar een idee denk ik dan