3 Reacties
gisteren
Kook grotere hoeveelheden groenten en Vries in ijsblokvormen in. Als je het nodig hebt, even uithalen microgolf in en klaar.
Ik Vries per groente en vlees in, ik haal uit, mix olie eronder en ga er echt met de mixer nog eens door.
En soms zijn potjes ook goed hoor, beetje uit potje halen en opwarmen. De rest frigo in voor volgende dag.
Ik vind voorlopig zo de fruitpap heel goed, zodat hij ook het zomers fruit eet leren nu.
Potjes zijn ook zo handig omdat ze 'meer' bieden dan wat wij er insteken. Meer variatie, meer vis/vlees.
Dagindeling is ongeveer hetzelfde als de opvang: 7-8u opstaan met fles, 10-11u groentenpap en kleine fles,
14-15u fruitpapje en kleine fles,
Thuis komen tussen 16-17u en dan drinkt die vaak nog een kleine fles, want honger!
Na de volgende voeding tussen 18-20u is het bed in.
gisteren
Hier dezelfde struggles met warm eten en geen ritme kunnen vinden 馃ズ
gisteren
Hier bereid ik altijd al porties vooruit om in te vriezen.
Om 07 uur krijgt ons zoontje zijn 1e fles.
11 uur groentenpap (ofwel thuis ofwel bij de onthaalmoeder)
15 a 16 uur fruitpap
19 a 19.30 uur laatste fles
Tussendoor een yogolino, soep of maissticks 鈽猴笍. Als ik vrij heb dan stoom ik weleens vaker vers (zoals vandaag, was het kip met tomaat en pasta) maar heb ik ook ineens zoete aardappel en aubergine gestoomd. Zo heb ik vandaag alweer 3 porties klaar id diepvries. Morgen krijgt hij spinazie met aardappel en een half eitje, dan stoom ik iets meer aardappel en dan doe ik nog broccoli en bloemkool en heb ik weer 3 porties om in te vriezen :) zo kom ik om de 2 weken eigenlijk dat ik iets moet maken.
Ik koop trouwens groenten in zakken diepvries. Zo kan ik snel iets klaarmaken en moet ik zelf niet eerst uren groenten schoonmaken en snijden 馃槄