21 Reacties

vorige week
Reactie op Decrolise
Mijn baby zat op 24 weken qua gewicht ook al aan 85%, dus tis afwachten wat ...
Ja ik ook aan 86 😅

6 dagen geleden
Reactie op Decrolise
Mijn baby zat op 24 weken qua gewicht ook al aan 85%, dus tis afwachten wat ...
Hoeveel woog je kleine op 24weken? Toevallig heb ik woensdag ook controle☺️ook heel benieuwd

6 dagen geleden
Ons kindje wordt al altijd P90 of 95 geschat. Onze gynaecoloog spreekt zelf nog niet over inleiden. Enkel over een hele grote en zware baby, die wel zal komen wanneer ze het zelf wil. Je hoeft helemaal geen inleiding te laten doen als je dat zelf niet wil. Doe ik ook niet, tenzij medisch noodzakelijk o.w.v. te weinig vruchtwater of verlaagde hartslag ofzo.. En idd zoals anderen zeggen, een schatting kan er altijd naast zitten! Niet te veel zorgen maken 😊

6 dagen geleden
Een inleiding hoeft niet perse lang of pijnlijk te zijn. Ben 3 keer ingeleid geweest, en elke x duurde het 6 uurtjes. Heb het alle 3 x zonder verdoving gedaan. Geef door dat je zonder verdoving wil bevallen en zo natuurlijk mogelijk. Dan voeren ze de medicatie geleidelijk om hoog. En niet in 1 x.

6 dagen geleden
Reactie op Ramwv
Mijn dochter werd op 32 weken +4,2 kg geschat bij geboorte. Op 38 weken was ...
Oooh da's veel verschil 😅

4 dagen geleden
Ik zou je hier niet te veel zorgen om maken. Je mag een inleiding altijd weigeren. Het zal vrijwel nooit gebeuren dat hij/zij niet past. En inderdaad de schattingen zijn soms vaak ook erg inaccuraat.. mijn collega is vaginaal bevallen van een baby van 5 kg, dus alles kan😄

4 dagen geleden
Zo gek dat dat allemaal zo verschilt.... groeiecho's hebben natuurlijk een foutmarge en ze mogen advies geven maar je mag dit weigeren. Hier spreken ze bij zulke percentielen niet eens over inleiden... hier zat de baby op 25w4d op percentiel 70, gynaecologe was meer dan tevreden l(hier ook nog zwangerschapsdiabetes met dieet) en zolang hoofdomtrek en buikomtrek niet zodanig groot zijn dat het een vaginale bevalling bemoeilijkt of risico's kan geven, zullen ze niet inleiden

4 dagen geleden
Hier ook tevoren gekregen dat het een inleiding wordt als het zo blijft. Vind het heel spannend

3 dagen geleden
Bij ons is de schatting zelfs nog een paar 100 gram meer (wij hebben vanaf 12 weken al een baby die een stuk groter is dan gemiddeld). Ik was zelf 4,38kg bij de geboorte en mijn zus zelfs 4,5kg, mijn mama is gewoon natuurlijk bevallen op 40 en 42 weken. Mijn gynaecoloog zei dat we eventueel kunnen kiezen voor een inleiding vanaf 38 weken, als we dat zouden willen, maar dat dit zeker niet wilt zeggen dat de bevalling beter zal verlopen.. Na 40 weken zou een inleiding volgens de gynaecoloog wel echt nodig zijn.

2 dagen geleden
Ik heb zelf geen ervaring maar ik heb een vriendin en haar twee kinderen zijn ook ‘‘s ochtends ingeleid en na de middag is ze telkens bevallen. Ze zei dat ze dat zalig vond om te weten dat het gepland was en alles verliep goed. :)
Een andere vriendin is van haar tweede kindje ook ingeleid en twee uur later was de baby daar al.
Hopelijk kunnen deze positieve verhalen je toch wat op je gemak stellen ☺️

2 dagen geleden
Reactie op Elien.
Ik heb zelf geen ervaring maar ik heb een vriendin en haar twee kinderen zi ...
Ooh da's idd heel fijn om te weten , dankjewel :)

2 dagen geleden
Ik krijg ook telkens te horen dat de baby al een te hoog gewicht heeft. Percentiel 97 vandaag te horen gekregen (28weken 1250gr). Mijn gynaecoloog sprak tot nu toe nog positief over de bevalling: iets groter wil niet zeggen moeilijke bevalling, kreeg ik tot nu toe te horen 🫣.

6 uur geleden
Bij ons is ons zoontje ook 2kg geschat op 30 weken. Hij zit dus 2 weken voor in zijn groei. Meestal zijn baby’tjes 2kg op 32 weken, zei de gynaecoloog. Ze sprak niet over inleiden bij mij… Daar was ik blij mee!
De gynaecoloog zei dat hij misschien net een groeispurtje heeft gemaakt en dat hij terug weer naar gemiddeld gewicht kan gaan, maar dit is moeilijk te voorspellen!